Potrzebne stabilne prawo
IPED
Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym
Trębacka 4
00-074 Warszawa
iped|kig.pl| |iped|kig.pl
+48 22 630 98 01
www.iped.pl
Dzielimy się z Wami naszym kolejnym artykułem „Potrzebne stabilne prawo. W publikacji zwracamy uwagę na negatywne zjawiska wynikające z niejasności prawa oraz braku przewidywalności i konsekwencji kolejnych ustaw. Stabilność i przewidywalność prawa daje poczucie bezpieczeństwa, niezbędnego w tworzeniu dobrobytu i silnej gospodarki. Widzimy to doskonale na przykładzie Chin, o których problemach gospodarczych słyszymy od dłuższego czasu, a ekonomiści i eksperci z niepokojem obserwują rozwój sytuacji i wpływ ich kryzysu na Polaków. W naszym artykule pokazujemy jak polityka ustawodawcza Xi Jinpinga doprowadziła do wycofania się zagranicznych inwestorów i zmniejszenia obcego kapitału w ChRL.
Co ciekawe, skrajny przykład Chin to nie jedyny przykład, jak brak praworządności wpływa na nasze życie. W Polsce również spada poczucie bezpieczeństwa ekonomicznego – coraz mniej inwestujemy w nowe technologie i ograniczamy wydatki w firmach. Niestabilne, niejasne prawo podatkowe lub gospodarcze jest zmorą dla polskich przedsiębiorców. W oparciu o dane statystyczne przedstawiliśmy jak wiele korzyści wynika z rzetelnego i przemyślanego podejścia do tworzenia nowego prawa.
Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi przykładami w naszym artykule, który powstał w ramach projektu „Praworządność – nasza przyszłość”, realizowanego przy wsparciu The Center for International Private Enterprise, Washington DC.
Nowy Europejski Bauhaus Festiwal 2024
Łukasz Wielgosz dołączył do grupy ekspertów Ministry Agnieszki Buczyńskiej
Wybory samorządowe: KO wygra, PiS utrzyma trzy województwa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.