Partnerstwo AkzoNobel i The Next Web
Współpraca z pasjonatami innowacji technologicznych to cel nowego partnerstwa Paint the Future pomiędzy AkzoNobel i „sercem technologii”, serwisem TNW (The Next Web).
W ramach współpracy skupionej wokół globalnego konkursu dla startupów Paint the Future, obie firmy będą dzielić się wiedzą i swoimi doświadczeniami, aby dotrzeć do jak największej liczby startupów przed upływem terminu przyjmowania zgłoszeń do trwającej kolejnej edycji programu, czyli przed 20 lipca.
– Ekosystem innowacji AkzoNobel łączy w sobie to, co najlepsze w świecie startupów i korporacji: elastyczność i innowacyjne technologie z doświadczeniem i potencjałem inwestycyjnym – mówi Ally van der Boon, Paint the Future Program Manager w AkzoNobel. – Cieszymy się z możliwości współpracy z nowatorskimi startupami technologicznymi, które chcą ożywiać wygląd powierzchni, a TNW jest idealnym partnerem do realizacji tego celu.
Misją TNW jest łączenie ludzi pasjonujących się technologiami. Dzięki bogatemu doświadczeniu w branży mediów i wydarzeń, ta globalna marka cyfrowa zwiększy zasięg zaproszenia AkzoNobel do udziału w Paint the Future, największym ekosystemie innowacji w branży farb i powłok.
– AkzoNobel zobowiązuje się do współpracy ze zwycięzcami konkursu, dlatego kluczowe jest zebranie wysokojakościowych zgłoszeń, które przełożą się na wypracowanie zrównoważonych rozwiązań dla biznesu – wyjaśnia Wopke Dost, Head of Delivery TNW. – Zespół specjalistów TNW zajmujących się wyszukiwaniem i analizą startupów pomoże dotrzeć do młodych firm, które spełniają kryteria konkursu i zachęci je do udziału w wyzwaniu, które da im szansę rozwoju.
Konkurs Paint the Future, zainicjowany przez AkzoNobel w 2019 r., realizuje szereg programów mających na celu przyspieszenie innowacji. Dynamiczny ekosystem obejmuje startupy, środowiska akademickie, instytuty badawcze oraz dostawców. Do tej pory zostało wdrożonych 18 rozwiązań.
Więcej informacji na temat globalnego konkursu dla startupów na stronie letspaintthefuture.com
Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu
2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath
Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.