Komunikaty PR

#PrzedsiębiorcaToTeżWyborca - kampania przedwyborcza sojuszu przedsiębiorców

2023-05-09  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
OMG Agencja marketingowa
OPEN MINDED GROUP Sp z o.o.

Fałata 2
02-534 Warszawa
pr|openmindedgroup.pl| |pr|openmindedgroup.pl
602600867
openmindedgroup.pl

Federacja Przedsiębiorców Polskich wraz z Business Centre Club i Krajową Izbą Gospodarczą zaprezentowały dziś w Warszawie „Dekalog przedsiębiorcy” - 10 punktowy program dla przedsiębiorców. Organizacje wystartowały również ze wspólną kampanią informacyjną pod hasłem #PrzedsiębiorcaToTeżWyborca. Inicjatywa ma na celu zwrócenie uwagi polityków na problemy przedsiębiorców i uzyskanie jak najszerszego poparcia społecznego dla zaprezentowanych postulatów.

„Dekalog Przedsiębiorcy” przedstawia 10 kluczowych obszarów wymagających natychmiastowych zmian. Dzięki wielomiesięcznej pracy analityków i ekspertów FPP zrzeszonych w think-tanku CALPE, w dokumencie zdiagnozowano 10 kluczowych obszarów, które wymagają pilnej naprawy, aby pomóc przedsiębiorcom w problemach, przed którymi stają na co dzień. Dokument nie skupia się wyłącznie na kwestiach podatkowych czy finansowych, ale na szeroko rozumianym otoczeniu biznesowym - systemie ochrony zdrowia, systemie wynagrodzeń, rynku pracy, bezpieczeństwa państwa, bezpieczeństwie sektora żywnościowego czy demografii. 

- Integracja działań trzech silnych organizacji zrzeszających przedsiębiorców jest inicjatywą, która jeszcze dobitniej wskazuje na palący problem - pomijanie przez polityków głosu tej gigantycznej zbiorowości. Dodatkowo, co warte podkreślenia, często traktowanej krzywdząco, pomimo wielkiego wkładu w rozwój polskiej gospodarki. Mówimy o grupie, która rocznie inwestuje w kraju ponad 300 mld zł. Dlatego chcemy, aby głos przedsiębiorców był wreszcie słyszalny i profesjonalnie skoordynowany. Dziś pokazujemy nowe otwarcie, rozpoczęcie merytorycznej dyskusji nad tym kim jest przedsiębiorca w Polsce i jaka powinna być jego pozycja względem Państwa, a Państwa względem przedsiębiorców – powiedział Marek Kowalski, Przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich, chwilę po uroczystym podpisaniu „Dekalogu” przez przedstawicieli trzech organizacji - inicjatorów akcji. 

Pomysłodawcy projektu przypomnieli, że przedsiębiorcy prywatni tworzą 12,8 mln miejsc pracy w Polsce, a sektor przedsiębiorstw jest odpowiedzialny za blisko 75% polskiego PKB, czyli ok. 2,4 biliona zł. Ponadto 2,5 mln aktywnych przedsiębiorców indywidualnych to także 14% aktywnych wyborców, stąd hasło przewodnie kampanii edukacyjno-informacyjnej: #PrzedsiębiorcaToTeżWyborca - posłuchaj głosu 14% wyborców. Jej celem jest budowa świadomości prezentowanych postulatów i uzyskanie dla nich społecznego poparcia. Kampania będzie prowadzona w mediach społecznościowych. Każdy, komu bliskie są propozycje przedsiębiorców, może się pod nimi podpisać na stronie:#PrzedsiębiorcaToTeżWyborca - posłuchaj głosu 14% wyborców! -  Petycjeonline.com.

- Troska o przedsiębiorców to nie jest tylko troska o wybraną, wąską grupę społeczną. Sprawne dobrze funkcjonujące przedsiębiorstwa to nie tylko miejsca pracy, ale także lepsze rozwiązania dla pracowników, czyli bezpośrednio - każdego z zatrudnionych Polaków. Chcemy, aby wybrzmiało to jasno - każda racjonalna i pozytywna zmiana dla pracodawcy, to realna zmiana na korzyść pracownika - podkreślił Kowalski. 

W trakcie konferencji prasowej zwrócono uwagę, że „Dekalog” to zbiór merytorycznych postulatów, które powinny obowiązywać, niezależnie od tego, kto obejmie rządy po nadchodzących wyborach parlamentarnych. Podkreślono, że przedsiębiorcy są głównym partnerem do dyskusji o wyzwaniach z jakimi się mierzą i będą się mierzyć decydenci w przyszłości - te rozmowy i kształtowanie otoczenia biznesowego nie może się odbywać bez głosu przedsiębiorców.

- Wchodzimy w gorący okres kampanii wyborczej i doskonale rozumiemy, że jest to moment, gdy politycy są najbardziej chętni do wsłuchiwania się w głos społeczeństwa. Chcemy powiedzieć głośno i wyraźnie: przedsiębiorcy to też wyborcy! Tworząc silny sojusz trzech organizacji pokazujemy, że potrafimy się zintegrować, zjednoczyć i stworzyć zestaw kompleksowych postulatów, których realizacja bardzo szybko poprawiłaby los milionów Polaków. Niezależnie od tego, kto wygra wybory, chcemy z każdą opcją polityczną usiąść do stołu i rozmawiać o wielopłaszczyznowej zmianie otoczenia prawno-legislacyjnego – skomentował Łukasz Bernatowicz, Prezes Związku Pracodawców Business Centre Club. 

