Komunikaty PR

Platige Image otwiera nowoczesne studio Motion Capture

2023-03-31  |  14:30
Biuro prasowe

W nowo otwartej przestrzeni będą realizowane nagrania do projektów takich jak np. cinematiki, cut sceny, animacje in-game, filmy animowane, itp.

Otwarcie studia to kolejny etap rozwoju Platige Image. Studio znacząco zwiększy potencjał produkcyjny projektów przygotowywanych dla partnerów zewnętrznych. Nowoczesne wyposażenie oraz duże wymiary pozwolą na kręcenie zaawansowanych produkcji

Cechą wyróżniającą studio motion capture (Mocap) jest przede wszystkim jego wielkość. Wymiary 20m x 13m oraz 8m wysokości umożliwiają realizację scen z nawet kilkunastoma postaciami jednocześnie (body performance) lub 4 aktorami w przypadku full performance capture: body capture, face capture i fingers capture.

Otwarcie studia motion capture jest częścią strategii na lata 2021-2025, w ramach której  zapowiedzieliśmy m.in. rozpoczęcie produkcji własnych gier wideo, filmów i seriali – mówi Karol Żbikowski, Prezes Zarządu Platige Image. – Wzmocnienie własnego zaplecza technologicznego pozwoli nam sprawniej realizować zaplanowane projekty zewnętrzne oraz znacząco usprawni proces tworzenia własnych produkcji, nad którymi obecnie pracuje studio Platige Image –  dodaje Karol Żbikowski.

Na specyfikę studia składają się cztery, w pełni bezprzewodowe referencje wideo z autofocusem, stabilizacją i zakresem ogniskowej od 25 do 380mm, będące jednocześnie wirtualnymi kamerami z pełną synchronizacją zmiany ogniskowej pomiędzy kamerą referencyjną, a kamerą wirtualną. Platige korzysta również z własnego rozwiązania do budowania elementów scenografii, co daje prawie nieograniczone możliwości aranżowania wnętrza na potrzeby projektu. Tak skonfigurowane studio sprawia, że jedynym potencjalnym ograniczeniem są wyłącznie sceny wymagające filmowania w otwartej przestrzeni.

– W nowopowstałym studio będziemy realizować zarówno nagrania do projektów wewnętrznych, wykonywanych w całości w Platige, np. cinematiki, cut sceny, animacje in-game, ale także projekty stricte mocapowe, czyli wymagające nagrania wyłącznie ruchów postaci i aktorów, które będą dostarczane klientom w postaci surowych lub wyczyszczonych danych z sesji – mówi Elżbieta Trosińska Mocap Producer w Platige Image.

Dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi studio pozwala na równoczesną realizację kilku projektów. – Nie tylko jesteśmy na bieżąco z rozwojem technologii motion capture na świecie, ale również pracujemy nad własnymi rozwiązaniami w tym zakresie. Stworzyliśmy m.in. autorski system HMC (Head-Mounted Camera) do nagrywania twarzy. Jest to ultralekki system, pozwalający na uzyskanie oddającego wszystkie szczegóły nagrania – dodaje Elżbieta Trosińska. 

Obecnie Platige Image zatrudnia ponad 300 światowej klasy specjalistów, którzy stoją za sukcesami wielu światowych bestsellerów w branży gamingowej, filmowej, reklamowej i wirtualnej scenografii. W portfolio studia Platige znajdują się projekty dla czołowych wydawców gier komputerowych, m.in. Ubisoft, Electronic Arts, SEGA, Creative Assembly, czy Tencent. Resident Evil: Village, Metro: Exodus - Artyom’s Nightmare, The Medium, Total War: Warhammer II czy seria Call of Duty, czy Dying Light 2, między innymi te rozpoznawalne zwiastuny autorstwa Platige zostały docenione przez międzynarodową społeczność graczy. Fani gier mieli już okazję zapoznać się z procesem tworzenia cinematika, który powstał właśnie z wykorzystaniem rozwiązań w postaci motion capture. 

Motion capture to komputerowa technologia przechwytywania ruchu aktora czy też poruszanego rekwizytu, a nawet kamer, oznaczonych markerami. Markery to punkty w postaci kulek, pokryte specjalnym odblaskowym materiałem. Są one mocowane są na rzep bądź taśmę na nagrywanym, ruchomym obiekcie. Kamery posiadają szereg diod, emitujących światło podczerwone, które zostaje odbite od markerów. Taka technologia pozwala na obliczania położenia markera w przestrzeni trójwymiarowej i przełożenie ich na zapis cyfrowy. Motion capture cechuje się większą naturalnością i wysokim realizmem, jednak dużą rolę w tym procesie odgrywają specjalnie przygotowani aktorzy oraz technicy odpowiedzialni za sprawą realizację całego procesu filmowania.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI? Biuro prasowe
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.