Komunikaty PR

Pierwsze w Polsce badanie wśród mieszkańców prywatnych akademików

2022-01-28  |  09:13
Biuro prasowe

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/493abe603bea42d96845f78a3b52929920220128075743/49d2679e310c675f446e83297b62642820220128075809/6e16bd

 

Spółka Silver Rock  podsumowuje pierwszy pełny rok działalności prywatnego akademika Collegia w Gdańsku. Końcówka drugiego semestru wynajmowania apartamentów w domu studenckim, to doskonały czas na analizę opinii jego mieszkańców, w odniesieniu do rozwijającej się branży  prywatnych akademików. Wyniki pozwalają również na analizę potencjału tego segmentu rynku w obszarze Trójmiasta.

 

Collegia to jeden z pierwszych projektów realizujący budowę prywatnego akademika w Polsce. Projekt Collegia docelowo zakłada stworzenie sieci domów studenckich w największych ośrodkach akademickich w Polsce. Rok działalności obchodzi właśnie obiekt zlokalizowany w Gdańsku przy ulicy Sobieskiego 13, znajdujący się w bezpośrednim sąsiedztwie dwóch prestiżowych uczelni - Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i Politechniki Gdańskiej.

 

Spółka Silver Rock, będąca właścicielem marki Collegia, realizuje swoje obiekty w podwyższonym standardzie wykończenia, adresując swoją ofertę do rezydentów, dla których ważna jest nie tylko dogodna lokalizacja, ale również odpowiedni komfort życia, czy dodatkowa infrastruktura towarzysząca w obiekcie. Standardowe apartamenty w Collegii mają powierzchnię od 21 do 29m2, a dwuosobowe studia mieszkalne posiadają metraż nawet 36-46m2. Wśród udogodnień jest 6 pomieszczeń do nauki, 7 pokoi do integracji, w których znajdują się wygodne meble, stoły do gry w ping-ponga i piłkarzyki, konsole do gier, gry planszowe i wiele innych elementów pozwalających na miłe spędzanie czasu w gronie znajomych.

 

Ponadto w budynku mieści się profesjonalnie wyposażona siłownia, wytłumiona sala muzyczna z instrumentami, wielostanowiskowy parking dla rowerów i samochodów oraz rozległa strefa gastronomiczna przygotowująca się do otwarcia.

Ankietowe badanie wśród naszych mieszkańców przeprowadziliśmy po raz pierwszy, dlatego z niecierpliwością czekaliśmy na wyniki – mówi Karol Wojtas, członek zarządu spółki Silver Rock. Celem sondażu było przede wszystkim poznanie opinii, oczekiwań i ogólnego poziomu satysfakcji naszych mieszkańców. Wyniki ankiet pokazały, że Akademik Collegia zdecydowanie zdał egzamin i dobrze odpowiada na zapotrzebowanie rezydentów. Cieszymy się, że mogliśmy stworzyć dla studentów ciekawą przestrzeń o zupełnie innym standardzie niż te, które były dla nich dostępne do tej pory.

 

Badanie przeprowadzono na grupie niemal 200 rezydentów. Wśród najważniejszych czynników decydujących o wyborze Collegii, jako miejsca zamieszkania, rezydenci wskazywali przede wszystkim dogodną lokalizację (prawie 50%) i wysoki standard (ok. 35%), a nawet atrakcyjność cenową oferowanych pokoi. Wśród największych atutów obiektu aż 80% respondentów wymieniło przestrzenie wspólne: wyciszone studyroomy, bogato wyposażone playroomy, profesjonalną salę fitness oraz musicroom.

 

Wyniki badań pozwalają stwierdzić, że nasi mieszkańcy cenią sobie przede wszystkim prywatność, ciszę i komfort – mówi Karol Wojtas. Ponadto, mają oni możliwość regularnego dbania o kondycję fizyczną oraz realizowania swoich pasji, a wszystko to bez konieczności opuszczania miejsca zamieszkania. Nie bez znaczenia jest dla nich również aspekt integracyjny -  ponad połowa respondentów zadeklarowała, że po zamieszkaniu w Collegii ich sieć kontaktów znacznie się powiększyła. Warto zaznaczyć, że nierzadko są to znajomości międzywydziałowe, międzyuczelniane, a nawet międzynarodowe, które są dobrą inwestycją w przyszłość. Cieszymy się, że mogliśmy stworzyć  przyjemne dla młodych ludzi miejsce, gdzie w najlepszym okresie życia mogą komfortowo mieszkać i na miejscu korzystać z wszelkich oferowanych udogodnień, skupiając się na nauce i poszerzaniu swoich horyzontów jednocześnie.

 

Badanie wykazało również, że rezydentami Akademika Collegia są studenci różnych wydziałów Politechniki Gdańskiej, Uniwersytetu Medycznego i innych. W Collegii zamieszkuje spora grupa studentów medycyny oraz kierunków technicznych, jak informatyka i telekomunikacja, automatyka, budownictwo czy architektura, uważanych powszechnie za najbardziej prestiżowe i pożądane studia w Polsce. Interesująca jest deklaracja o pozostaniu w Trójmieście po zakończeniu studiów u niemal połowy pytanych.

__

Silver Rock - spółka założona w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby społeczeństwa. Od wielu lat tworzy innowacyjne projekty w sektorze nieruchomości komercyjnych, umiejętnie łącząc funkcjonalność i estetykę z wiedzą technologiczną i trendami współczesnej architektury, optymalnych ekonomicznie. Przez wieloletni okres swojej działalności w innowacyjnych projektach na rynku amerykańskim spółka  przeniosła swój kapitał na rynek polski, gdzie stale poszerza obszary swojej działalności. Silver Rock kompleksowo tworzy inwestycje pamiętając o zasadach zrównoważonego rozwoju i potrzebach społeczności w długiej perspektywie. Obecnie Silver Rock Investment wdraża w Polsce innowacyjne rozwiązania przede wszystkim w sektorze akademików.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.