Podsumowanie działań marketingowych Galerii Młociny w obliczu epidemii COVID-19
W związku z obowiązującymi obostrzeniami spowodowanymi COVID-19 galerie handlowe znalazły się w nietypowym położeniu, a zaplanowane działania marketingowe, podobnie jak budżet przeznaczony na ich finalizację, zostały znacznie ograniczone. Bielańskie centrum handlowe, znane z niestandardowych pomysłów, skupiło się na realizacji licznych inicjatyw w mediach społecznościowych, a także wsparciu warszawskich szpitali.
Choć zarządzanie galerią handlową w obliczu zagrożenia epidemicznego stanowi prawdziwe wyzwanie dla managerów, Galeria Młociny dokłada wszelkich starań, by nie zwalniać tempa i regularnie przypomina o sobie klientom, skupiając się na realizacji wielu ciekawych inicjatyw. W ubiegłych miesiącach w mediach społecznościowych bielańskiego centrum handlowego wrzało od pomysłów i licznych realizacji stworzonych z myślą o gościach galerii. Co więcej, ich finalizacja została oparta jedynie na kreatywności oraz współpracy – bez wkładu finansowego – ponieważ budżety na działania marketingowe zostały całkowicie wstrzymane. Część z nich wciąż jest regularnie kontynuowana i na stałe wpisała się do repertuaru inicjatyw realizowanych w mediach społecznościowych.
#GaleriaZdrowychPorad to pierwsza realizacja Galerii Młociny stworzona z myślą o zdrowiu i bezpieczeństwie klientów odwiedzających centrum handlowe. W ramach autorskiej inicjatywy przygotowano materiały wideo zawierające praktyczne wskazówki, jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości oraz minimalizować ryzyko zakażenia koronawirusem. Wśród nich materiały informujące o tym, jak zadbać o seniorów w czasie epidemii, domowe sposoby na dobre samopoczucie oraz zdrowe nawyki w domowym biurze.
Jedynym z pomysłów, który na stałe wpisał się w komunikację galerii w mediach społecznościowych, stało się dzielenie niecodziennymi propozycjami kulinarnymi do przygotowania w domu. Galeria Młociny we współpracy z dietetykami Alicją Wieczyńską, Alicją Jarosz oraz Justyną Świetlicką rozpoczęła cykl #GaleriaPrzepisów, w ramach którego prezentuje kreatywne, kuchenne inspiracje dla miłośników nietypowych smaków. Zainteresowani z łatwością mogą odtworzyć kulinarne propozycje w domowym zaciszu i urozmaicić tym samym swoje codzienne menu.
Warsztaty kawowe z Etno Cafe to stały punkt w repertuarze wydarzeń znajdującej się w bielańskim centrum handlowym Hali Hutnik. Galeria Młociny zadbała o ich realizację w nowej rzeczywistości, a miłośnicy kawy mieli okazję, by nauczyć się, jak samodzielnie przygotować swój ulubiony, poranny napój, a także poznać wszystkie sekrety związane z jego przygotowaniem bez wychodzenia z domu. Hala Hutnik wspólnie z marką Etno zrealizowała cykl Hala Hutnik TV: warsztaty kawowe Etno Cafe, w ramach których Karol Przesmycki – jeden z najlepszych trenerów baristów w Polsce, opowiedział o tajemnicach aromatycznej kawy. Zrealizowane materiały zostały opublikowane w formie wideo na profilach Galerii Młociny znajdujących się na Instagramie, Facebooku oraz platformie Youtube.
Lifestyle – hasło, z którym się w 100% identyfikujemy. W przypadku jakichkolwiek zmian i działań społecznych staramy się reagować natychmiast. Tak też właśnie stało się ze zmianą sposobu komunikacji i contentu w momencie wprowadzenia pierwszych restrykcji przez Ministerstwo Zdrowia. Mimo zablokowania budżetów, z którym musieliśmy się zmierzyć, udało się wprowadzić kilka niestandardowych działań, które okazały się strzałem w dziesiątkę. Bez nakładów finansowych zwiększyliśmy w kanałach SoMe zasięgi organiczne publikacji (w odniesieniu do stycznia i lutego) o ponad 39%, a wirusowe o ponad 22%. - mówi Magda Polaszek, Marketing Manager Galerii Młociny.
Bielańskiemu centrum handlowemu udało się także wesprzeć warszawskie szpitale. Galeria Młociny przekazała do Szpitala Dziecięcego im. prof. dr. med. Jana Bogdanowicza przy ul. Niekłańskiej kilkaset maseczek oraz zabawek, które trafiły do gabinetów zabiegowych jako nagrody dla najmłodszych pacjentów. Pomoc w postaci maseczek, płynów do dezynfekcji oraz rękawiczek nitrylowych otrzymał także Szpital MSWiA na Wołoskiej. W ramach prywatnej zbiórki pracowników sklepu Hebe w Galerii Młociny przekazano również paczkę środków do higieny osobistej. W paczkach znalazły się również kolorowe skarpetki dla służb medycznych, mające choć na chwilę wywołać uśmiech na twarzach naszych bohaterów.
Zdajemy sobie sprawę z faktu, że nasze wsparcie było jedynie kroplą w morzu potrzeb. W związku z panującą sytuacją, która znacząco wpłynęła na funkcjonowanie naszej branży, cieszymy się, że udało nam się zorganizować pomoc chociaż w takiej formie. Od początku funkcjonowania Galerii Młociny staraliśmy się wspierać lokalne społeczności oraz inicjatywy, a wszelkie działania CSR, które popieraliśmy miały na celu zacieśnianie więzi z naszymi klientami oraz poparcie idei, że galeria handlowa to nie tylko miejsce zakupów, ale i życia społecznego. W przypadku problemów, z jakimi spotykały się szpitale, nie mogło być inaczej i musieliśmy podjąć kroki na miarę możliwości. – dodaje Magda Polaszek, Marketing Manager Galerii Młociny.
Więcej informacji na temat realizowanych inicjatyw znajduje się na stronie www.galeriamlociny.pl/. Wszystkie opisane materiały, a także zdjęcia możemy obejrzeć na profilu Galerii Młociny na Instagramie - @galeriamlociny Facebooku – Galeria Młociny, a także na platformie Youtube, wpisując nazwę kanału – „Galeria Młociny”.

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.