Podlaskie Zakłady Zbożowe będą dostarczać jeszcze więcej mąki
Generalna modernizacja, nowy park maszynowy, a w efekcie jeszcze większa wydajność – tak w skrócie można opisać kolejną znaczącą inwestycję Podlaskich Zakładów Zbożowych. Tym razem chodzi o młyn w Suwałkach. Dzięki temu dobrze znana Mąka Tortowa z charakterystycznym tortem ze świeczką i wiele innych produktów sygnowanych marką PZZ trafi na Litwę oraz do Klientów w północno - wschodniej Polsce.
- Zainwestowaliśmy w nowy młyn pszenny o wydajności kilkuset ton na dobę. Umożliwi to produkcję tradycyjnych mąk pszennych, tj. typ 450, 500 i 750. Wielkim atutem powstającego młyna jest możliwość produkcji dużych ilości mąk makaronowych, tj. mąki krupczatki – mówi Sylwia Majewicz, prezes Podlaskich Zakładów Zbożowych S.A. w Białymstoku.
Co ważne, wszystkie urządzenia w modernizowanym młynie są firmy Buhler. To najwyższa półka wśród producentów parku maszynowego młyna. PZZ o tym wiedzą, dlatego też ostatnio uruchomiona profesjonalna mieszalnia mąk na terenie białostockiego zakładu jest właśnie tej marki.
W ostatnim czasie na terenie młyna w Suwałkach ruszyła budowa nowoczesnej spedycji mąk oraz otrąb, co umożliwi sprawną dystrybucję powstających produktów przemiału. Niezwykle istotne jest również utworzenie profesjonalnego laboratorium, wyposażonego w najwyższej jakości sprzęt do analizy przyjmowanego surowca oraz produkowanej mąki. To gwarancja tego, że docelowy produkt spełni oczekiwania najbardziej wymagającego Klienta.
- Liczymy na to, że dzięki tym kosztownym i ważnym inwestycjom nasza pozycja na liście młynów w Polsce znacznie wzrośnie. Na pewno zwiększymy moce przerobowe, dzięki czemu będziemy mogli dostarczać jeszcze więcej mąki do naszych Klientów – mówi Sylwia Majewicz i dodaje: - Ułatwi to transport mąk na Litwę, gdzie PZZ już ma wielu Klientów. Dodatkowo pozwoli to pozyskać całkiem nowych Odbiorców w północnej i północno-wschodniej Polsce.
Kolejnym wyzwaniem, któremu chcą sprostać PZZ, to dotarcie do wielu makaroniarni. Potrzebują one olbrzymich ilości mąki krupczatki, a polski rynek nie jest w stanie temu podołać.
- Modernizując zarówno młyn w Białymstoku, jak i w Suwałkach wiedzieliśmy, że wysoka jakość mąk, a z drugiej strony mniejsze odległości i szybsze dostawy zapewnią nam jeszcze większe grono Odbiorców – mówi prezes PZZ.
Ostatnie lata w PZZ Białystok to czas wielu inwestycji, które mają znaczący wpływ na ostateczny efekt, czyli produkt wysokiej jakości. W 2018 roku miejsce miała generalna modernizacja młyna w Białymstoku, polegająca na kompleksowej wymianie całego parku maszynowego. Jedyne co pozostało ze starego młyna to konstrukcja budynku. Całe serce młyna jest nowe.
Mimo tego, że nowy młyn w Białymstoku wystartował ponownie w roku 2019, PZZ wielkimi krokami zbliża się do osiągnięcia planowanego dziennego przemiału. Z końcem 2019 roku w zmodernizowanym młynie powstało również nowoczesne laboratorium wyposażone w najwyższej jakości sprzęt laboratoryjny. Dodatkowo utworzono piekarnię wypiekową, gdzie wyprodukowana mąka badana jest w praktyce, aby uzyskać 100% pewność, że towar dedykowany dla Klienta sprawdzi się u niego w zakładzie.
W pierwszych miesiącach 2020 roku została uruchomiona również nowoczesna spedycja mąk luzem dostarczanych do Klienta specjalistycznymi mąkowozami. Pozwoliło to na szybsze dystrybuowanie mąki z zachowaniem bardzo wysokich standardów bezpieczeństwa żywności.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.