Komunikaty PR

#PrzedsiębiorcaToTeżWyborca - kampania przedwyborcza sojuszu przedsiębiorców

2023-05-09  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
OMG Agencja marketingowa
OPEN MINDED GROUP Sp z o.o.

Fałata 2
02-534 Warszawa
pr|openmindedgroup.pl| |pr|openmindedgroup.pl
602600867
openmindedgroup.pl

Federacja Przedsiębiorców Polskich wraz z Business Centre Club i Krajową Izbą Gospodarczą zaprezentowały dziś w Warszawie „Dekalog przedsiębiorcy” - 10 punktowy program dla przedsiębiorców. Organizacje wystartowały również ze wspólną kampanią informacyjną pod hasłem #PrzedsiębiorcaToTeżWyborca. Inicjatywa ma na celu zwrócenie uwagi polityków na problemy przedsiębiorców i uzyskanie jak najszerszego poparcia społecznego dla zaprezentowanych postulatów.

„Dekalog Przedsiębiorcy” przedstawia 10 kluczowych obszarów wymagających natychmiastowych zmian. Dzięki wielomiesięcznej pracy analityków i ekspertów FPP zrzeszonych w think-tanku CALPE, w dokumencie zdiagnozowano 10 kluczowych obszarów, które wymagają pilnej naprawy, aby pomóc przedsiębiorcom w problemach, przed którymi stają na co dzień. Dokument nie skupia się wyłącznie na kwestiach podatkowych czy finansowych, ale na szeroko rozumianym otoczeniu biznesowym - systemie ochrony zdrowia, systemie wynagrodzeń, rynku pracy, bezpieczeństwa państwa, bezpieczeństwie sektora żywnościowego czy demografii. 

- Integracja działań trzech silnych organizacji zrzeszających przedsiębiorców jest inicjatywą, która jeszcze dobitniej wskazuje na palący problem - pomijanie przez polityków głosu tej gigantycznej zbiorowości. Dodatkowo, co warte podkreślenia, często traktowanej krzywdząco, pomimo wielkiego wkładu w rozwój polskiej gospodarki. Mówimy o grupie, która rocznie inwestuje w kraju ponad 300 mld zł. Dlatego chcemy, aby głos przedsiębiorców był wreszcie słyszalny i profesjonalnie skoordynowany. Dziś pokazujemy nowe otwarcie, rozpoczęcie merytorycznej dyskusji nad tym kim jest przedsiębiorca w Polsce i jaka powinna być jego pozycja względem Państwa, a Państwa względem przedsiębiorców – powiedział Marek Kowalski, Przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich, chwilę po uroczystym podpisaniu „Dekalogu” przez przedstawicieli trzech organizacji - inicjatorów akcji. 

Pomysłodawcy projektu przypomnieli, że przedsiębiorcy prywatni tworzą 12,8 mln miejsc pracy w Polsce, a sektor przedsiębiorstw jest odpowiedzialny za blisko 75% polskiego PKB, czyli ok. 2,4 biliona zł. Ponadto 2,5 mln aktywnych przedsiębiorców indywidualnych to także 14% aktywnych wyborców, stąd hasło przewodnie kampanii edukacyjno-informacyjnej: #PrzedsiębiorcaToTeżWyborca - posłuchaj głosu 14% wyborców. Jej celem jest budowa świadomości prezentowanych postulatów i uzyskanie dla nich społecznego poparcia. Kampania będzie prowadzona w mediach społecznościowych. Każdy, komu bliskie są propozycje przedsiębiorców, może się pod nimi podpisać na stronie:#PrzedsiębiorcaToTeżWyborca - posłuchaj głosu 14% wyborców! -  Petycjeonline.com.

