PepsiCo wybiera adres przy placu Konesera
Jeden z globalnych liderów branży spożywczej, PepsiCo, przenosi swoje biuro do inwestycji zrealizowanej przez Grupę Liebrecht & wooD w samym sercu Pragi-Północ. To już kolejna międzynarodowa firma, która zdecydowała się na prowadzenie swojej działalności w budynkach biurowych Monopol. Wśród wymienianych atutów obiektu dominują: lokalizacja, zaplecze usługowe oraz kreatywne otoczenie i niepowtarzalny klimat Placu Konesera.
PepsiCo Polska przenosi swoją siedzibę z warszawskiej Pragi-Południe na Pragę-Północ. Spółka wynajęła dwie kondygnacje o łącznej powierzchni 3 550 m2 w inwestycji Monopol przy placu Konesera. Proces przeprowadzki powinien zakończyć się w drugim kwartale 2022 r.
– Pracujemy od lat po prawej stronie Wisły. Wybór Pragi-Północ, jako lokalizacji dla naszej nowej siedziby, był naturalny. To dzielnica z wielkim potencjałem. Zapewnia doskonały transport publiczny, w tym metro, autobusy, tramwaje i kolej. Monopol to obiekt o historycznej, a jednocześnie nowoczesnej architekturze, znajdujący się w doskonałym otoczeniu biznesowym. Dzięki sąsiedztwu Centrum Praskiego Koneser dostępna jest bogata oferta gastronomiczna, usługowa, handlowa, a także kulturalna. Taka przestrzeń sprzyja rozwojowi, komfortowi i kreatywności pracowników, na czym nam szczególnie zależy – podkreśla Agata Shen, Dyrektor HR w PepsiCo Polska.
Inwestycja Liebrecht & wooD składa się z dwóch pięciopiętrowych budynków biurowych, połączonych ze sobą garażem podziemnym. Obiekt o powierzchni 22 000 m2 został oddany do użytku w kwietniu 2021 r. Położony jest na terenie byłej zabytkowej fabryki wódek, bezpośrednio przy Centrum Praskim Koneser. Projekt zrealizowano zgodnie z zasadami zrównoważonego budownictwa, czego potwierdzeniem jest otrzymanie certyfikatów BREEAM Interim na poziomie Excellent.
– Praga ma swój niepowtarzalny, industrialny klimat, który ma swoje odbicie w naszej najnowszej inwestycji. Przepiękna, ceglana fasada budynków obiektu nawiązuje do architektury Centrum Praskiego Koneser i historycznych zabudowań. Unikalny charakter i potencjał tego miejsca doceniają międzynarodowe firmy, które poszukują nietuzinkowych lokalizacji – zaznacza Magdalena Bartkiewicz-Podoba, CEO Liebrecht & wooD Poland.
Wśród nich znajdują się m.in.: Grupa WPP, Spaces i Raiffeisen Bank International AG. Za najem powierzchni dla PepsiCo Polska odpowiedzialni byli doradcy z Colliers.
– Firma PepsiCo w trakcie realizacji transakcji wykazała się ogromnym wyczuciem rynku i gotowością dostosowania się do zmieniającego się świata w kontekście środowiska pracy. Decyzja o relokacji głównego biura firmy połączona ze sprzedażą nieruchomości przy ul. Zamoyskiego w Warszawie idealnie wpisała się w dynamikę rynku zarówno pod względem najmu powierzchni biurowych, jak i boomu na rynku gruntów inwestycyjnych. Jestem przekonany, że wybór biurowca przy Placu Konesera oraz wprowadzenie elastycznego modelu pracy w ramach programu „Work that Works” zaowocują samymi korzyściami, a nowe biuro PepsiCo będzie miejscem, za którym się tęskni, gdy nas w nim nie ma – mówi Michał Proński, Associate Director w Dziale Powierzchni Biurowych w Colliers.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja
Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.
Polityka
Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).
Ochrona środowiska
Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.