Le Pen czy Macron? Decydujące starcie!
Biuro Prasowe Unibet w Polsce
ul. Woronicza 31 lok. 254
02-640 Warszawa
biuroprasowe.unibet|visiongroup.pl| |biuroprasowe.unibet|visiongroup.pl
604198300
www.visiongroup.pl
Już w najbliższą niedzielę rozstrzygnie się przyszłość francuskiej polityki. Druga tura wyborów prezydenckich ostatecznie zdefiniuje strategiczny kierunek działań Pałacu Elizejskiego na najbliższe lata. Faworytem wyścigu niezmiennie pozostaje Emmanuel Macron, choć niewykluczone, że zaskoczy nas Marine Le Pen. Analitycy londyńskiej firmy Unibet postanowili oszacować szanse obojga kandydatów na kilkadziesiąt godzin przed decydującym starciem.
Zgodnie z przewidywaniami analityków pierwszą turę wyborów prezydenckich wygrał Emmanuel Macron z wynikiem 27,85% głosów. Rezultat ten zapewnił mu przewagę kilku punktów procentowych nad Marine Le Pen, która uzyskała 23,15% poparcia. Co ciekawe, wynik znacznie powyżej oczekiwań osiągnął Jean-Luc Mélenchon – 21,95% głosów. Było to sporym zaskoczeniem dla komentatorów. Jednak nie wystarczyło to, aby wejść do walki o fotel prezydencki w drugiej turze.
Emmanuel Macron faworytem analityków
Wyraźne zwycięstwo Emmanuela Macrona w pierwszej turze wyborów prezydenckich oraz utrzymująca się w ostatnich dniach znacząca uśredniona przewaga sondażowa (55,8%) względem Marine Le Pen (44,2%) daje podstawy do przewidywania, że obecny prezydent zachowa swój urząd. Liderce Zjednoczenia Narodowego, będzie trudno nadrobić dystans. Analitycy londyńskiej firmy Unibet oceniają, że Emmanuel Macron ma 87.7% szans na zwycięstwo w wyborach prezydenckich. Prawdopodobieństwo sukcesu Marine Le Pen oceniane jest na 17,4%.
Nowy Europejski Bauhaus Festiwal 2024
Łukasz Wielgosz dołączył do grupy ekspertów Ministry Agnieszki Buczyńskiej
Wybory samorządowe: KO wygra, PiS utrzyma trzy województwa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.