Komunikaty PR

PL CMO Survey 2024/2025: optymistyczne prognozy

2024-10-03  |  10:00
Biuro prasowe

Zdaniem 65% marketerów rola dyrektora marketingu w ciągu najbliższych 5 lat wzrośnie, a niemal ¾ z nich prognozuje zwiększenie budżetów marketingowych w 2025 roku – wynika z raportu PL CMO Survey 2024/2025. To pierwsza edycja badania opinii przedstawicieli branży w naszym kraju, zrealizowanego przez Polską Organizację Reklamodawców i K+ Group.

 

Optymizm – to słowo przebija na pierwszy plan wniosków pierwszej edycji raportu PL CMO Survey 2024/2025, opracowanego w oparciu o badanie opinii marketerów. Zdecydowanie ponad połowa respondentów prognozuje, że zarówno ten, jak i kolejny rok będą dla branży lepsze niż 2023 (67% dla 2024 r. i 57% dla 2025 r.). Najbliższe lata to też wzrost wydatków marketingowych, które są coraz częściej uznawane za ważny element strategii biznesowych firm. Wyzwaniem pozostaje, jak zoptymalizować wydatki marketingowe, efektywnie wykorzystać potencjał AI, ale też zarządzać talentami wewnątrz organizacji.

 

PL CMO Survey to kluczowy projekt dla Polskiej Organizacji Reklamodawców. Wyniki tego badania pomogą nam nie tylko lepiej zrozumieć wyzwania, z jakimi mierzy się branża marketingowa w Polsce, ale też wyznaczyć kierunki działań, które wzmocnią pozycję marketerów na rynku oraz podniosą standardy pracy – mówi Marta Życińska, Country Manager Poland, Mastercard, Wiceprzewodnicząca Rady Polskiej Organizacji Reklamodawców.

 

Marketerzy są zgodni w ocenie znaczenia ich działów w organizacjach. Aż 91% z nich uznaje, że już dziś jest istotne, a według prognoz niemal 2/3 badanych rola dyrektorów marketingu w ciągu najbliższych 5 lat jeszcze wzrośnie. Dominująca wśród marketerów optymistyczna wizja rozwoju branży nie przysłania jednak silnej koncentracji na poszukiwanie optymalnych i efektywnych sposobów lokowania budżetów.

 

To nie przypadek, że sztuczna inteligencja jest w naszym raporcie odmieniane przez wszystkie przypadki. Marketerzy wiedzą, że pod tym hasłem kryją się ogromne możliwości dla komunikacji marketingowej, analityki i skuteczności dotarcia do kluczowych targetów. Te organizacje, które w krótkim czasie przestawią się na sprawne i odpowiedzialne wykorzystanie potencjału AI, niewątpliwie zyskają w tym wyścigu. Szczególnie, jeśli dodamy do tego rosnące znaczenie danych. Te czynniki wpływają na naturalny kierunek ewolucji roli marketerów w organizacjach: już nie egzekutorów, a strategów  – zauważa Michał Olbrychowski, COO K+Group.

 

Raport PL CMO Survey 2024/2025 przedstawia wnioski z badania przeprowadzonego wśród ponad stu przedstawicieli branży marketingowej w Polsce i otwiera dyskusję na temat trendów i wyzwań, które będą kształtować ten obszar w nadchodzących latach. Respondenci, w tym dyrektorzy marketingu (CMO) i menedżerowie, podzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat ewolucji roli marketera, wpływu nowych technologii oraz sposobów, w jakie branża adaptuje się do dynamicznych zmian rynkowych. Na zaproszenie autorów raportu, wyniki skomentowali eksperci – ekonomista dr inż. Jacek Kotarbiński, prof. Robert Kozielski z Uniwersytetu Łódzkiego i dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Pełen raport jest dostępny na stronie Polskiej Organizacji Reklamodawców. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Agencja Rokmates powiększyła zespół i zmieniła siedzibę na większą Biuro prasowe
2024-10-03 | 14:09

Agencja Rokmates powiększyła zespół i zmieniła siedzibę na większą

Agencja influencer marketingu Rokmates oficjalnie zmieniła swoją siedzibę na ponad 4 razy większą. Została ona przeniesiona z ul. Lewickiej 4 do dwupiętrowego budynku przy ul. Odolańskiej
Media i PR Puls Biznesu” z nową szefową ds. marketingu
2024-10-02 | 13:00

"Puls Biznesu” z nową szefową ds. marketingu

„Puls Biznesu”, jedyne w Polsce medium skoncentrowane w 100 proc. na tematyce biznesowej, stawia na rozwój. W październiku jego czytelnicy będą mogli korzystać z nowej
Media i PR CRAFTY - SPR Awards przyznane.
2024-10-01 | 17:45

CRAFTY - SPR Awards przyznane.

W poniedziałek 30 września br. w kinie Iluzjon w Warszawie obyła się uroczysta gala wręczenia pierwszych w historii nagród CRAFTY-SPR Awards. Akademia Jurorów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Green Industry Summit 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Transport

Branża lotnicza zmaga się z niedoborem kadr. Brakuje przede wszystkim mechaników lotniczych

Według Alton Aviation Consultancy koszty naprawy i remontów silników wzrosły z 31 mld dol. przed pandemią do 58 mld dol. w tym roku. Rośnie też zapotrzebowanie na pracowników – w ciągu najbliższych 20 lat na świecie będzie potrzebnych niemal 770 tys. mechaników lotniczych. Tylko w Polsce już teraz brakuje kilku tysięcy wyspecjalizowanego personelu.  – Brak kadr spowalnia nasz rozwój. Obecnie potrzebujemy kilkuset wyspecjalizowanych osób – ocenia Aleksandra Juda, prezes LOT Aircraft Maintenance Services.

DlaWas.info

Problemy społeczne

Obecna technologia sztucznej inteligencji nie stanowi zagrożenia dla istnienia ludzkości. Nie jest zdolna do samodzielnego myślenia i planowania

Duże modele językowe, takie jak ChatGPT, nie potrafią samodzielnie nabywać nowych umiejętności, rozumować czy planować. Nie stanowią więc egzystencjalnego zagrożenia dla ludzkości – dowiedli naukowcy, którzy przeanalizowali możliwości dużych modeli językowych właśnie pod takim kątem. Nie oznacza to jednak, że narzędzia te nie stanowią żadnego zagrożenia. Wykorzystane niewłaściwie już dziś służą chociażby do szerzenia dezinformacji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.