P&G i Fundacja Polsat stworzyli pokoje socjalne na oddziałach onkologicznych
Dzięki wspólnym działaniom Procter & Gamble i Carrefour Polska na rzecz Fundacji Polsat we wrocławskim „Przylądku Nadziei” powstało 11 pokoi socjalnych. Skorzystają z nich rodzice i opiekunowie dzieci przebywających na oddziałach onkologicznych za sprawą prowadzonej od maja akcji „Podaruj Dzieciom Słońce”. Konsumenci mogli wesprzeć chore dzieci i ich opiekunów poprzez zakup produktów P&G w sklepach Carrefour. Część zysków z tych zakupów trafiła do Fundacji.
P&G od wielu lat podejmuje działania na rzecz realnej poprawy życia lokalnych społeczności i kreowania świata równych szans, dlatego ubiegłoroczna edycja „Podaruj Dzieciom Słońce” miała na celu stworzenie specjalnych pokoi, z których korzystać mogą opiekunowie dzieci przebywających w Klinice Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego we Wrocławiu, zwanej Przylądkiem Nadziei. Eksperci podkreślają, że bliskość rodzica ma wpływ nie tylko na samopoczucie małego pacjenta, ale może również pomagać w procesie zdrowienia. Stała obecność opiekuna podczas hospitalizacji jest zapewniona przez prawo, warto więc zadbać także o warunki, w których przebywają rodzice. Z tego powodu firma Procter & Gamble, łącząc siłę swoich marek, takich jak m. in. Fairy, Ariel, Lenor, Pampers czy Gillette, wraz z Fundacją Polsat odnowiła pomieszczenia socjalne, które zapewnią rodzicom lub opiekunom komfortowe warunki podczas opieki nad chorym dzieckiem. Podczas finału akcji, który odbył się w środę, 24 stycznia, 11 pokoi zostało oficjalnie oddanych do użytku we wrocławskim „Przylądku Nadziei”.
– Jako firma dążymy do poprawy jakości życia konsumentów, nie tylko poprzez produkty ułatwiające im codzienne czynności, ale również aktywnie uczestnicząc w rozwiązywaniu ważnych spraw społecznych. To dla nas ogromna radość i zaszczyt, że przy współpracy z Carrefour Polska mogliśmy zapewnić Fundacją Polsat środki finansowe, które pozwoliły stworzyć godne warunki dla rodziców podczas hospitalizacji ich dzieci. Dzięki akcji „Podaruj Dzieciom Słońce”, w którą zaangażowały się rzesze konsumentów w Polsce, opiekunowie będą mogli zadbać o własne potrzeby i nabrać sił, by wytrwale wspierać swoje dzieci w sytuacji szczególnej, kryzysowej – mówi Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej, Procter & Gamble w Europie Centralnej.
-Wrocławski "Przylądek Nadziei" to jedna z największych, wysokospecjalistycznych placówek dla dzieci i młodzieży z chorobami nowotworowymi oraz schorzeniami układu krwiotwórczego w Polsce. Wspieramy ją od lat, dlatego mamy świadomość, jak ważne było stworzenie tu przyjaznej i ciepłej przestrzeni dla rodziców oraz małych pacjentów. Środki zebrane w ramach „Podaruj Dzieciom Słońce” przeznaczyliśmy na pokoje, które zapewnią opiekunom komfortowe warunki i możliwość wytchnienia w często bardzo trudnym procesie powrotu do zdrowia ich dzieci – mówi Krystyna Aldridge-Holc, Prezes Zarządu Fundacji Polsat.
Ponad 20 lat współpracy P&G i Fundacji Polsat
W ramach wcześniejszych edycji akcji "Podaruj Dzieciom Słońce" partnerzy uzbierali prawie 66 mln zł, które przeznaczono na zakup nowoczesnego sprzętu medycznego dla szpitali i oddziałów dziecięcych na terenie całego kraju. Wybrane placówki zostały wyposażone w m. in. wysokiej klasy specjalistyczny sprzęt diagnostyczny do terapii wcześniaków, aparaturę do diagnostyki chorób nowotworowych dzieci, sprzęt rehabilitacyjny czy specjalistyczne pomoce dydaktyczne dla dzieci niewidomych i niedowidzących. Dochód z akcji przeznaczony został także na rozwiązanie konkretnych problemów placówek pediatrycznych w Polsce.
O P&G:
P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.
Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Autostrada A4 może być rozbudowana o trzeci pas ruchu szybciej niż planowano. Jej zarządca proponuje niezwłoczne rozpoczęcie prac
O przyspieszenie prac związanych z rozbudową A4 na odcinku Kraków – Katowice o trzeci pas ruchu apeluje spółka Stalexport Autostrady do przedstawicieli strony publicznej. Według zarządcy autostrady projektowanie mogłoby się zacząć niezwłocznie, co znacząco skróciłoby czas realizacji całego przedsięwzięcia. W innym wypadku już za dwa lata użytkownicy trasy będą musieli mierzyć się z problemem korków.
Prawo
Tylko co piąty nakaz powrotu migranta do kraju pochodzenia jest realizowany. UE chce wprowadzić nowe skuteczne procedury

Obecnie w Unii Europejskiej obowiązuje 27 różnych systemów odsyłania migrantów. W efekcie tylko co piąty nakaz powrotu jest faktycznie realizowany. Komisja Europejska zaproponowała wspólny europejski system powrotów, który ma na celu szybsze, prostsze i skuteczniejsze procedury. Nowe przepisy uzupełnią pakt o migracji i azylu przyjęty w zeszłym roku. – Nie rozwiązuje to jednak wszystkich problemów. Konieczna jest restrykcyjna kontrola i wsparcie krajów, żeby zapobiec dalszej migracji – ocenia europoseł Arkadiusz Mularczyk.
Handel
Rekordowy eksport polskiej żywności. Koszty produkcji będą jednak rosły z powodu zmieniających się norm wraz z wprowadzaniem Zielonego Ładu

W 2024 roku eksport polskich produktów i przetworów rolno-spożywczych wzrósł w porównaniu z rokiem poprzednim do rekordowej wartości w euro. Pozytywną dynamikę odnotował handel zarówno z krajami Unii, jak i spoza wspólnoty. Dalsze sukcesy polskich eksporterów będą zależały m.in. od zwiększania udziału produktów wysokoprzetworzonych w zagranicznej sprzedaży. Wszystko zależeć jednak będzie od popytu i międzynarodowych regulacji.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.