Policjanci na szkoleniu w zajezdni tramwajowej MPK
Bartosz Naskręski
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. we Wrocławiu
Bolesława Prusa 75-79
50-316 Wrocław
rzecznik|mpk.wroc.pl| |rzecznik|mpk.wroc.pl
+48 71 325 08 07
mpk.wroc.pl
Jak hamuje tramwaj? Jak jest zbudowany wagon i jakie są jego najważniejsze podzespoły? Z czym na drogach muszą się na co dzień mierzyć motorniczowie MPK? To tylko część zagadnień, jakie na specjalnym szkoleniu przekażą wrocławskim policjantom pracownicy miejskiego przewoźnika.
Całodzienne zajęcia podzielone są na dwa bloki: teoretyczny i praktyczny. Oba wypełnione są wiedzą o eksploatacji tramwajów, która może przydać się mundurowym funkcjonariuszom w ich codziennej pracy.
– Każdego dnia nasze pojazdy pokonują we Wrocławiu około 120 tysięcy kilometrów. 1400 prowadzących przy pomocy 600 pojazdów trzy razy okrąża ziemię każdej doby. Te szkolenia pozwolą mundurowym lepiej poznać ich pracę i gdy dojdzie do liczenia pasażerów, być bardziej wyrozumiałymi – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder.
– Na pewno ta wiedza nam się przyda i zostanie wykorzystana w trakcie obsługi zdarzeń drogowych – mówi Zastępca Komendanta Miejskiego Policji we Wrocławiu mł. insp. Przemysław Kozioł. – Czasami mają miejsca sytuacje na drodze, gdzie winnym jest motorniczy, ale są to zdarzenia incydentalne. Najczęściej mamy tutaj winę obcą – wtargnięcie czy ewentualnie nieuwaga jakiegoś kierującego doprowadza do kolizji.
Na pierwszej części szkolenia policjanci przypomną sobie szczególne przepisy ruchu drogowego, odnoszące się do pojazdów szynowych. Druga natomiast odbędzie się na pokładzie tramwaju i będzie bardziej praktyczna.
– Policjanci zasiądą za sterami tramwaju i, pod okiem naszych instruktorów, przekonają się jak wygląda awaryjne hamowanie rozpędzonym składem – mówi rzecznik MPK Wrocław, Bartosz Naskręski. – Notorycznie dochodzi do zajeżdżania drogi motorniczym przez innych kierujących. Nasi pracownicy muszą wówczas w ułamku sekundy ocenić, czy ewentualne awaryjne hamowanie nie spowodowuje aby większego zagrożenia dla pasażerów tramwaju niż sama kolizja, do której mogłoby dojść.
Na zajęciach pracownicy MPK podzielą się z policjantami także wiedzą typowo techniczną – np. o elementach rozruchowych, sterowniczych czy o zasilaniu wagonu. Ogólna orientacja na ten temat pomoże funkcjonariuszom w ocenie przebiegu różnych zdarzeń drogowych z udziałem taboru MPK.
Szkolenia dla policjantów będą odbywały się cyklicznie, w niedużych grupach zorganizowanych w reżimie sanitarnym. Przewoźnik podobne szkolenie przeprowadzi w przyszłym tygodniu dla Straży Pożarnej.
CEVA Logistics rozwija przewozy multimodalne w Afryce
Girteka dzieli się wnioskami z testów w pełni elektrycznego ciągnika z naczepą
Uber przyłącza się do akcji pomocowej dla powodzian
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
W przyszłym roku spodziewana jest fala inwestycji ze środków UE. Prawo zamówień publicznych wymaga pewnych korekt
W 2025 roku spodziewany jest w Polsce początek boomu inwestycyjnego, związanego głównie z większym niż dotychczas napływem funduszy z KPO i regularnych środków unijnych. Skorzysta na tym przede wszystkim budownictwo, ale pewne obawy budzi przewidywana kumulacja inwestycji, również w kontekście systemu zamówień publicznych. – O ile może prawo zamówień publicznych wymagać pewnych punktowych korekt, o tyle chyba nie ma potrzeby jego gruntownego przemeblowania – ocenia Mariusz Haładyj, prezes Prokuratorii Generalnej RP. Jak wskazuje, niektóre elementy zamówień publicznych wymagają raczej wypracowania praktycznych rozwiązań niż zmian legislacyjnych.
Prawo
Polska prezydencja w Radzie UE będzie szansą na kształtowanie polityki gospodarczej Unii. Przedsiębiorcy mają swoje oczekiwania
Poprawa otoczenia prawnego, uproszczenie regulacji, likwidacja protekcjonizmu w poszczególnych krajach członkowskich wobec innych rynków UE, ale też budowanie otoczenia sprzyjającego rozwojowi innowacji i nowoczesnego rynku technologicznego – to główne postulaty Federacji Przedsiębiorców Polskich wobec nadchodzącej polskiej prezydencji w Radzie UE. Wszystkie te elementy mają wzmocnić konkurencyjność unijnych firm i przemysłu na arenie międzynarodowej, gdzie dziś przegrywają wyścig z USA i Azją.
Transport
Sejm pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych pasażera. Linie lotnicze liczą na uniknięcie miliardowych kar
Parlament pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych dotyczących przelotu pasażera. Wymaga tego orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE, który orzekł, że niektóre wprowadzone dyrektywą i wdrożone w krajach członkowskich regulacje są zbyt restrykcyjne. Chodzi m.in. o obowiązek przekazywania danych pasażerów na wszystkich lotach wewnątrz UE. Poprawy w polskiej ustawie wymaga także mechanizm nakładania kar na przewoźników za niewywiązanie się z obowiązków. Na razie nad liniami lotniczymi wisi widmo 4 mld zł kar, ale projekt ustawy zawiera propozycję abolicji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.