Komunikaty PR

Pierwsza restauracja L’Osteria już latem w Warszawie

2023-04-14  |  11:00
Biuro prasowe

L’Osteria – marka, która podbiła już serca wielbicieli włoskiej kuchni w ośmiu europejskich krajach - wchodzi na polski rynek. Otwarcie pierwszej restauracji jest planowane na lato 2023 roku w warszawskim Centrum Praskim Koneser. Marka przewiduje dynamiczny rozwój na polskim rynku i planuje otworzyć dziesięć lokali w ciągu 5 najbliższych lat.

L'Osteria to niemal 160 restauracji w ośmiu krajach - Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Anglii, Czechach, Holandii, Francji i Luksemburgu, które zatrudniają łącznie około 6500 pracowników. Firma wierzy we współpracę między dostawcami, partnerami i pracownikami, a także w rozwój tych ostatnich. Goście również czują ducha La Famiglia: obsługa i gościnność są priorytetem w L'Osteria. Niezawodna jakość składników na najlepszą pizzę i makaron d'amore, wyjątkowa atmosfera serdeczności w restauracjach i dobry stosunek jakości do ceny dopełniają całości.

W Niemczech, gdzie działają już sto trzydzieści dwie restauracje, w 2022 roku L’Osteria zajęła szóste miejsce wśród stu największych firm rynku restauracyjnego w rankingu przygotowywanym na Międzynarodowe Forum Gastronomiczne w Hamburgu. W minionym roku firma osiągnęła przychód w wysokości 320,9 milionów euro. Obecnie L’Osteria ma 33 franczyzobiorców i partnerów w siedmiu krajach. W marcu bieżącego roku marka trafiła do portfela funduszu McWin, prywatnej firmy inwestycyjnej specjalizującej się w usługach gastronomicznych i technologii żywności. Równocześnie Założyciele L’Osteria, Klaus Rader i Friedemann Findeis, pozostają znaczącymi akcjonariuszami mniejszościowymi firmy. W roku 2023 L’Osteria planuje poszerzyć swoją działalność o kolejne 22 restauracje.

W grudniu 2022 roku FR L'Osteria SE podpisała umowę joint venture z Adamem Mularukiem (Atena Capital) na wprowadzenie i zarządzanie marką L’Osteria na polskim rynku.

„Jest mi niezmiernie miło ogłosić wejście L’Osteria do Polski. Cieszymy się, że wspólnie z Adamem Mularukiem, który od razu dostrzegł potencjał marki, możemy wkroczyć na kolejny rynek. Adam idealnie pasuje także do La Famiglia – jak określamy zespół L’Osterii - zarówno swoją osobowością, jak i wartościami, którymi kieruje się w biznesie. Jesteśmy głęboko przekonani, że znaleźliśmy doskonałego partnera i fantastycznego ambasadora naszej marki” – wyjaśnia Mirko Silz, dyrektor generalny FR L’Osteria SE.

Adam Mularuk, reprezentujący fundusz Arena Capital, ma wieloletnie doświadczenie w branży gastronomicznej. Jako Chief Franchised Brands Office w AmRest, pracował dla takich marek jak: KFC, Burger King, Pizza Hut i Starbucks, gdzie odpowiadał za 12 rynków, 1 800 restauracji i ponad 18 000 pracowników. W Starbucks odegrał ważną rolę w rozwoju firmy – za jego kadencji liczba kawiarni wzrosła z 70 do 400 w ośmiu krajach. Pracował również dla IKEA jako Country Sales Director Polska i Store Director odpowiadając za lokalizacje w Madrycie, Barcelonie, Jankach, Warszawie. Był również Food Service Directorem.

L’Osteria zakłada dynamiczny rozwój na polskim rynku. W planach jest otwarcie dziesięciu lokali w ciągu najbliższych pięciu lat.

„Z dużym optymizmem patrzę w przyszłość i na rozwój gastronomii w Polsce. L'Osteria jest marką o dużym potencjale, oferującą niesamowite dania i produkty kuchni włoskiej w przystępnych cenach. Naszym wyróżnikiem jest nie tylko jedzenie. Chcemy, aby każda wizyta w restauracji była dla naszych Gości fantastycznym przeżyciem, niczym wakacje we Włoszech, dlatego dbamy o najdrobniejszy szczegół. Wierzę w ten koncept i jego sukces na polskim rynku” – mówi partner joint venture Adam Mularuk.

„Sekretem sukcesu L’Osteria są ludzie. Niebywała kultura organizacyjna połączona z atmosferą pracy
i bliskimi, rodzinnymi relacjami to u nas podstawa, w ten sposób tworzymy ducha La Famiglia. Naszą receptą na sukces jest dzielenie się tym, co najlepsze - naszą gościnnością, radością z bycia razem
i miłością do włoskiego jedzenia. Klienci i pracownicy to czują i odwzajemniają” – dodaje Adam Mularuk.

Pierwsza restauracja pod szyldem L’Osterii w Polsce zaoferuje ponad sto siedemdziesiąt miejsc siedzących wewnątrz lokalu, a w sezonie letnim także dodatkowe sto miejsc w pięknym, pełnym drzewek oliwnych, cytrynowych i oleandrów, ogródku. W tym iście toskańskim, pełnym optymizmu otoczeniu, smakując naszych pysznych potraw i win, można poczuć się jak na wymarzonych wakacjach we Włoszech. Unikalne będzie też stylowe wnętrze lokalu, z efektownymi lampami i eleganckimi elementami kamiennymi, a także
z charakterystyczną, przyciągającą wzrok, otwartą kuchnią.

W warszawskiej restauracji Klienci będą mogli na własne oczy zobaczyć, jak pizzaiolos i kucharze z wprawą
i zaangażowaniem przygotowują wszystkie dania. Nie zabraknie oczywiście doskonałych przystawek, makaronu z naszej własnej fabryki oraz baru wypełnionego najlepszymi włoskimi alkoholami, a także świeżo mielonej, unikalnej mieszanki kawy L'Osteria.

„Wszystko to składa się na pełną ciepła i pozytywnej energii atmosferę w naszych restauracjach – miejscach idealnych do spędzania wyjątkowego czasu z rodziną i przyjaciółmi” – dodaje Adam Mularuk.

O firmie L'Osteria

Pierwsza L'Osteria została otwarta w Norymberdze w 1999 roku i szybko stała się restauracją polecaną wśród smakoszy. Sukces „miłego włoskiego sąsiada” zachęcił założycieli, Friedemanna Findeisa i Klausa Radera, do dalszego rozwijania tego pomysłu. Szybko rozwinęli działalność na całe Niemcy, aż do 2011 roku, kiedy to otworzyli swoją pierwszą restaurację w Austrii. Szwajcaria, Anglia, Czechy, Holandia, Francja i Luksemburg to sześć kolejnych rynków europejskich, na których są obecni. Aktualnie L'Osteria to 158 restauracji w ośmiu krajach. Firma wierzy we współpracę między dostawcami, partnerami i pracownikami, a także w rozwój pracowników. Goście również czują atmosferę La Famiglia: obsługa i gościnność są najwyższym priorytetem w L'Osteria. Niezawodna jakość składników na najlepsze pizzę i makaron d'amore, wyjątkowa atmosfera w restauracjach i dobry stosunek jakości do ceny dopełniają filozofię marki. W marcu 2023 r. marka trafiła do portfela funduszu McWin, prywatnej firmy inwestycyjnej specjalizującej się w usługach gastronomicznych i technologii żywności.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety

– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.

Prawo

Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.