- Troska o przedsiębiorców to nie jest tylko troska o wybraną, wąską grupę społeczną. Sprawne dobrze funkcjonujące przedsiębiorstwa to nie tylko miejsca pracy, ale także lepsze rozwiązania dla pracowników, czyli bezpośrednio - każdego z zatrudnionych Polaków. Chcemy, aby wybrzmiało to jasno - każda racjonalna i pozytywna zmiana dla pracodawcy, to realna zmiana na korzyść pracownika - podkreślił Kowalski. 

W trakcie konferencji prasowej zwrócono uwagę, że „Dekalog” to zbiór merytorycznych postulatów, które powinny obowiązywać, niezależnie od tego, kto obejmie rządy po nadchodzących wyborach parlamentarnych. Podkreślono, że przedsiębiorcy są głównym partnerem do dyskusji o wyzwaniach z jakimi się mierzą i będą się mierzyć decydenci w przyszłości - te rozmowy i kształtowanie otoczenia biznesowego nie może się odbywać bez głosu przedsiębiorców.

- Wchodzimy w gorący okres kampanii wyborczej i doskonale rozumiemy, że jest to moment, gdy politycy są najbardziej chętni do wsłuchiwania się w głos społeczeństwa. Chcemy powiedzieć głośno i wyraźnie: przedsiębiorcy to też wyborcy! Tworząc silny sojusz trzech organizacji pokazujemy, że potrafimy się zintegrować, zjednoczyć i stworzyć zestaw kompleksowych postulatów, których realizacja bardzo szybko poprawiłaby los milionów Polaków. Niezależnie od tego, kto wygra wybory, chcemy z każdą opcją polityczną usiąść do stołu i rozmawiać o wielopłaszczyznowej zmianie otoczenia prawno-legislacyjnego – skomentował Łukasz Bernatowicz, Prezes Związku Pracodawców Business Centre Club. 

  • Chcemy stworzyć platformę opartą na partnerskiej relacji między przedsiębiorcami a rządem, w myśl zasady: nic o nas bez nas. Zachęcamy wszystkich przedsiębiorców i osoby zatrudnione w tych przedsiębiorstwach do włączenia się w naszą inicjatywę i składania podpisów pod naszym dekalogiem. Wspólnie pokażmy szeroką akceptację naszych postulatów, które poprawiając sytuację przedsiębiorców pozytywnie przełożą się też na pozycję pracowników. – podkreślił Marek Kłoczko, Prezes Krajowej Izby Gospodarczej. 

Organizatorzy akcji podkreślili, że prezentacja postulatów środowiska przedsiębiorców i start kampanii informacyjnej, to dopiero pierwszy krok i punkt wyjścia do wieloetapowej dyskusji o systemowych zmianach w otoczeniu prawno-biznesowym w Polsce. Zobowiązali się także do zaprezentowania w ciągu miesiąca efekty kampanii.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Polityka Wybory samorządowe: KO wygra, PiS utrzyma trzy województwa Biuro prasowe
2024-03-27 | 12:00

Wybory samorządowe: KO wygra, PiS utrzyma trzy województwa

Polityczny Barometr BETFAN wskazuje, że KO pokona PiS zdobywając 30,75% głosów w wyborach do sejmików. Zdaniem polskiego bukmachera największa partia opozycyjna uzyska wynik
Polityka BRAK ZDJĘCIA
2024-02-15 | 12:20

Czy sztuczna inteligencja może wybrać prezydenta USA?

Sfabrykowane obrazy, filmy i nagrania audio to już codzienność w internecie. Lawina dezinformacji napędzana przez AI budzi coraz większe obawy, także w kontekście politycznym. Tymczasem rok 2024 upłynie pod znakiem wyborów nie
Polityka Wartość spokoju społecznego
2024-01-16 | 14:00

Wartość spokoju społecznego

Wskazywanie wrogów Polacy z natury częściej wolą narzekać na swój los i pogodę, niż przyznać, że żyje im się całkiem dobrze i mają powody do zadowolenia. Bardziej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

Ochrona środowiska

Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie

Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.