Komunikaty PR

Pepco spełnia marzenia i przekazuje kolejny milion dla dzieci w potrzebie

2024-01-10  |  11:12
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Do pobrania docx ( 0.07 MB )

Pepco po raz kolejny wspiera dzieci oraz młodzież będącą pod opieką Fundacji Świętego Mikołaja i przekazuje na wsparcie ich rozwoju w 2024 roku darowiznę w wysokości 1 mln złotych. 600 tys. zł już przeznaczono na Stypendia Św. Mikołaja, pozostałe środki powędrują do Przystani Św. Mikołaja oraz Akademii Liderów. Dzięki pomocy finansowej, którą ufundowała firma, wiele dzieci w potrzebie będzie mogło realizować swoje marzenia i rozwijać zdolności.

Pepco jest partnerem strategicznym programu stypendialnego Fundacji Świętego Mikołaja. Program został stworzony z myślą o wyrównywaniu szans edukacyjnych dzieci z niezamożnych rodzin. Dzięki temu wiele talentów ma szansę zostać dostrzeżonych i rozwiniętych. Efektem współpracy Pepco i Fundacji, która rozpoczęła się w 2020 roku, są już tysiące pozytywnie opowiedzianych historii młodych ludzi. W tym roku szkolnym 214 zdolnych uczniów rozwinie skrzydła dzięki rocznym stypendiom od Pepco.

- Bardzo dziękuję za możliwość rozwoju mojej pasji. Dzięki stypendium mogłem kupić trąbkę wyższej klasy. Marzyłem o tym od dawna, ale z powodu niewystarczających środków finansowych moje marzenie wciąż odwlekało się w czasie. Tym większa moja radość, że dzięki wsparciu darczyńcy moje największe pragnienie się spełniło i teraz gram na własnym wymarzonym "Bachu 43" – opowiada Filip z Gostynina, stypendysta Pepco.

Kolejnym obszarem pomocy w ramach przekazanej kwoty jest wsparcie sześciu Przystani Św. Mikołaja: w Bielsku-Białej, Mławie, Szczecinku, Łomży, Gdańsku i Ełku. Przystanie realizują działania integracyjne i edukacyjne dla dzieci z Polski i Ukrainy m.in. zajęcia sportowo-taneczne, muzyczne, ceramiczne czy psycho-edukacyjne. Firma wsparła również Akademię Liderów - program rozwojowy, który uczy młodzież zarządzać projektami społecznymi. Uczestnicy akademii zyskają roczne stypendium w wysokości minimum 3 tys. zł, które mogą przeznaczyć na pogłębianie swoich pasji.

- Jesteśmy wdzięczni za to, w jaki sposób Pepco już od wielu lat wspiera naszych podopiecznych. Dzięki tej pomocy dzieci w potrzebie mogą realizować swoje marzenia i rozwijać zdolności w różnych dziedzinach. Co daje im możliwość dostrzeżenia swojego potencjału, ale również zwiększa ich szanse na przyszły sukces - komentuje Joanna Paciorek, dyrektor Fundacji Świętego Mikołaja.

W poprzednim roku z pomocy finansowej, którą przekazało Pepco skorzystało łącznie 645 osób. Pieniądze zostały wykorzystane m.in. na stypendia, działalność Przystani i wsparcie dzieci z ukraińskich rodzin. Część dofinansowania od Pepco zostaje również przeznaczona na nagrody dla szkół, które brały udział w konkursie „Solidarna Szkoła” i w wybitny sposób zaangażowały się w propagowanie idei solidarności.

- W Pepco zdajemy sobie sprawę z ogromnej wartości, jaką ma edukacja dla rozwoju człowieka i społeczeństwa jako całości. Dlatego współpraca z Fundacją Świętego Mikołaja jest dla nas naturalnym wyborem. Niezwykłe historie, jakie z niej wynikają to dowód na to, że odpowiednie wsparcie może zmienić życie dzieci i ich rodzin. Inwestując w rozwój młodych ludzi, Pepco angażuje się w budowanie lepszej i bardziej sprawiedliwej przyszłości – podsumowuje Kasia Wilczewska, Head of Corporate Communication Pepco.

Warto dodać, że środki na wsparcie finansowe pochodzą ze sprzedaży charytatywnych misiów Pepco, które już od sześciu lat trafiają na sklepowe półki. W 2024 roku całość dochodu z ich sprzedaży przeznaczona jest na pomoc Fundacji Świętego Mikołaja. Dzięki pluszakom Pepco od lat realizuje projekty społeczne na rzecz dzieci i wspiera także Towarzystwo Przyjaciół Dzieci, Fundację Happy Kids, SOS Wioski Dziecięce, Projekt Life.On, czy Telefon Zaufania 116 111 prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.

Oprócz Polski, misie dostępne są także w dwunastu krajach, w których jest obecne Pepco, m.in. w Rumunii, na Węgrzech, Czechach czy Słowacji. Na każdym rynku pomagają innej organizacji społecznej, ale wszystkie łączy jeden cel – wsparcie rozwoju i edukacji dzieci znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.


Pepco, tak zwany value retailer, to najszybciej rozwijająca się europejska sieć handlowa, oferująca odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez miliony klientów przeprowadzających ponad 28 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 30 tysięcy pracowników w 19 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3600 sklepów.

Pierwsze sklepy Pepco otwarto w Polsce w 2004 roku, a w 2013 roku firma rozszerzyła swoją działalność na Czechy i Słowację. W okresie pomiędzy 2015 i 2017 rokiem sklepy marki pojawiły się w Chorwacji, na Węgrzech, na Litwie, w Rumunii i Słowenii. Od 2018 roku firma weszła na rynek łotewski, estoński, bułgarski, włoski, serbski, hiszpański, austriacki, niemiecki i grecki. Na wiosnę 2023 roku otworzyła pierwsze sklepy w Portugalii. Jesienią 2023 roku odbyło się otwarcie kolejnych w Bośni i Hercegowinie.

***

Fundacja Świętego Mikołaja od 25 lat zajmuje się pomocą dzieciom i młodzieży w potrzebie. Specjalizuje się w wyrównywaniu szans edukacyjnych. Od 2010 roku prowadzi ogólnopolski program stypendialny dla zdolnych uczniów z niezamożnych rodzin we współpracy z ponad 300 szkołami z całego kraju. Wspiera i szkoli młodzież na lokalnych liderów w ramach projektu Akademia Liderów Fundacji Świętego Mikołaja. Od 2018 roku nieustannie wspiera dzieci z Aleppo w Syrii, a od 2019 roku – dzieci z Ukrainy. Każdego roku Fundacja Świętego Mikołaja wspiera setki dzieci, by mogły rozwijać swoje talenty i uczyć się tego, o czym marzą.


Kontakt dla mediów:


e-mail: pepco@alertmedia.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alert Media Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania Biuro prasowe
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Transmisje online

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna

Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.

Bankowość

Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.

Media i PR

Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.