Piotr Staniewski staje na czele Fleet Mobility Hubu Elocity
Agnieszka Stefaniak-Zubko
Elocity sp z.o.o.
ul. Wolnica 13/10
31-060 Kraków
a.stefaniakzubko|elo.city| |a.stefaniakzubko|elo.city
663726101
elo.city
Na rynku flotowym elektromobilność to dziś jeden z kluczowych tematów. Nic więc dziwnego, że Elocity, lider technologii zarządzania infrastrukturą ładowania pojazdów elektrycznych, wzmacnia swoje szeregi, by jeszcze lepiej dopasować swoją ofertę do potrzeb i wyzwań branży. Do zespołu ekspertów polskiej spółki dołączył właśnie Piotr Staniewski, obejmując stanowisko Head of Fleet Mobility Hub. Jego wieloletnie doświadczenie w branży CFM i zaangażowanie w obszar elektryfikacji flot pozwolą Elocity jeszcze mocniej skoncentrować się na potrzebach klientów flotowych.
Model flotowy, jaki w tej chwili Elocity oferuje swoim klientom, to jedna z najbardziej kompleksowych opcji dekarbonizacji parku samochodów służbowych. Dzięki wypracowanym przez spółkę rozwiązaniom, pracodawcy zyskują stały podgląd i wiarygodnie określoną wartość energii zużytej na ładowanie firmowych elektryków, bieżący monitoring ładowań i generowanie raportów za poszczególne okresy. Łatwy dostęp do przydatnych informacji pozwala efektywniej zarządzać firmowymi pojazdami, a systemy anti-fraud, dzięki którym nie ma obaw np. o nieuprawnione wykorzystanie przydomowej stacji oraz opcja agenta rozliczeniowego, który ułatwia rozliczenia kosztów ładowania na prywatnych przyłączach, sprawiają, że decydując się na migrację na elektryki firmy otrzymują pełne wsparcie poparte sprawdzonymi rozwiązaniami.
Kompleksowość oferty flotowej to efekt ścisłej współpracy Elocity z partnerami z branży CFM, w tym z dawnym Leasplan i ALD Automotive, które obecnie wspólnie tworzą Ayvens. Czynny udział w modelowaniu oferty flotowej na bazie oczekiwań klientów brał również Piotr Staniewski, dotychczas Head of Business Development Ayvens, który we wrześniu dołączył do zespołu Elocity. W polskiej spółce technologicznej objął stanowisko Head of Fleet Mobility Hub. To nowe centrum kompetencyjne, które uzupełni i dodatkowo rozwinie działania Elocity dedykowane flotom.
- Decyzja o dołączeniu do zespołu Elocity była dla mnie naturalnym krokiem - wyjaśnia Piotr Staniewski. - Współpracowaliśmy przy wspólnych projektach i byłem pod ogromnym wrażeniem wiedzy o rynku e-mobility, pasji i innowacyjności tego zespołu. Praca w takim środowisku daje mi możliwość bezpośredniego wspierania klientów flotowych w transformacji na elektromobilność, oferując kompleksowe rozwiązania dopasowane do ich potrzeb – tłumaczy ekspert.
Jak dodaje Piotr Staniewski, od początku swojej kariery w branży flotowej był świadomy wyzwań i wymogów środowiskowych, jakie przed biznesem stawia Unia Europejska. Dziś jest przekonany, że przejście na elektromobilność stało się priorytetem nie tylko dla firm korporacyjnych, ale i dla całego rynku.
- To szczególnie ważne w przypadku Polski. Nasz rodzimy rynek e-mobility jest wciąż na stosunkowo wczesnym etapie rozwoju, szczególnie jeśli spojrzymy, na jakim poziomie zaawansowania są Holandia czy Belgia - przekonuje lider Fleet Mobility Hub, podkreślając, że w porównaniu do innych rynków nie jesteśmy jednak na szarym końcu zestawienia.
