„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” zachęca do prostych wyborów, które w dłuższej perspektywie mają realny wpływ – na środowisko, domowy komfort i codzienne nawyki.
Wyobraź sobie, że przeciętne gospodarstwo domowe zużywa w ciągu roku tyle jednorazowych butelek, że można by nimi wypełnić całe mieszkanie. To sporo miejsca – ale też dużo potencjału. Bo każda z tych butelek to materiał, który może dostać drugie życie. Coraz częściej mówi się więc o potrzebie skutecznych rozwiązań, które pozwolą lepiej zagospodarować odpady – jednym z nich są programy kaucyjne. To właśnie w tym kierunku zmierzają nadchodzące zmiany. Już 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać nowy system kaucyjny. Obejmie on plastikowe butelki do 3 litrów oraz puszki metalowe do 1 litra, z kaucją wynoszącą 0,50 zł za sztukę. To krok w dobrą stronę, ale także wyzwanie – nowa inicjatywa będzie wymagała od konsumentów większej uwagi – specjalnego przechowywania niezgniecionych opakowań oraz ich zwrotu do punktów odbioru.
Zamiast jednak czekać na zmiany systemowe, warto zadziałać wcześniej – ograniczając zużycie jednorazowego plastiku u źródła. I tu z pomocą przychodzi SodaStream. Domowe saturatory i butelki wielorazowe to prosta alternatywa dla jednorazowych opakowań. To konkretne rozwiązanie, którego efekty odczuwa się nie tylko ekologicznie, ale też praktycznie: brak konieczności noszenia ciężkich zgrzewek, więcej miejsca w kuchni i mniej odpadów do segregacji.
Refill i system kaucyjny: uzupełniaj, zwracaj, nie marnuj
System SodaStream to jednak coś więcej niż wygodna butelka. Marka od lat wdraża podejście refillowe również w odniesieniu do cylindrów z CO₂. Działają one w systemie kaucyjnym: po zużyciu można je zwrócić, a firma poddaje je czyszczeniu, kontroli i ponownemu napełnieniu. Dzięki temu użytkownik nie tylko unika jednorazowych rozwiązań, ale staje się częścią gospodarki obiegu zamkniętego..
– Międzynarodowy Dzień Ziemi obchodzimy co roku z wyjątkowym zaangażowaniem – mówi Katarzyna Konwińska, Dyrektorka Marketingu na Europę Środkową w SodaStream. – Mamy świadomość, że w obecnej sytuacji geopolitycznej tematy ekologiczne bywają spychane na dalszy plan. Tym bardziej chcemy przypominać, że proste wybory, jeśli zostaną podjęte przez wiele osób, mogą przynieść realną zmianę. Dlatego w tym roku ponownie namawiamy: zamieńmy jednorazowe butelki na trwalsze rozwiązania – i wznieśmy wspólny toast wodą z bąbelkami.
Nowa kampania edukacyjno-wizerunkowa obejmuje działania 360° – spoty telewizyjne, obecność w kanałach digitalowych, mediach społecznościowych oraz outdoor w największych miastach Polski. Za adaptację materiałów globalnych, koncepcję kreatywną lokalnych działań i realizację kampanii odpowiada agencja Leo Warsaw, planowaniem i zakupem mediów zajęła się agencja mediowa Zenith, a działaniami SEO Performics – to pierwszy wspólny projekt SodaStream i agencji w ramach Publicis Groupe.
Plastikowe odpady nie znikną z dnia na dzień, ale każda decyzja, która ogranicza ich ilość, ma znaczenie. Dzień Ziemi to dobry moment, by się nad tym zastanowić – i zrobić krok w stronę wygodniejszej, bardziej świadomej codzienności. Czasem wszystko zaczyna się od jednej butelki.
Źródło: SodaStream

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.