PLGBC wspiera ogólnopolską kampanię Co z tą wodą

Monika Kmera
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
ul. Zabrska 39d
44-100 Gliwice
mkmera|plgbc.org.pl| |mkmera|plgbc.org.pl
600025968
www.plgbc.org.pl
Wystartowała ogólnopolska kampania społeczna „Co z tą wodą?” organizowana przez Koalicję Klimatyczną. Jej głównym celem jest edukacja Polaków oraz uświadomienie rządzącym, jak istotnym problemem jest wpływ zmian klimatu i szkodliwa działalność człowieka na zasoby wody w Polsce. Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC wraz z 30 innymi organizacjami pozarządowymi wsparło kampanię.
Prognozy nie są optymistyczne - grozi nam rekordowa susza. Jest ona skutkiem destrukcyjnej działalności człowieka oraz postępującego kryzysu klimatycznego. Od kilku lat mamy bezśnieżne zimy, długie okresy bez deszczu, a także coraz częstsze i dłuższe fale upałów, zagrażające naszemu zdrowiu i życiu.
Pomysłodawcą kampanii „Co z tą wodą?” jest Koalicja Klimatyczna. To porozumienie organizacji pozarządowych zaangażowanych, nastawione na wspólne działanie w celu zapobiegania wywołanej przez człowieka zmianie klimatu dla dobra ludzi i środowiska.
Twórcy kampanii chcą zwrócić uwagę rządzących na konieczność natychmiastowego zaprzestania działań pogłębiających suszę oraz realizację tych, które pomogą zatrzymać wodę w naszym kraju. W związku z tym powstał Apel o wodę, pod którym podpisało się do tej pory ponad 30 organizacji pozarządowych, w tym Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC.
Swój podpis może złożyć także każdy internauta: coztawoda.pl/apel
Więcej informacji o Kampanii: https://coztawoda.pl/

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Prace nad unijnym budżetem po 2027 roku nabierają tempa. Projekt ma być gotowy w lipcu
W Parlamencie Europejskim głosowanie nad sprawozdaniem dotyczącym wieloletniego budżetu UE na lata 2028–2034. Uwzględnia ono stanowisko PE ws. priorytetów na kolejną perspektywę finansową, ale też struktury i zasobów budżetu. Priorytetem ma być m.in. kwestia obronności ze względu na globalne napięcia geopolityczne i wojnę w Ukrainie. Zdaniem europosła PiS w pracach nad wieloletnimi ramami finansowymi brakuje rzetelnej debaty o źródłach finansowania planowanych wydatków i konieczności szukania oszczędności. Obawia się przy tym niekorzystnych zmian w polityce spójności i polityce rolnej.
Handel
Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
PE pracuje nad zmianą rozliczania redukcji emisji CO2 dla nowych aut. Producenci mogą uniknąć wysokich kar

Na wtorkowym posiedzeniu Parlamentu Europejskiego posłowie zgodzili się w trybie pilnym procedować kwestię zmiany dotyczącej redukcji emisji CO2 dla nowych aut osobowych i dostawczych. Głosowanie w tej sprawie odbędzie się w czwartek 8 maja. Dzięki zmianie podejścia do obowiązku corocznej redukcji dwutlenku węgla producenci samochodów mogą uniknąć grożących im kar, które pewnie przełożyłyby się na wzrost cen dla klienta końcowego oraz na dalsze pogorszenie kondycji branży.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.