Pepco otworzyło pierwszy sklep w Bośni i Hercegowinie

Anna Malanowska
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
anna.malanowska|alertmedia.pl| |anna.malanowska|alertmedia.pl
+48 506 144 074
https://alertmedia.pl/
Pepco, jedna z największych i najszybciej rozwijających się sieci sklepów typu value retailer w Europie, debiutuje na rynku Bośni i Hercegowiny. 14 września marka oficjalnie otworzyła swój pierwszy sklep w Sarajewie, a w ciągu pierwszego roku obecności na bośniackim rynku planuje także pojawić się w kluczowych miastach i regionach kraju, w tym m.in. Mostarze i Livnie. W uroczystej inauguracji wzięła udział Sekretarz Ministerstwa Gospodarki oraz dziennikarze największych bośniackich redakcji.
Bośnia i Hercegowina stała się 19 krajem, w którym dostępne są sklepy Pepco. Marka działalność rozpoczęła 14 września, otwierając pierwszą placówkę w samym sercu tego niezwykłego kraju - Sarajewie – dynamicznie rozwijającej się stolicy, w której żyje około 300 tysięcy mieszkańców. Warto podkreślić, że plany bośniackiej ekspansji Pepco zakładają również otwarcie sklepów w takich miastach, jak: Mostar, Livno, Gradačac, Kakanj, Čitluk i Lukavac.
Jak zaznaczyła Elma Perteši-Žunić, Sekretarz Ministerstwa Gospodarki, wejście Pepco na rynek B&H stanowi znakomity przykład tworzenia korzystnych warunków dla biznesu w regionie. Podkreśliła także, że działalność marki, znanej z produktów o dobrej jakości w niskich cenach, nie tylko przyczyni się do rozwoju rynku pracy w Bośni i Hercegowinie, ale również - jako godny zaufania partner i inicjator działań CSR - Pepco będzie wspierać lokalne społeczności, stając się nieocenionym wsparciem dla całego regionu.
Pepco, które ma swoją europejską centralę w Poznaniu, posiada obecnie ponad 3000 sklepów zlokalizowanych w całej Europie. W ostatnim czasie sieć otworzyła nowe placówki w Niemczech, Grecji i Portugalii.
„Cieszymy się, że możemy przywitać Bośnię i Hercegowinę w rodzinie Pepco. Widzimy duże zainteresowanie ofertą Pepco w krajach bałkańskich. Łącznie w Chorwacji, Słowenii i Serbii mamy już prawie 300 sklepów. W dwóch pierwszych krajach funkcjonujemy od 2017 roku. Znajomość naszej marki wśród mieszkańców Bośni i Hercegowiny była już dość wysoka jeszcze przed komunikacją o naszym wejściu na ten rynek, ponieważ robili zakupy właśnie u swoich sąsiadów. Dlatego witamy ten nowy rynek z optymizmem” – mówi Anand Patel, Managing Director w Pepco.
Pepco odnosi ogromny sukces na nowych rynkach i zdobywa serca konsumentów w ekspresowym tempie. W krajach, gdzie sieć istnieje już od przynajmniej 3 lat, aż 90-96% kobiet zna tę markę, a większość z nich uważa Pepco za lidera w obszarze zakupów odzieży dziecięcej. Trzeba dodać, że Pepco jest także wiodącym sklepem w kategorii ubrań i akcesoriów do domu.
„Każdego miesiąca klienci odwiedzający nasze sklepy dokonują ponad 28 milionów transakcji. Z naszego bogatego doświadczenia wynika, że po otwarciu sklepu w nowym kraju obserwujemy regularny wzrost zainteresowanie naszą bogatą ofertą, co pozwala nam szybko rozwijać biznes - i taki jest nasz plan dla Bośni i Hercegowiny. Będziemy wszędzie tam, gdzie klienci nas potrzebują, otwierając nasze placówki zarówno w galeriach, jak i retail parkach i na ulicach handlowych” – zapewnia Tomislav Bekavac Head of Region w Pepco.
W Bośni i Hercegowinie Pepco planuje otworzyć w ciągu pierwszego roku swojej działalności około 30 sklepów i zatrudnić 120 pracowników.
***
Grupa Pepco
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4000 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 43 000 osób.
Pepco
Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez miliony klientów przeprowadzających ponad 28 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 29 tysięcy pracowników w 19 krajach w całej Europie.
Pierwsze sklepy Pepco otwarto w Polsce w 2004 roku, a w 2013 roku firma rozszerzyła swoją działalność na Czechy i Słowację. W okresie pomiędzy 2015 i 2017 rokiem sklepy marki pojawiły się w Chorwacji, na Węgrzech, na Litwie, w Rumunii i Słowenii. Od 2018 roku, firma weszła na rynek łotewski, estoński, bułgarski, włoski, serbski, hiszpański, austriacki, niemiecki i grecki, w tym roku również portugalski a we wrześniu bośniacki.

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.