Polski startup webinarowy odnotowuje 808% wzrostu
Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Tylko w ciągu ostatnich trzech miesięcy liczba nowych kont płatnych urosła o 808% w Niemczech, natomiast w Wielkiej Brytanii użytkownicy zorganizowali o 611% więcej spotkań niż na początku roku. W marcu na platformie ClickMeeting odbyło się ponad 299 tys. wydarzeń, czyli 50% całkowitej ich liczby w całym 2019 roku. To co wyróżnia Clickmeeting spośród innych rozwiązań tego typu to nacisk na ochronę danych użytkowników oraz bezpieczeństwo spotkań online.
Webinary to spotkania online, nic więc dziwnego, że w czasie pandemii ta forma zyskała na popularności, a światowi giganci IT notują kolejne rekordy popularności. Tego typu rozwiązań zarówno europejskich, amerykańskich jak i chińskich jest bardzo dużo. Firmy prześcigają się z wdrażaniem kolejnych usprawnień, by przyciągnąć nowych użytkowników. Biznes wideokonferencji nie należy jednak tylko do międzynarodowych gigantów. Z sukcesami działa na nim również polska firma ClickMeeting, która szybko zdobywa klientów na całym świecie.
Polska firma zdobywa rynki zagraniczne
Na rynku dostawców wideokonferencji liczą się nie tylko największe firmy. W przypadku Clickmeeting, od stycznia do marca 2020 roku, liczba nowych, płatnych kont wzrosła o kilkaset procent. Największą zmianę widać w Niemczech - 808%, a także we Francji 670%, Wielkiej Brytanii 662%, Stanach Zjednoczonych 476% czy Rosji 465%. Ciekawe zmiany między styczniem, a marcem 2020 roku widać też w liczbie wydarzeń organizowanych na świecie. Tu największy wzrost jest widoczny w Wielkiej Brytanii - aż o 611%, a także Francji 350%, Niemczech 286%, Rosji 214% czy też Stanach Zjednoczonych 163%.
- ClickMeeting w tym momencie cieszy się popularnością, której się nie spodziewaliśmy. Pod koniec marca liczba wszystkich kont zwiększyła się o 317% w stosunku do stycznia 2020. Z naszej webinarowej platformy korzystają nie tylko Polacy, choć to 29% naszych klientów, ale też obywatele Stanów Zjednoczonych, Rosji, Niemiec czy Wielkiej Brytanii - mówi Dominika Paciorkowska, Managing Director z ClickMeeting
Webinary rosną w siłę
Tylko w ciągu jednego miesiąca przy użyciu platformy Clickmeeting odbyło się 299 906 wydarzeń online - dla porównania w ciągu całego 2019 roku za pośrednictwem platformy zrealizowano 627 033 wydarzeń. To oznacza, że w czasie pandemii ludzie na całym świecie chętnie korzystają ze spotkań online. Rosła również liczba uczestników internetowych konferencji. Spotkania zorganizowane na platformie ClickMeeting w marcu zebrały łącznie 3 203 034 osób, podczas gdy całkowita liczba uczestników, którzy dołączyli do wydarzeń online w całym 2019 roku wyniosła 8 504 770.
Obecne zainteresowanie zwiększyło nasze inwestycje w infrastrukturę. Kupujemy kolejne serwery, by zwiększyć przestrzeń dyskową, co pozwoli na większą przepustowość. Dzięki temu można między innymi organizować i nagrywać duże wydarzenia. - dodaje Magdalena Ciszewska, Head of Marketing and Sales z Clickmeeting
Bezpieczeństwo w sieci to podstawa
Clickmeeting posiada jasny model biznesowy, w którym walutą nie są dane osobowe. Płatność opiera się na miesięcznym abonamencie pobieranym od organizatora spotkania online. Dostęp dla pozostałych uczestników jest bezpłatny. Wrażliwe dane nie są wykorzystywane do innych celów niż świadczenie usług wideokonferencji, czyli nie są przekazywane partnerom zewnętrznym czy stosowane do profilowanych kampanii reklamowych. Clickmeeting udostępnia też dodatkowe funkcjonalności podnoszące bezpieczeństwo jak na przykład: dostęp poprzez hasło lub token, nagrywanie jedynie wybranych obszarów okna webinarowego, ukrywanie listy uczestników czy manualne zatwierdzanie osób rejestrujących się na webinar. Co istotne platforma jest bezpieczna dla samych urządzeń, bo nie ma możliwości, żeby przez webinar zainfekować wirusem lub złośliwym oprogramowaniem komputer lub smartfon. Wszystko odbywa się bez konieczności instalowania czegokolwiek, spotkania online odbywają się wyłącznie w przeglądarce.
Bezpieczne przechowywanie danych klientów – wyzwania i rozwiązania dla właścicieli e-sklepów
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Hakerzy łupią Polaków. Kradną pieniądze i konta w mediach społecznościowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.