Ruszyły prace warszawskiej Komisji Dialogu Społecznego ds. Przedsiębiorczości.
W środę w warszawskim Centrum przedsiębiorczości odbyło się pierwsze spotkanie Komisji Dialogu
Społecznego ds. Przedsiębiorczości. Głównym zadaniem merytorycznym komisji jest współtworzenie i
konsultowanie polityki miasta w dziedzinie przedsiębiorczości. Do zadań komisji będzie należało również
opiniowanie tematów i działań dotyczących tej tematyki.
W dłuższej perspektywie celem działania komisji jest polepszenie i podwyższenie efektywności działań
kierowanych do przedsiębiorców z Warszawy. Organizacje powołujące komisję są blisko firm, dlatego są
one dla Urzędu dobrym źródłem wiedzy o potrzebach tej grupy. Podczas pierwszego posiedzenia komisji
zwrócono również uwagę na potrzebę rozwoju przedsiębiorczości nie tylko wśród osób będących aktywnych
na rynku pracy, ale także wśród młodzieży oraz seniorów.
Podczas posiedzenia wybrano również prezydium komisji, a także przyjęto regulamin. Wśród organizacji,
których przedstawiciele znaleźli się w Komisji Dialogu ds. przedsiębiorczości znalazły się Sukces Pisany
Szminką , Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Fundacja Wolności Gospodarczej, Fundacja Polska
Bezgotówkowa, Fundacja ITgirls, Polska Izba Firm Szkoleniowych, Fundacja Digital University, Fundacja
FOR (Forum Obywatelskiego Rozwoju), Europejska Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Lady
Business Club.
Komisja powstała z inicjatywy warszawskich radnych w tym Anny Auksel-Sekutowicz, która również była
obecna podczas posiedzenia komisji.
Nowy Europejski Bauhaus Festiwal 2024
Łukasz Wielgosz dołączył do grupy ekspertów Ministry Agnieszki Buczyńskiej
Wybory samorządowe: KO wygra, PiS utrzyma trzy województwa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.