Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia mieszkańcy Szczecina otrzymali od Browaru Bosman i Miasta Szczecin wyjątkowy eko-prezent. Browar opracował koncepcję parku przy ulicy Budziszyńskiej i w grudniu nasadził pierwsze wiśnie odmiany Accolade.
Koncepcja nowego parku dotyczy terenu w dzielnicy Pomorzany po dawnym boisku przy ulicy Budziszyńskiej, niedaleko Browaru Bosman. Miejsce to ma potencjał, aby w przyszłości zyskać nowe oblicze: z alejkami spacerowymi, ławkami do odpoczynku w cieniu drzew i nowymi nasadzeniami roślin, które stworzą malownicze otoczenie w mieście. Miejsce z dużym potencjałem na aktywny relaks czy rodzinny wypoczynek. Jako inicjator tego przedsięwzięcia - Browar Bosman przygotował koncepcję zagospodarowania tego terenu, która w przyszłości może być wykorzystana przez Miasto, a także wykonał pierwsze nasadzenia drzew.
- Zieleń przełamuje miejską architekturę, tworzy zdrowy mikroklimat, oczyszcza powietrze, redukuje hałas, a w lecie obniża temperaturę. Jest też miejscem, gdzie każdy z nas może szukać relaksu i odpoczynku. Pomysł parku i pierwsze nasadzenia przy ulicy Budziszyńskiej, to nasz prezent dla mieszkańców. Browar współtworzy przestrzeń Pomorzan. Dziewięć ozdobnych wiśni to dopiero początek, ale wierzymy, że ta przestrzeń będzie się rozwijać. Jesteśmy dumni, że wspólnie z miastem możemy działań na rzecz lokalnej społeczności i środowiska. Dziękujemy panu prezydentowi za wsparcie naszej inicjatywy – mówi Katarzyna Kieronożycka, Dyrektor Browaru Bosman.
- Współpraca miasta z biznesem jest ważnie nie tylko w kontekście ekonomiczno-gospodarczym, ale również zrównoważonego rozwoju – powiedział Piotr Krzystek, Prezydent Szczecina. – Cieszę się, że Browar Bosman dostrzega potrzebę lokalnych inicjatyw, w różnych obszarach i chce z nami tworzyć Szczecin.

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.