P&G i Fundacja Polsat stworzyli pokoje socjalne na oddziałach onkologicznych
Dzięki wspólnym działaniom Procter & Gamble i Carrefour Polska na rzecz Fundacji Polsat we wrocławskim „Przylądku Nadziei” powstało 11 pokoi socjalnych. Skorzystają z nich rodzice i opiekunowie dzieci przebywających na oddziałach onkologicznych za sprawą prowadzonej od maja akcji „Podaruj Dzieciom Słońce”. Konsumenci mogli wesprzeć chore dzieci i ich opiekunów poprzez zakup produktów P&G w sklepach Carrefour. Część zysków z tych zakupów trafiła do Fundacji.
P&G od wielu lat podejmuje działania na rzecz realnej poprawy życia lokalnych społeczności i kreowania świata równych szans, dlatego ubiegłoroczna edycja „Podaruj Dzieciom Słońce” miała na celu stworzenie specjalnych pokoi, z których korzystać mogą opiekunowie dzieci przebywających w Klinice Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego we Wrocławiu, zwanej Przylądkiem Nadziei. Eksperci podkreślają, że bliskość rodzica ma wpływ nie tylko na samopoczucie małego pacjenta, ale może również pomagać w procesie zdrowienia. Stała obecność opiekuna podczas hospitalizacji jest zapewniona przez prawo, warto więc zadbać także o warunki, w których przebywają rodzice. Z tego powodu firma Procter & Gamble, łącząc siłę swoich marek, takich jak m. in. Fairy, Ariel, Lenor, Pampers czy Gillette, wraz z Fundacją Polsat odnowiła pomieszczenia socjalne, które zapewnią rodzicom lub opiekunom komfortowe warunki podczas opieki nad chorym dzieckiem. Podczas finału akcji, który odbył się w środę, 24 stycznia, 11 pokoi zostało oficjalnie oddanych do użytku we wrocławskim „Przylądku Nadziei”.
– Jako firma dążymy do poprawy jakości życia konsumentów, nie tylko poprzez produkty ułatwiające im codzienne czynności, ale również aktywnie uczestnicząc w rozwiązywaniu ważnych spraw społecznych. To dla nas ogromna radość i zaszczyt, że przy współpracy z Carrefour Polska mogliśmy zapewnić Fundacją Polsat środki finansowe, które pozwoliły stworzyć godne warunki dla rodziców podczas hospitalizacji ich dzieci. Dzięki akcji „Podaruj Dzieciom Słońce”, w którą zaangażowały się rzesze konsumentów w Polsce, opiekunowie będą mogli zadbać o własne potrzeby i nabrać sił, by wytrwale wspierać swoje dzieci w sytuacji szczególnej, kryzysowej – mówi Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej, Procter & Gamble w Europie Centralnej.
-Wrocławski "Przylądek Nadziei" to jedna z największych, wysokospecjalistycznych placówek dla dzieci i młodzieży z chorobami nowotworowymi oraz schorzeniami układu krwiotwórczego w Polsce. Wspieramy ją od lat, dlatego mamy świadomość, jak ważne było stworzenie tu przyjaznej i ciepłej przestrzeni dla rodziców oraz małych pacjentów. Środki zebrane w ramach „Podaruj Dzieciom Słońce” przeznaczyliśmy na pokoje, które zapewnią opiekunom komfortowe warunki i możliwość wytchnienia w często bardzo trudnym procesie powrotu do zdrowia ich dzieci – mówi Krystyna Aldridge-Holc, Prezes Zarządu Fundacji Polsat.
Ponad 20 lat współpracy P&G i Fundacji Polsat
W ramach wcześniejszych edycji akcji "Podaruj Dzieciom Słońce" partnerzy uzbierali prawie 66 mln zł, które przeznaczono na zakup nowoczesnego sprzętu medycznego dla szpitali i oddziałów dziecięcych na terenie całego kraju. Wybrane placówki zostały wyposażone w m. in. wysokiej klasy specjalistyczny sprzęt diagnostyczny do terapii wcześniaków, aparaturę do diagnostyki chorób nowotworowych dzieci, sprzęt rehabilitacyjny czy specjalistyczne pomoce dydaktyczne dla dzieci niewidomych i niedowidzących. Dochód z akcji przeznaczony został także na rozwiązanie konkretnych problemów placówek pediatrycznych w Polsce.
O P&G:
P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.
Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo

Biznes z misją. Diagnostyka podsumowała działania w obszarze ESG

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.