Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona w centrum handlowym Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim. Nowy model, tworzony we współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami rozszerza możliwości rozwoju dla sieci. Jednocześnie Costa Coffee testuje innowacyjne podejście – pierwszy lokal powstał w połączeniu z Klubem Fikołki. Sieć zapowiada kolejne otwarcia i nie wklucza więcej niestandardowych współprac.
Lagardère Travel Retail kontynuuje rozwój Costa Coffee, wprowadzając model franczyzowy jako ważny element ekspansji sieci w Polsce. Pierwszy lokal prowadzony przez franczyzobiorcę rozpoczął działalność pod koniec lutego w centrum handlowym Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim. To hybrydowa przestrzeń, która łączy gastronomiczne doświadczenie Costa Coffee z ofertą Klubu Fikołki – sali zabaw dla dzieci.
Podobnie jak w przypadku So Coffee, które rozwija sieć w modelu franczyzowym od 2016 roku, celem jest przyspieszenie ekspansji i poszerzenie oferty rynkowej dla partnerów zewnętrznych. Obie marki dostrzegają ogromny potencjał współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami, którzy mogą rozwijać własne biznesy i jednocześnie – przez znajomość lokalnej społeczności - wspierać rozwój sieci. Kluczowe znaczenie w tym procesie mają elastyczność formatu oraz dostęp do sprawdzonych procesów operacyjnych, które wspierają stabilny rozwój partnerów biznesowych.
- Wejście w obszar franczyzy oznacza otwarcie nowego rozdziału w rozwoju Costa Coffee – to nowe możliwości ekspansji i potencjalnych partnerstw. Przez lata doświadczenia zdobytego w rozwijaniu franczyzy So Coffee wypracowaliśmy skuteczną strategię, która łączy wsparcie i autonomię franczyzobiorcy. Przedsiębiorcy, z którymi współpracujemy, otrzymują pomoc na każdym etapie – od oceny lokalizacji, przez przygotowanie projektu i szkolenie zespołu, po procesy operacyjne, marketing i dostęp do programu lojalnościowego Costa Coffee Club – wyjaśnia Maciej Gajkowski, dyrektor zarządzający segmentem Foodservice w Lagardère Travel Retail w Polsce.
Nowo otwarty lokal został zaprojektowany jako hybrydowa przestrzeń łącząca ofertę Costa Coffee z Klubem Fikołki. Punkt oferuje 28 ogólnodostępnych miejsc z klasyczną ofertą kawiarni oraz 22 siedzeń usytuowanych po stronie sali zabaw, gdzie goście mogą skorzystać z dedykowanego menu dla najmłodszych. Zgodnie z zamysłem współpracy, profil oraz projekt lokalu odpowiadają zarówno na potrzeby dorosłych poszukujących chwili relaksu przy filiżance kawy, jak i dzieci, które mogą cieszyć się przestrzenią stworzoną z myślą zabawie.
– Koncepcja połączenia kawiarni Costa Coffee z Klubem Fikołki została opracowana we współpracy z właścicielem Fikołków jako odpowiedź na rosnące zainteresowanie niestandardowymi formatami gastronomicznymi. To pierwsze takie rozwiązanie w naszej sieci, ale traktujemy je jako wzorzec dla przyszłych projektów franczyzowych. Zależy nam, by sieć była w stanie w pełni adaptować się do nowych, innowacyjnych form współpracy, które nie tylko poszerzają zasięg marki, ale także tworzą unikalne doświadczenia dla różnych grup klientów. Jesteśmy otwarci na kolejne nieszablonowe realizacje – podkreśla Maciej Gajkowski.
Obecnie Lagardère Travel Retail w Polsce prowadzi rozmowy dotyczące otwarcia trzech nowych lokali Costa Coffee w modelu franczyzowym. W planach jest kolejna realizacja we współpracy z Klubem Fikołki – tym razem w Bydgoszczy.
– Rozpoczęcie współpracy z Lagardère Travel Retail i możliwość uruchamiania lokali Costa Coffee w modelu franczyzowym, to kolejny element w naszej strategii mający na celu zwiększanie ruchu w Klubach Fikołki. Pod koniec 2024 roku zmieniliśmy model biznesowy na abonamentowy, co zwiększyło częstotliwość wizyt klientów. Wprowadzenie marki Costa Coffee ma być kolejnym powodem do przyjścia. Usytuowanie kawiarni pozwala również na korzystanie z jej oferty przez klientów, którzy nie będą korzystali z oferty klubu. Dzięki takiemu modelowi oczekujemy, że zyskają wszystkie strony współpracy – powiedział Bertrand Jasiński, prezes zarządu spółki Sale Zabaw Fikołki.
Źródło: Lagardère Travel Retail

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.