PKO TFI SPRZEDAJE, BNP PARIBAS REAL ESTATE POLAND DORADZA
Fundusz PKO TFI sprzedał portfel pięciu retail parków o łącznej powierzchni najmu przekraczającej 35 tyś. mkw. Nabywcą został Lords LB Asset Management. W transakcji sprzedającego reprezentowała firma doradcza na rynku nieruchomości komercyjnych BNP Paribas Real Estate Poland.
Sprzedane przez PKO TFI parki handlowe znajdują się w średniej wielkości miastach w centralnej, wschodniej i zachodniej Polsce – w Kaliszu, Głownie, Puławach, a także w Świdnicy i Przemyślu. Najmniejszy z obiektów, w Puławach, oferuje nieco ponad 2,5 tys. mkw. powierzchni najmu, z kolei w największym w Świdnicy najemcy mają do dyspozycji trochę ponad 10 tys. mkw.
– Zmiana nawyków i oczekiwań klientów w ostatnich dwóch, trzech latach sprawiła, że sektor parków handlowych kwitnie, a inwestycje nie zwalniają tempa. Transakcja, w której doradzaliśmy, potwierdza potencjał i wysokie zaufanie zagranicznego kapitału w dobrze skomercjalizowane aktywa tej klasy – mówi Mateusz Skubiszewski, Dyrektor Działu Rynków Kapitałowych, BNP Paribas Real Estate Poland.
O sile i potencjale każdego z retail parków stanowi jego dogodna lokalizacja, rozpoznawalność i ugruntowana rynkowa pozycja, a także dobry dobór najemców. Na liście sklepów można znaleźć popularne i lubiane przez konsumentów sieci jak np.: Biedronka, Rossmann, Media Expert oraz Neonet. W parkach na dobre rozgościły się również sklepy sieci dyskontów niespożywczych: Dealz, Pepco, Tedi, KiK i Action. Dodatkowo, w dwóch miejscach działają restauracja Pizza Hut i sklep z kategorii DIY Leroy Merlin.
– Parki handlowe, które sprzedaliśmy, są od lat istotnymi miejscami dla lokalnych społeczności. Doskonała lokalizacja zawsze po drodze i czujnie ułożona lista sklepów sprawiają, że mieszkańcy chętnie je odwiedzają i robią w nich zakupy. Oddając ten portfel w ręce doświadczonego inwestora, w czym wspierali nas doradcy z BNP Paribas Real Estate Poland, mamy pewność, że centra te dalej utrzymają mocną pozycję – mówi Paweł Welo, Dyrektor Departamentu Inwestycji Nieruchomościowych, PKO TFI.
___
Ostatni kwartalny raport BNP Paribas Real Estate Poland podsumowujący rynek handlowy podkreśla umacnianie pozycji przez mniejsze formaty handlowe. Analitycy podkreślają, że tylko od początku roku na rynku pojawiło się ponad 100 tys. mkw. powierzchni w tego typu obiektach i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie ta tendencja miała się odwrócić.
Fundusz PKO TFI sprzedał portfel pięciu retail parków o łącznej powierzchni najmu przekraczającej 35 tyś. mkw. Nabywcą został Lords LB Asset Management. W transakcji sprzedającego reprezentowała firma doradcza na rynku nieruchomości komercyjnych BNP Paribas Real Estate Poland.
Sprzedane przez PKO TFI parki handlowe znajdują się w średniej wielkości miastach w centralnej, wschodniej i zachodniej Polsce – w Kaliszu, Głownie, Puławach, a także w Świdnicy i Przemyślu. Najmniejszy z obiektów, w Puławach, oferuje nieco ponad 2,5 tys. mkw. powierzchni najmu, z kolei w największym w Świdnicy najemcy mają do dyspozycji trochę ponad 10 tys. mkw.
– Zmiana nawyków i oczekiwań klientów w ostatnich dwóch, trzech latach sprawiła, że sektor parków handlowych kwitnie, a inwestycje nie zwalniają tempa. Transakcja, w której doradzaliśmy, potwierdza potencjał i wysokie zaufanie zagranicznego kapitału w dobrze skomercjalizowane aktywa tej klasy – mówi Mateusz Skubiszewski, Dyrektor Działu Rynków Kapitałowych, BNP Paribas Real Estate Poland.
O sile i potencjale każdego z retail parków stanowi jego dogodna lokalizacja, rozpoznawalność i ugruntowana rynkowa pozycja, a także dobry dobór najemców. Na liście sklepów można znaleźć popularne i lubiane przez konsumentów sieci jak np.: Biedronka, Rossmann, Media Expert oraz Neonet. W parkach na dobre rozgościły się również sklepy sieci dyskontów niespożywczych: Dealz, Pepco, Tedi, KiK i Action. Dodatkowo, w dwóch miejscach działają restauracja Pizza Hut i sklep z kategorii DIY Leroy Merlin.
– Parki handlowe, które sprzedaliśmy, są od lat istotnymi miejscami dla lokalnych społeczności. Doskonała lokalizacja zawsze po drodze i czujnie ułożona lista sklepów sprawiają, że mieszkańcy chętnie je odwiedzają i robią w nich zakupy. Oddając ten portfel w ręce doświadczonego inwestora, w czym wspierali nas doradcy z BNP Paribas Real Estate Poland, mamy pewność, że centra te dalej utrzymają mocną pozycję – mówi Paweł Welo, Dyrektor Departamentu Inwestycji Nieruchomościowych, PKO TFI.
___
Ostatni kwartalny raport BNP Paribas Real Estate Poland podsumowujący rynek handlowy podkreśla umacnianie pozycji przez mniejsze formaty handlowe. Analitycy podkreślają, że tylko od początku roku na rynku pojawiło się ponad 100 tys. mkw. powierzchni w tego typu obiektach i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie ta tendencja miała się odwrócić.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.