Komunikaty PR

Pepco otworzyło pierwszy sklep w Bośni i Hercegowinie

2023-09-18  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Anna Malanowska
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
anna.malanowska|alertmedia.pl| |anna.malanowska|alertmedia.pl
+48 506 144 074
https://alertmedia.pl/

Pepco, jedna z największych i najszybciej rozwijających się sieci sklepów typu value retailer w Europie, debiutuje na rynku Bośni i Hercegowiny. 14 września marka oficjalnie otworzyła swój pierwszy sklep w Sarajewie, a w ciągu pierwszego roku obecności na bośniackim rynku planuje także pojawić się w kluczowych miastach i regionach kraju, w tym m.in. Mostarze i Livnie. W uroczystej inauguracji wzięła udział Sekretarz Ministerstwa Gospodarki oraz dziennikarze największych bośniackich redakcji.

Bośnia i Hercegowina stała się 19 krajem, w którym dostępne są sklepy Pepco. Marka działalność rozpoczęła 14 września, otwierając pierwszą placówkę w samym sercu tego niezwykłego kraju - Sarajewie – dynamicznie rozwijającej się stolicy, w której żyje około 300 tysięcy mieszkańców. Warto podkreślić, że plany bośniackiej ekspansji Pepco zakładają również otwarcie sklepów w takich miastach, jak: Mostar, Livno, Gradačac, Kakanj, Čitluk i Lukavac.

Jak zaznaczyła Elma Perteši-Žunić, Sekretarz Ministerstwa Gospodarki, wejście Pepco na rynek B&H stanowi znakomity przykład tworzenia korzystnych warunków dla biznesu w regionie. Podkreśliła także, że działalność marki, znanej z produktów o dobrej jakości w niskich cenach, nie tylko przyczyni się do rozwoju rynku pracy w Bośni i Hercegowinie, ale również - jako godny zaufania partner i inicjator działań CSR - Pepco będzie wspierać lokalne społeczności, stając się nieocenionym wsparciem dla całego regionu.

Pepco, które ma swoją europejską centralę w Poznaniu, posiada obecnie ponad 3000 sklepów zlokalizowanych w całej Europie. W ostatnim czasie sieć otworzyła nowe placówki w Niemczech, Grecji i Portugalii.

Cieszymy się, że możemy przywitać Bośnię i Hercegowinę w rodzinie Pepco. Widzimy duże zainteresowanie ofertą Pepco w krajach bałkańskich. Łącznie w Chorwacji, Słowenii i Serbii mamy już prawie 300 sklepów. W dwóch pierwszych krajach funkcjonujemy od 2017 roku. Znajomość naszej marki wśród mieszkańców Bośni i Hercegowiny była już dość wysoka jeszcze przed komunikacją o naszym wejściu na ten rynek, ponieważ robili zakupy właśnie u swoich sąsiadów. Dlatego witamy ten nowy rynek z optymizmem” – mówi Anand Patel, Managing Director w Pepco.  

Pepco odnosi ogromny sukces na nowych rynkach i zdobywa serca konsumentów w ekspresowym tempie. W krajach, gdzie sieć istnieje już od przynajmniej 3 lat, aż 90-96% kobiet zna tę markę, a większość z nich uważa Pepco za lidera w obszarze zakupów odzieży dziecięcej. Trzeba dodać, że Pepco jest także wiodącym sklepem w kategorii ubrań i akcesoriów do domu.

„Każdego miesiąca klienci odwiedzający nasze sklepy dokonują ponad 28 milionów transakcji. Z naszego bogatego doświadczenia wynika, że po otwarciu sklepu w nowym kraju obserwujemy regularny wzrost zainteresowanie naszą bogatą ofertą, co pozwala nam szybko rozwijać biznes - i taki jest nasz plan dla Bośni i Hercegowiny. Będziemy wszędzie tam, gdzie klienci nas potrzebują, otwierając nasze placówki zarówno w galeriach, jak i retail parkach i na ulicach handlowych” – zapewnia Tomislav Bekavac Head of Region w Pepco.

W Bośni i Hercegowinie Pepco planuje otworzyć w ciągu pierwszego roku swojej działalności około 30 sklepów i zatrudnić 120 pracowników.  

***

Grupa Pepco

Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4000 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 43 000 osób.

Pepco

Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez miliony klientów przeprowadzających ponad 28 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 29  tysięcy  pracowników w 19 krajach w całej Europie.

Pierwsze sklepy Pepco otwarto w Polsce w 2004 roku, a w 2013 roku firma rozszerzyła swoją działalność na Czechy i Słowację. W okresie pomiędzy 2015 i 2017 rokiem sklepy marki pojawiły się w Chorwacji, na Węgrzech, na Litwie, w Rumunii i Słowenii. Od 2018 roku, firma weszła na rynek łotewski, estoński, bułgarski, włoski, serbski, hiszpański, austriacki, niemiecki i grecki, w tym roku również portugalski a we wrześniu bośniacki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alert Media Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie Biuro prasowe
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Firmy dzierżawiące grunty od Skarbu Państwa muszą zwrócić majątek rolny. Zagrożony jest też wspierany przez nich ośrodek rehabilitacyjny

Działalność ośrodka rehabilitacji dla dzieci z niepełnosprawnościami w Głubczycach, w województwie opolskim, jest zagrożona, o czym alarmuje Stowarzyszenie „Tacy Sami”. Zagrożenie jest konsekwencją restrukturyzacji spółki Top Farms Głubczyce, która jest jednym z największych pracodawców w okolicy i od lat wspiera działalność stowarzyszenia. Rolnicza spółka nie wie, jakie będą dalsze losy dzierżawionych do tej pory przez nią ziem, które w listopadzie br. muszą wrócić do Zasobu Skarbu Państwa. Zarząd spółki od wielu miesięcy apeluje do Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa o wiążące decyzje w sprawie powołania Ośrodków Produkcji Rolniczej, które miałyby powstać na zwróconych gruntach, oraz kryteriów wyboru ich nowych dzierżawców.

Bankowość

Polskie kredyty hipoteczne wciąż jednymi z najdroższych w Europie. Zdaniem członka RPP odgórne ograniczanie marż banków się nie sprawdzi

Hipoteki w Polsce, co podkreśla też wielu polityków, należą do najdroższych w Europie. To nie tylko kwestia wysokości stóp procentowych, ale też marży banku. Zdaniem członka RPP prof. Ireneusza Dąbrowskiego jest tylko możliwość wpływania na ten pierwszy czynnik, bo regulacyjne ograniczenie wysokości marży byłoby trudne do wdrożenia.

Ochrona środowiska

Budowa morskich farm wiatrowych w Polsce szansą na kilkadziesiąt tysięcy nowych miejsc pracy. Wciąż brakuje jednak wykwalifikowanych pracowników

W Krajowym Planie w dziedzinie Energii i Klimatu rząd przewiduje zainstalowanie do 2030 roku około 5,9 GW w morskich farmach wiatrowych i kolejnych 12 GW w ciągu następnej dekady. Offshore ma być istotnym filarem dekarbonizacji krajowej gospodarki. Realizowane przez polskie spółki wraz z partnerami zagranicznymi projekty tzw. fazy I nabierają tempa i wkraczają w etap budowy infrastruktury na lądzie. Wśród wyzwań, które czekają wykonawców, jest m.in. brak pracowników z branży offshore. Pomocne może być ściąganie do kraju Polaków, którzy pracują na zagranicznych projektach morskich.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.