Polski SentiOne szykuje europejską odpowiedź na ChatGPT dla biznesu
Od początku swojego istnienia polski SentiOne zainwestował w rozwój sztucznej inteligencji ponad 42 mln zł. Obecnie firma monitoruje ponad 69,5 tys. źródeł w Internecie i przetwarza ponad 150 mln wzmianek dziennie, co przekłada się na wyższą skuteczność ich modeli AI. W ciągu ostatniego roku stworzyła silnik rozumienia języka naturalnego dla języka arabskiego i pracuje nad silnikami dla francuskiego, włoskiego i ukraińskiego. Rozwinęła też możliwość integracji botów z innymi platformami - m.in. Facebookiem, Messengerem i WhatsAppem.
Polska sztuczna inteligencja
Polski SentiOne, firma wspierająca marki w monitoringu Internetu oraz automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem zaawansowanej sztucznej inteligencji, pracuje nad stworzeniem europejskiej odpowiedzi na ChatGPT - konwersacyjną sztuczną inteligencję uruchomioną na początku grudnia, która potrafi tworzyć rozbudowane, poprawne wypowiedzi nawet na abstrakcyjne tematy i w ciągu zaledwie pięciu dni zdobyła ponad milion użytkowników.
ChatGPT robi wrażenie, jednak przez to, jak został zbudowany, może wprowadzać w błąd lub szerzyć dezinformację, co jest nieakceptowalne, szczególnie w zastosowaniu biznesowym - mówi Bartosz Baziński, COO i współzałożyciel SentiOne - Nasze modele sztucznej inteligencji są na bieżąco douczane na specjalnie przygotowanych tekstach i wiedzy dziedzinowej, testowane m.in. na zapisach rzeczywistych rozmów klientów z call center. Patrząc na nasze zasoby – zbiory danych i zespół – jestem przekonany, że nikt nie zbuduje lepszego modelu dla języka polskiego, a następnie dla innych języków europejskich, niż my. Chcemy stać się liderem w dostarczaniu technologii AI dla biznesu, a konkretnie dla branż: finansowej, ubezpieczeniowej, medycznej, telekomunikacyjnej. Od początku powstania SentiOne zainwestowaliśmy w rozwój technologii oraz modeli sztucznej inteligencji ponad 42 mln złotych i cały czas ją rozwijamy.
SentiOne spełnia trzy warunki, pozwalające zbudować takie narzędzie. Dzięki jedenastu latom monitorowania Internetu ma dostęp do nieprzebranej ilości danych publicznych, tekstów i wypowiedzi. Ma również doświadczenie w budowaniu skutecznego, autorskiego modelu AI opartego o sieci neuronowe, który rozumie ludzkie intencje na poziomie 96 proc. Dzięki licznym skutecznym wdrożeniom chatbotów i voicebotów u klientów biznesowych eksperci z SentiOne dysponują również dużym know-how oraz mają dostęp do danych dziedzinowych.
W minionym roku SentiOne dokonał znaczącego postępu w zakresie rozwoju technologii i produktu oraz budowaniu swojej przewagi na zagranicznych rynkach. Dział Badań i Rozwoju stworzył 81 tys. nowych tekstów do uczenia algorytmów AI, które w ramach treningu przetworzyły o 55 mln wypowiedzi więcej niż w poprzednim roku. Firma dodała również nowy silnik rozumienia języka naturalnego dla języka arabskiego i pracuje nad silnikami dla francuskiego, włoskiego i ukraińskiego. Znacząco rozwinęła też możliwości integracji swoich botów z innymi narzędziami lub platformami - m.in. Facebookiem, Messengerem, WhatsAppem, Microsoft Teams, Skype for Business czy dowolnym czatem na stronie internetowej.
SentiOne w social listeningu z TikTokiem i Wykopem
Oprócz tego SentiOne w ciągu ostatniego roku dodało ponad 12 tys. nowych stron do swojego silnika monitorowania Internetu, m.in. długo wyczekiwanego TikToka, z którego korzysta ponad miliard użytkowników miesięcznie, oraz bardzo popularnego w Polsce Wykopu. Aktualnie firma łącznie monitoruje ponad 69,5 tys. źródeł i przetwarza ponad 150 mln wzmianek dziennie, co przekłada się na coraz lepsze rozumienie ludzkich intencji przez jej algorytmy AI.
Rozwój globalny polskiej firmy - nowa siedziba w Dubaju
Obecnie SentiOne współpracuje z ponad 400 markami na ponad 30 rynkach całego świata. W ubiegłym roku firma otworzyła biuro w Dubaju, a we wrześniu nawiązała współpracę z e&enterprise, największym dostawcą telekomunikacyjnym w regionie MENA. Spółka wzmacnia również swoją obecność na rynkach szybko rozwijających się - spośród wspomnianych 12 tys. nowych monitorowanych stron aż 30 proc. pochodzi z rynków amerykańskich, przede wszystkim USA, Meksyku i Kolumbii. Z biznesowego punktu widzenia był to trudny rok dla wszystkich firm technologicznych, ale z perspektywy produktowej i rozwojowej był to jeden z najlepszych dla SentiOne. Dążymy do tego, aby stać się światowym liderem w dostarczaniu i rozwijaniu rozwiązań sztucznej inteligencji dla zespołów marketingowych oraz obsługi klienta i nie wątpię, że jesteśmy na dobrej drodze - mówi Bartosz Baziński, COO i współzałożyciel SentiOne.
W 2021 r. firma otrzymała od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju grant wysokości niemal 19 mln zł na rozwój konwersacyjnej sztucznej inteligencji, a w 2020 r. zdobyła tytuł finalisty EIT Digital Challenge i znalazła się wśród 20 najlepszych spółek technologicznych w Europie.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.