PKO TFI SPRZEDAJE, BNP PARIBAS REAL ESTATE POLAND DORADZA
Fundusz PKO TFI sprzedał portfel pięciu retail parków o łącznej powierzchni najmu przekraczającej 35 tyś. mkw. Nabywcą został Lords LB Asset Management. W transakcji sprzedającego reprezentowała firma doradcza na rynku nieruchomości komercyjnych BNP Paribas Real Estate Poland.
Sprzedane przez PKO TFI parki handlowe znajdują się w średniej wielkości miastach w centralnej, wschodniej i zachodniej Polsce – w Kaliszu, Głownie, Puławach, a także w Świdnicy i Przemyślu. Najmniejszy z obiektów, w Puławach, oferuje nieco ponad 2,5 tys. mkw. powierzchni najmu, z kolei w największym w Świdnicy najemcy mają do dyspozycji trochę ponad 10 tys. mkw.
– Zmiana nawyków i oczekiwań klientów w ostatnich dwóch, trzech latach sprawiła, że sektor parków handlowych kwitnie, a inwestycje nie zwalniają tempa. Transakcja, w której doradzaliśmy, potwierdza potencjał i wysokie zaufanie zagranicznego kapitału w dobrze skomercjalizowane aktywa tej klasy – mówi Mateusz Skubiszewski, Dyrektor Działu Rynków Kapitałowych, BNP Paribas Real Estate Poland.
O sile i potencjale każdego z retail parków stanowi jego dogodna lokalizacja, rozpoznawalność i ugruntowana rynkowa pozycja, a także dobry dobór najemców. Na liście sklepów można znaleźć popularne i lubiane przez konsumentów sieci jak np.: Biedronka, Rossmann, Media Expert oraz Neonet. W parkach na dobre rozgościły się również sklepy sieci dyskontów niespożywczych: Dealz, Pepco, Tedi, KiK i Action. Dodatkowo, w dwóch miejscach działają restauracja Pizza Hut i sklep z kategorii DIY Leroy Merlin.
– Parki handlowe, które sprzedaliśmy, są od lat istotnymi miejscami dla lokalnych społeczności. Doskonała lokalizacja zawsze po drodze i czujnie ułożona lista sklepów sprawiają, że mieszkańcy chętnie je odwiedzają i robią w nich zakupy. Oddając ten portfel w ręce doświadczonego inwestora, w czym wspierali nas doradcy z BNP Paribas Real Estate Poland, mamy pewność, że centra te dalej utrzymają mocną pozycję – mówi Paweł Welo, Dyrektor Departamentu Inwestycji Nieruchomościowych, PKO TFI.
___
Ostatni kwartalny raport BNP Paribas Real Estate Poland podsumowujący rynek handlowy podkreśla umacnianie pozycji przez mniejsze formaty handlowe. Analitycy podkreślają, że tylko od początku roku na rynku pojawiło się ponad 100 tys. mkw. powierzchni w tego typu obiektach i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie ta tendencja miała się odwrócić.
Fundusz PKO TFI sprzedał portfel pięciu retail parków o łącznej powierzchni najmu przekraczającej 35 tyś. mkw. Nabywcą został Lords LB Asset Management. W transakcji sprzedającego reprezentowała firma doradcza na rynku nieruchomości komercyjnych BNP Paribas Real Estate Poland.
Sprzedane przez PKO TFI parki handlowe znajdują się w średniej wielkości miastach w centralnej, wschodniej i zachodniej Polsce – w Kaliszu, Głownie, Puławach, a także w Świdnicy i Przemyślu. Najmniejszy z obiektów, w Puławach, oferuje nieco ponad 2,5 tys. mkw. powierzchni najmu, z kolei w największym w Świdnicy najemcy mają do dyspozycji trochę ponad 10 tys. mkw.
