„Nie da się wyizolować świata przedsiębiorczości i biznesu”

OPEN MINDED GROUP Sp z o.o.
Fałata 2
02-534 Warszawa
pr|openmindedgroup.pl| |pr|openmindedgroup.pl
602600867
openmindedgroup.pl
5 grudnia w Sejmie odbyła się Debata o perspektywach polskiej przedsiębiorczości na lata 2024-2027. Przewodniczący Sejmowej Komisji Gospodarki - Ryszard Petru zaprosił przedstawicieli przedsiębiorców do dyskusji na temat priorytetów dla polskiej gospodarki. Business Centre Club reprezentował dr Łukasz Bernatowicz, prezes Związku Pracodawców BCC.
Łukasz Bernatowicz poruszył kwestie dialogu społecznego i dobrej legislacji. Ekspert BCC zwrócił uwagę na mocny mandat Rady Dialogu Społecznego wynikający z konstytucji RP oraz z ustawy o Radzie Dialogu Społecznego i patronatu Prezydenta RP oraz na to, że dialog ten nie odbywa się w taki sposób, w jaki przewidział ustawodawca. Bernatowicz podkreślił, że odchodzący rząd wielokrotnie lekceważył swoje obowiązki wobec partnerów społecznych oraz, że nadal brakuje konsultacji projektów ustaw, zwłaszcza kiedy idą one ścieżką legislacyjną - poselską, a nie rządową.
Oczekujemy zerwania z tymi zwyczajem i prowadzenia rzetelnych i efektywnych konsultacji z organizacjami pracodawców zwłaszcza na forum Rady Dialogu Społecznego - podsumował Łukasz Bernatowicz.
Jesteśmy w momencie zmiany. Ta zmiana to nie tylko zmiana jednego ugrupowania na drugie…Wierzę w to, że debata przyniesie wiele pomysłów z którymi będziemy mogli mierzyć się w procesie, który w sejmie się toczy. Zachęcamy do tego aby wypracować te rzeczy, które są wspólne i dobre dla nas wszystkich, niezależnie od tego gdzie przebiega linia podziału. Nie da się wyizolować świata przedsiębiorczości i biznesu i powiedzieć, że on się toczy na jakiejś innej planecie. Jesteście bardzo ważną częścią ekosystemu. Wierzę, że w przeciągu czterech lat znajdziecie przestrzeń do tego, żeby zastanawiać się nad tym jak się rozwijać, a nie jak się zwijać - mówił Marszałek Sejmu Szymon Hołownia.
Agencja Open Minded Group: pr@openmindedgroup.pl
Renta Stefanowska (BCC): renata.stefanowska@bcc.pl Łukasz Bernatowicz (BCC): lukasz.bernatowicz@bcc.pl

Kolejne wyróżnienie dla Łukasza Wielgosza

Czy Polska gotowa jest na walkę z hejtem?

Wybory do Młodzieżowej Rady Powiatu Wrocławskiego – druga kadencja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.