Komunikaty PR

„Nie da się wyizolować świata przedsiębiorczości i biznesu”

2023-12-05  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
OMG Agencja marketingowa
OPEN MINDED GROUP Sp z o.o.

Fałata 2
02-534 Warszawa
pr|openmindedgroup.pl| |pr|openmindedgroup.pl
602600867
openmindedgroup.pl

5 grudnia w Sejmie odbyła się Debata o perspektywach polskiej przedsiębiorczości na lata 2024-2027. Przewodniczący Sejmowej Komisji Gospodarki - Ryszard Petru zaprosił przedstawicieli przedsiębiorców do dyskusji na temat priorytetów dla polskiej gospodarki. Business Centre Club reprezentował dr Łukasz Bernatowicz, prezes Związku Pracodawców BCC.

Łukasz Bernatowicz poruszył kwestie dialogu społecznego i dobrej legislacji. Ekspert BCC zwrócił uwagę na mocny mandat Rady Dialogu Społecznego wynikający z konstytucji RP oraz z ustawy o Radzie Dialogu Społecznego i patronatu Prezydenta RP oraz na to, że dialog ten nie odbywa się w taki sposób, w jaki przewidział ustawodawca. Bernatowicz podkreślił, że odchodzący rząd wielokrotnie lekceważył swoje obowiązki wobec partnerów społecznych oraz, że nadal brakuje konsultacji projektów ustaw, zwłaszcza kiedy idą one ścieżką legislacyjną - poselską, a nie rządową. 

Oczekujemy zerwania z tymi zwyczajem i prowadzenia rzetelnych i efektywnych konsultacji z organizacjami pracodawców zwłaszcza na forum Rady Dialogu Społecznego - podsumował Łukasz Bernatowicz.     

Jesteśmy w momencie zmiany. Ta zmiana to nie tylko zmiana jednego ugrupowania na drugie…Wierzę w to, że debata przyniesie wiele pomysłów z którymi będziemy mogli mierzyć się w procesie, który w sejmie się toczy. Zachęcamy do tego aby wypracować te rzeczy, które są wspólne i dobre dla nas wszystkich, niezależnie od tego gdzie przebiega linia podziału. Nie da się wyizolować świata przedsiębiorczości i biznesu i powiedzieć, że on się toczy na  jakiejś innej planecie. Jesteście bardzo ważną częścią ekosystemu. Wierzę, że w przeciągu czterech lat znajdziecie przestrzeń do tego, żeby zastanawiać się nad tym jak się rozwijać, a nie jak się zwijać - mówił Marszałek Sejmu Szymon Hołownia.

Agencja Open Minded Group: pr@openmindedgroup.pl

Renta Stefanowska (BCC): renata.stefanowska@bcc.pl                                                                                                                        Łukasz Bernatowicz (BCC):  lukasz.bernatowicz@bcc.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Polityka Nowy Europejski Bauhaus Festiwal 2024 Biuro prasowe
2024-04-24 | 13:00

Nowy Europejski Bauhaus Festiwal 2024

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie
Polityka Łukasz Wielgosz dołączył do grupy ekspertów Ministry Agnieszki Buczyńskiej
2024-04-03 | 15:00

Łukasz Wielgosz dołączył do grupy ekspertów Ministry Agnieszki Buczyńskiej

Ministerstwo do spraw Społeczeństwa Obywatelskiego ogłosiło pod koniec marca, zakończenie naboru do trzech grup roboczych, których zadaniem będzie wypracowanie rozwiązań prawnych i
Polityka Wybory samorządowe: KO wygra, PiS utrzyma trzy województwa
2024-03-27 | 12:00

Wybory samorządowe: KO wygra, PiS utrzyma trzy województwa

Polityczny Barometr BETFAN wskazuje, że KO pokona PiS zdobywając 30,75% głosów w wyborach do sejmików. Zdaniem polskiego bukmachera największa partia opozycyjna uzyska wynik

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.