Komunikaty PR

Polski rynek startupowy nie jest ukierunkowany na biznes

2020-09-30  |  16:00

Dotyczy: Informacja prasowa dot. raportu „Polski rynek startupowy nie jest ukierunkowany na biznes” przygotowanego przez Rebels Valley oraz Fundację Digital Poland

Wyniki raportu wskazują, że pomimo iż znacząca część dużych przedsiębiorstw chwali się ciągłym monitoringiem rynku technologicznego a osiem na dziesięć korporacji chce współpracować ze startupami, to długofalowych efektów biznesowych ciągle nie widać.

Rosnąca ilość spotkań startupów z korporacjami nie przekłada się na budowę wartości biznesowej – wynika z przygotowanego wspólnie przez Rebels Valley i Fundację Digital Poland raportu oceniającego stosunek kilkudziesięciu korporacji do zawierania współpracy z młodymi spółkami technologicznymi. Większość startupów nie ma szans na nawiązanie długofalowej współpracy z partnerami korporacyjnymi – zazwyczaj wygasa ona w ciągu 12 miesięcy. 

- Niestety, słowo startup nie kojarzy się w Polsce z tym, z czym powinno, czyli budowaniem dodatkowej wartości, czyli de facto budowaniem pieniędzy – mówi Tomasz Kowalczyk, partner w Rebels Valley odpowiedzialny za innowacje i wzrost wartości biznesowej. – W rezultacie klienci korporacyjni nie patrzą na startupy jako rzetelnych, długookresowych partnerów. Projekty startupowe niestety często dostają łatkę „PR-ową”, mają przede wszystkim dobrze prezentować się komunikacyjnie.

Chociaż znacząco więcej niż połowa badanych firm utworzyła wewnętrzne jednostki dedykowane poszukiwaniu startupów to najpopularniejszym modelem identyfikowania młodych spółek są konferencje technologiczne czy konkursy startupowe. Co alarmujące, tylko 10% odpowiedzi wskazywało na aktywność sprzedażową ze strony startupów. Bierność tej grupy potwierdzona została dodatkowo opinią nt. poziomu dojrzałości polskiego rynku startupowego – żaden z ankietowanych nie uznał naszego rynku za dojrzały a  zdecydowana większość określiła go jako przeciętny.

Co ciekawe, wśród największych barier, które wpływają na brak sukcesów na linii korporacja-startup niechlubne pierwsze miejsce zajęły ex aequo – brak doświadczenia sprzedażowego po stronie młodych spółek oraz niska elastyczność i sztywne realia korporacyjne, utrudniające nawiązanie współpracy z podmiotami zewnętrznymi.

 

Autorzy raportu:

Rebels Valley to butik doradztwa technologicznego pomagający czołowym globalnym korporacjom we wdrażaniu nowych rozwiązań cyfrowych, także tych oferowanych przez startupy. W latach 2018-2020 zrealizowane projekty objęły swoim zasięgiem ponad 30 polskich i międzynarodowych korporacji oraz 70 MŚP.

 

Fundacja Digital Poland zamienia cyfrowe wyzwania w szanse dla polskiej gospodarki. Pozycjonujemy Polskę jako wiodący ośrodek innowacji cyfrowych na świecie. Edukujemy Polaków i pokazujemy, że cyfryzacja to szereg korzyści.

 

Pozostali partnerzy raportu:

Crido

Baker McKenzie

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Najlepsza motywacja - pieniądze czy postawa szefa? Biuro prasowe
2024-07-25 | 13:00

Najlepsza motywacja - pieniądze czy postawa szefa?

Lato, słońce za oknem, koledzy i koleżanki zza sąsiednich biurek na urlopie, social media „atakują” zdjęciami z pięknych starówek, plaż, górskich
Firma Konferencja Kadry Bez Granic vol.7
2024-07-24 | 11:00

Konferencja Kadry Bez Granic vol.7

Czy zastanawialiście się, jak bezpiecznie i świadomie działać w dynamicznie zmieniającym się świecie? Jakie zagrożenia i mity związane z zatrudnianiem cudzoziemców oraz
Firma Soudal kolejny raz wybrany przez wykonawców
2024-07-24 | 11:00

Soudal kolejny raz wybrany przez wykonawców

Wzorem lat ubiegłych Soudal znalazł się w gronie laureatów rankingu Budowlana Marka Roku i Champion Roku 2024. Wykonawcy zadecydowali o przyznaniu firmie nagród

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.