– Zmiana nawyków i oczekiwań klientów w ostatnich dwóch, trzech latach sprawiła, że sektor parków handlowych kwitnie, a inwestycje nie zwalniają tempa. Transakcja, w której doradzaliśmy, potwierdza potencjał i wysokie zaufanie zagranicznego kapitału w dobrze skomercjalizowane aktywa tej klasy – mówi Mateusz Skubiszewski, Dyrektor Działu Rynków Kapitałowych, BNP Paribas Real Estate Poland.
O sile i potencjale każdego z retail parków stanowi jego dogodna lokalizacja, rozpoznawalność i ugruntowana rynkowa pozycja, a także dobry dobór najemców. Na liście sklepów można znaleźć popularne i lubiane przez konsumentów sieci jak np.: Biedronka, Rossmann, Media Expert oraz Neonet. W parkach na dobre rozgościły się również sklepy sieci dyskontów niespożywczych: Dealz, Pepco, Tedi, KiK i Action. Dodatkowo, w dwóch miejscach działają restauracja Pizza Hut i sklep z kategorii DIY Leroy Merlin.
– Parki handlowe, które sprzedaliśmy, są od lat istotnymi miejscami dla lokalnych społeczności. Doskonała lokalizacja zawsze po drodze i czujnie ułożona lista sklepów sprawiają, że mieszkańcy chętnie je odwiedzają i robią w nich zakupy. Oddając ten portfel w ręce doświadczonego inwestora, w czym wspierali nas doradcy z BNP Paribas Real Estate Poland, mamy pewność, że centra te dalej utrzymają mocną pozycję – mówi Paweł Welo, Dyrektor Departamentu Inwestycji Nieruchomościowych, PKO TFI.
___
Ostatni kwartalny raport BNP Paribas Real Estate Poland podsumowujący rynek handlowy podkreśla umacnianie pozycji przez mniejsze formaty handlowe. Analitycy podkreślają, że tylko od początku roku na rynku pojawiło się ponad 100 tys. mkw. powierzchni w tego typu obiektach i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie ta tendencja miała się odwrócić.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dalsze prace nad uproszczeniami we wspólnej polityce rolnej. Celem jest ich wejście w życie w styczniu 2026 roku
Przed przerwą wakacyjną w Parlamencie Europejskim rozpoczęły się prace nad ogłoszonym w maju kolejnym Omnibusem – pakietem uproszczeń istotnym z punktu widzenia rolników. Chodzi m.in. o uproszczenie pewnych obowiązków w sprawozdawczości, ułatwienia dla drobnych rolników czy ograniczenie kontroli. Zdaniem europosłanki PO propozycje KE to przykład wsłuchiwania się w postulaty rolników, co jest potrzebne także przy kształtowaniu wspólnej polityki rolnej.
Finanse
Zdecydowane odbicie w liczbie ofert pracy dla programistów. Wynagrodzenia rosną, ale nie wrócą na dotychczasowe poziomy

Po 2,5 roku perturbacji na rynek pracy w branży IT wracają wzrosty. Jak wynika z danych JustJoin.IT, w I połowie tego roku na tym portalu odnotowano blisko 70-proc. wzrost liczby ofert pracy w porównaniu do sytuacji sprzed roku. W górę idą także płace, chociaż eksperci wskazują, że dynamika nie jest tak wysoka jak kilka lat temu. Wciąż trudności ze znalezieniem pracy mają pracownicy dopiero zaczynający karierę w branży.
Konsument
Dobrobyt Polski uzależniony od wiedzy społeczeństwa o ekonomii i finansach. Takiej edukacji wciąż za mało jest w szkołach

Ostatnie badania wskazują na pewną poprawę w świadomości ekonomicznej Polaków, zwłaszcza na temat konieczności oszczędzania. Jednak w zakresie inwestowania i dostępnych do tego narzędzi oraz systemu podatkowego wciąż są poważne deficyty w wiedzy. Polacy mają świadomość, że podnoszenie swoich kompetencji pozytywnie wpłynie na ich budżety domowe, ale mało się mówi o tym, że od tego zależy też przyszły dobrobyt kraju. Dlatego też edukacja finansowa i ekonomiczna powinna się wkrótce stać elementem nauczania na jak najwcześniejszym etapie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.