Komunikaty PR

Polski rynek startupowy nie jest ukierunkowany na biznes

2020-09-30  |  16:00

Dotyczy: Informacja prasowa dot. raportu „Polski rynek startupowy nie jest ukierunkowany na biznes” przygotowanego przez Rebels Valley oraz Fundację Digital Poland

Wyniki raportu wskazują, że pomimo iż znacząca część dużych przedsiębiorstw chwali się ciągłym monitoringiem rynku technologicznego a osiem na dziesięć korporacji chce współpracować ze startupami, to długofalowych efektów biznesowych ciągle nie widać.

Rosnąca ilość spotkań startupów z korporacjami nie przekłada się na budowę wartości biznesowej – wynika z przygotowanego wspólnie przez Rebels Valley i Fundację Digital Poland raportu oceniającego stosunek kilkudziesięciu korporacji do zawierania współpracy z młodymi spółkami technologicznymi. Większość startupów nie ma szans na nawiązanie długofalowej współpracy z partnerami korporacyjnymi – zazwyczaj wygasa ona w ciągu 12 miesięcy. 

- Niestety, słowo startup nie kojarzy się w Polsce z tym, z czym powinno, czyli budowaniem dodatkowej wartości, czyli de facto budowaniem pieniędzy – mówi Tomasz Kowalczyk, partner w Rebels Valley odpowiedzialny za innowacje i wzrost wartości biznesowej. – W rezultacie klienci korporacyjni nie patrzą na startupy jako rzetelnych, długookresowych partnerów. Projekty startupowe niestety często dostają łatkę „PR-ową”, mają przede wszystkim dobrze prezentować się komunikacyjnie.

Chociaż znacząco więcej niż połowa badanych firm utworzyła wewnętrzne jednostki dedykowane poszukiwaniu startupów to najpopularniejszym modelem identyfikowania młodych spółek są konferencje technologiczne czy konkursy startupowe. Co alarmujące, tylko 10% odpowiedzi wskazywało na aktywność sprzedażową ze strony startupów. Bierność tej grupy potwierdzona została dodatkowo opinią nt. poziomu dojrzałości polskiego rynku startupowego – żaden z ankietowanych nie uznał naszego rynku za dojrzały a  zdecydowana większość określiła go jako przeciętny.

Co ciekawe, wśród największych barier, które wpływają na brak sukcesów na linii korporacja-startup niechlubne pierwsze miejsce zajęły ex aequo – brak doświadczenia sprzedażowego po stronie młodych spółek oraz niska elastyczność i sztywne realia korporacyjne, utrudniające nawiązanie współpracy z podmiotami zewnętrznymi.

 

Autorzy raportu:

Rebels Valley to butik doradztwa technologicznego pomagający czołowym globalnym korporacjom we wdrażaniu nowych rozwiązań cyfrowych, także tych oferowanych przez startupy. W latach 2018-2020 zrealizowane projekty objęły swoim zasięgiem ponad 30 polskich i międzynarodowych korporacji oraz 70 MŚP.

 

Fundacja Digital Poland zamienia cyfrowe wyzwania w szanse dla polskiej gospodarki. Pozycjonujemy Polskę jako wiodący ośrodek innowacji cyfrowych na świecie. Edukujemy Polaków i pokazujemy, że cyfryzacja to szereg korzyści.

 

Pozostali partnerzy raportu:

Crido

Baker McKenzie

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.