Potwierdza to raport Ayvens Mobility Guide 2024, z którego wynika, że w zeszłym roku Polska awansowała do kategorii “państw rozwijających się”, obok takich krajów jak Włochy czy Hiszpania. Stało się tak za sprawą liczby dostępnych na rynku modeli pojazdów nisko- i zeroemisyjnych, dynamice rejestracji elektryków i poprawiającej się infrastrukturze ładowania. Choć w tym ostatnim aspekcie mamy wciąż wiele do zrobienia. W Polsce na każde 100 km dróg przypada 1,4 punktu do ładowania. Dla porównania: w Holandii są to aż 73 punkty, 25,8 w Niemczech, a w Austrii - 16,9.
- Widzimy rosnące zainteresowanie firm rozwiązaniami flotowymi w zakresie transportu nisko- i zeroemisyjnego. To oczywiście z jednej strony efekt prawnych uregulowań, ale także rosnącej świadomości biznesu w kwestiach klimatycznych. Jesteśmy przekonani, że ten trend będzie rósł, bo to jedyna droga, by elektromobilność mogła się rozwijać w odpowiednim tempie. Stąd decyzja o współpracy z Piotrem, którego dołączenie do naszego zespołu umożliwi jeszcze lepszy alians naszych rozwiązań technologicznych z oczekiwaniami i potrzebami klientów flotowych - zapewnia Adrian Nocuń, CEO Elocity.
Obaj eksperci są zgodni, że już wkrótce kluczowe dla fleet managerów staną się usługi typu „charge-as-a-service”, a najbliższe lata przyniosą przyspieszenie elektryfikacji flot firmowych. Wciąż jednak przed zwolennikami elektromobilnych rozwiązań stoi wiele wyzwań, zwłaszcza w kontekście rozwoju infrastruktury ładowania oraz edukacji klientów, by przełamać mity dotyczące branży EV. Również w tych działaniach Piotr Staniewski ma wspierać Elocity. Szczególnie, że prywatnie również jest miłośnikiem zielonego transportu i użytkownikiem auta elektrycznego.
- Cieszę się, że jestem częścią zespołu, który realnie wpływa na tempo rozwoju elektromobilności w Polsce – podkreśla Staniewski.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Czterodniowy tydzień pracy testuje coraz więcej organizacji. Przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i firmom
Rząd pracuje nad skróceniem tygodnia pracy, a szefowa resortu pracy Agnieszka Dziemianowicz-Bąk zadeklarowała, że zmiana miałaby wejść w życie jeszcze w obecnej kadencji Sejmu. Choć eksperci i pracodawcy są w tej kwestii podzieleni, to przykłady z innych rynków, m.in. Islandii, Wielkiej Brytanii i Portugalii, pokazują, że taki model ma wiele korzyści, zarówno po stronie pracowników, jak i firm.
Bankowość
Sądy są zalewane pozwami frankowiczów. Rząd pracuje nad ustawą usprawniającą sprawy kredytobiorców
W sądach toczy się około 200 tys. spraw dotyczących kredytów frankowych. Prawomocnym wyrokiem zakończyło się 30 tys. Na drogę sądową zdecydowała się jednak tylko część kredytobiorców. Umów objętych ryzykiem walutowym było blisko milion, a ich wartość w szczytowym okresie, czyli w 2011 roku, osiągnęła niemal 200 mld zł.
Handel
Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł
Świat biznesu z niepokojem czeka na pierwsze decyzje Donalda Trumpa, zwłaszcza w sprawie wprowadzenia głośno zapowiadanych ceł na towary z zagranicy. Zdaniem Marcina Nowackiego, wiceszefa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, Unia Europejska musi się przygotować na większy odbiór produktów i usług ze Stanów Zjednoczonych, które mają wysoki deficyt w handlu ze Starym Kontynentem. Tradycyjnie życzliwie nastawiona do USA Polska mogłaby wykorzystać swoją prezydencję w Radzie UE, by doprowadzić do porozumienia między obu stronami.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.