  • Chcemy stworzyć platformę opartą na partnerskiej relacji między przedsiębiorcami a rządem, w myśl zasady: nic o nas bez nas. Zachęcamy wszystkich przedsiębiorców i osoby zatrudnione w tych przedsiębiorstwach do włączenia się w naszą inicjatywę i składania podpisów pod naszym dekalogiem. Wspólnie pokażmy szeroką akceptację naszych postulatów, które poprawiając sytuację przedsiębiorców pozytywnie przełożą się też na pozycję pracowników. – podkreślił Marek Kłoczko, Prezes Krajowej Izby Gospodarczej. 

Organizatorzy akcji podkreślili, że prezentacja postulatów środowiska przedsiębiorców i start kampanii informacyjnej, to dopiero pierwszy krok i punkt wyjścia do wieloetapowej dyskusji o systemowych zmianach w otoczeniu prawno-biznesowym w Polsce. Zobowiązali się także do zaprezentowania w ciągu miesiąca efekty kampanii.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OPEN MINDED GROUP Sp z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Polityka BRAK ZDJĘCIA
2024-09-30 | 12:00

Analiza wyceny medialnej potencjalnych kandydatów

Mateusz Morawiecki, Mariusz Błaszczak oraz Beata Szydło są najcenniejszymi medialnie potencjalnymi kandydatami na prezydenta RP z ramienia Prawa i Sprawiedliwości. Wartość publikacji na portalach internetowych na temat byłego premiera
Polityka Podsumowania powyborcze. Podium w rankingu zainteresowania tym razem nie dla KO
2024-06-29 | 20:30

Podsumowania powyborcze. Podium w rankingu zainteresowania tym razem nie dla KO

Podsumowania powyborcze. Podium w rankingu zainteresowania tym razem nie dla KO i PiS Konfederacja wzbudziła największe zainteresowanie mediów internetowych w powyborczym tygodniu,
Polityka Kampania NASK: Nie dajmy kłamać o wyborach
2024-06-05 | 13:00

Kampania NASK: Nie dajmy kłamać o wyborach

Treści o charakterze dezinformacyjnym można zgłaszać przez formularz na stronie bezpiecznewybory.pl. Apelujemy do mediów, by przekazywały tę informację swoim

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Światowy system żywnościowy może się załamać w ciągu kilkudziesięciu lat. Potrzebne są innowacje i bardziej zrównoważone metody produkcji

Ukryte koszty związane z negatywnym wpływem światowego systemu żywnościowego na środowisko i zdrowie publiczne wynoszą ok. 15 mld dol. rocznie – pokazał niedawny raport Food System Economic Commission (FSEC). Naukowcy wskazują w nim, że obecne modele produkcji i dystrybucji żywności przyczyniają się m.in. do zmian klimatu, utraty bioróżnorodności, nierówności społecznych i częstszego występowania chorób cywilizacyjnych. Przewiduje się, że wskutek wzrostu populacji te modele załamią się w ciągu najbliższych kilkudziesięciu lat. Według ONZ do 2050 roku liczba mieszkańców Ziemi sięgnie już ok. 10 mld, a prognozy World Resources Institute wskazują, że to pociągnie za sobą aż 56-proc. lukę w produkcji żywności. Żeby wyżywić planetę – a przy tym ograniczyć wpływ na klimat – konieczne będzie przejście na bardziej zrównoważone systemy żywnościowe i innowacyjne metody wytwarzania pożywienia.

Telekomunikacja

Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów

Smart city to dziś nie tylko implementowanie w miastach nowoczesnych technologii, ale też dostosowywanie systemów do potrzeb mieszkańców. W inteligentnych miastach życie ma być wygodniejsze, tańsze i bardziej zielone. Ten trend widać również w polskich miastach, które stawiają na smart rozwiązania do zarządzania m.in. infrastrukturą komunikacyjną, wodociągową czy oświetleniową. O korzyściach płynących z takich inwestycji eksperci rozmawiali podczas Kongresu Zdrowe Miasta.

DlaWas.info

Transport

Pozytywne doświadczenia w podróży mogą poprawić kondycję fizyczną i psychiczną. Naukowcy zbadali to za pomocą teorii fizyki

Naukowcy z Australii sprawdzili, w jakim stopniu turystyka wpływa na naszą kondycję oraz jaki ma wpływ na ciało i psychikę. Wykorzystali do tego teorię stosowaną do tej pory w fizyce. Wnioski nie są jednoznaczne. Podróżowanie sprzyja poprawie zdrowia, pozytywnie oddziałując na najważniejsze układy w organizmie, i opóźnia proces starzenia, ale wyjazdy mogą mieć też negatywne konsekwencje, w postaci np. większego narażenia na choroby zakaźne, wypadki czy przemoc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.