Komunikaty PR

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

2025-06-11  |  11:30
Biuro prasowe

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa Każda Puszka Cenna, w Polsce wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat nadchodzących zmian podczas happeningu na wrocławskim Placu Solnym.

W ramach nowych przepisów wszystkie metalowe puszki o pojemności do 1 litra objęte będą kaucją w wysokości 0,50 zł, która doliczona zostanie do każdej sztuki opakowania podczas zakupu napoju. Do odbioru kaucji nie będą potrzebne paragony, ale wymogiem jest, aby opakowanie zostało zwrócone w formie niezgniecionej. Tymczasem do tej pory polscy konsumenci byli przyzwyczajeni do zgniatania puszek. Eksperci od dawna podkreślają, że aby w pełni wykorzystać potencjał nowego systemu, konieczna jest edukacja na temat jego zasad.

recal_02

- W początkowym okresie obok siebie funkcjonowały będą puszki objęte kaucją oraz niekaucjonowane. Te drugie mogą być wprowadzone do obrotu handlowego najpóźniej 31 grudnia 2025 r. Odróżnienie puszek kaucjonowanych będzie możliwe dzięki specjalnemu logo z napisem KAUCJA i podaną jej wysokością. To specjalne oznaczenie musi obowiązkowo znaleźć się na każdym opakowaniu objętym kaucją w Polsce – informuje Jacek Wodzisławski, Prezes Fundacji RECAL odpowiedzialnej w Polsce za inicjatywę Każda Puszka Cenna.

Animatorzy inicjatywy Każda Puszka Cenna, która działa na rzecz odpowiedzialnego zagospodarowania odpadów w przestrzeni publicznej, we współpracy z siecią handlową Żabka promowali recykling puszek po napojach oraz założenia systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym. 7 czerwca stanęła tam instalacja pop-art wykonana z 2 000 sztuk niezgniecionych puszek, układających się w wielokolorowy wzór nawiązujący do dbania o Ziemię. Obok instalacji wykonanej specjalnie na wrocławskie wydarzenie na honorowym miejscu pojawił się automat do przyjmowania puszek.

recal_03

- Jako Każda Puszka Cenna wspieramy wejście systemu kaucji na puszki napojowe. We współpracy z Żabką, która jest największą siecią handlową w Polsce, zwracamy uwagę na domykanie obiegu surowca oraz na to, że aluminium to materiał, który może i powinien być przetwarzany w nieskończoność i to bez utraty jakości – podkreśla Paweł Wiśnioch, Każda Puszka Cenna.

- Wybór miejsca prowadzonych działań jest nieprzypadkowy, bo Wrocław to kolejne duże miasto, w którym we wszystkich sklepach Żabka przyjmujemy od klientów właśnie puszki i butelki PET po napojach. To element naszych przygotowań do wdrożenia systemu kaucyjnego, który wystartuje już za niecałe 4 miesiące – podsumowuje Patrycja Aremke, Kierownik Zespołu Ochrony Środowiska w Żabka Polska.

Źródło: Fundacja na rzecz Odzysku Opakowań Aluminiowych RECAL

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.