Pomorski startup chce dać Polakom łatwy dostęp do terapii hiperbarycznej
Gdyński start-up technologiczny, który w rok stał się liderem branży, szykuje się do emisji akcji
Komora hiperbaryczna OMNIOXY towarzyszyła Arkadiuszowi Lindnerowi podczas ostatniego Rajdu Dakar, pomaga wrócić do formy gwieździe ligi żużlowej Grzegorzowi Zengocie z Motoru Lublin, korzysta z niej także topowy zawodnik ekstremalnych biegów górskich Marcin Świerc. „Chciałbym, żeby w przyszłości każdy Polak miał komorę hiperbaryczną we własnym domu. Traktuję to jako misję.” – mówi prezes firmy Adam Cegielski.
Tlenoterapia hiperbaryczna to metoda regeneracyjna polegająca na oddychaniu tlenem o zwiększonym stężeniu w warunkach ciśnienia wyższego niż atmosferyczne. Lepsze dotlenienie organizmu oraz dystrybucja tlenu do wszystkich (nawet tych uszkodzonych) tkanek, przyśpiesza regenerację i pobudza odnowę całego ciała.
Pozytywny wpływ tlenoterapii
OMNIOXY S.A. powstało zaledwie roku temu, a dziś zatrudnia niemal 20 osób, zysk inwestuje w rozwój innowacji i ma plany na podbój kolejnych rynków. Trzon start-upu stanowi dwójka braci, którzy wcześniej przez 11 lat prowadzili z sukcesem firmę inżynieryjną. OMNIOXY zakładali więc już jako doświadczeni managerowie. Spółka od początku sama się finansowała i stawiała sobie ambitne cele. Prężny rozwój przyniósł spory zysk i przychody w ciągu pierwszego roku działalności na poziomie 3,4 mln złotych.
Komory, które sprzedaje OMNIOXY to tak zwane łagodne czyli charakteryzujące się niższym ciśnieniem, niż komory stosowane w placówkach medycznych. Łagodne komory hiperbaryczne wspomagają w rekonwalescencji gwiazdy sportu, osoby po przebytym udarze czy te z trudno gojącymi się ranami. Dzięki terapii do całego ciała dostaje się więcej tlenu, a to właśnie on regeneruje narządy i tkanki. Ostatnie przełomowe badania izraelskich naukowców przynoszą kolejne rewelacje: terapie tlenem hiperbarycznym opóźniają efekty starzenia się mózgu. To nadzieja nie tylko dla chorych dla Alzheimera czy demencję, ale ogólnie dla wszystkich osób w wieku 65+.
Jak przebiega sama terapia? Kuracjusz zamykany jest w komorze gdzie w wygodnej pozycji przyjmuje dawki skoncentrowanego tlenu w bezpiecznych dla organizmu blokach czasowych. Jest to więc czynność bardzo przyjemna i odprężająca. OMNIOXY zadbało także o osoby z problemem klaustrofobii – ich komory mają większą niż normalnie liczbę okienek co pozwala zniwelować poczucie zamknięcia w małej przestrzeni.
Pomysł na biznes
Dlaczego założyciele OMNIOXY postawili akurat na komory hiperbaryczne? Choć sam koncept komór hiperbarycznych znany jest od wieków, w Europie rynek dopiero poznaje korzyści płynące z tego rodzaju tlenoterapii. W USA jest to uznana i popularna metoda o czym świadczy 12 000 komór na terenie kraju. Ta wiedza i świadomość płyną już do Polski, a nisza wciąż jest do zagospodarowania. Za powstaniem firmy, kryje się także osobista historia założycieli. Gdyby parę lat temu ktoś powiedział nam o tej terapii, może nasza mama wciąż by z nami była. Straciliśmy ją po trzecim udarze. Niestety wtedy niewiele jeszcze słyszano o wykorzystywaniu terapii hiperbarycznej w rehabilitacji pacjentów poudarowych. – wyznaje prezes spółki Adam Cegielski. Dlatego teraz osobiście przeżywam każdą historię związaną z szybszym powrotem do zdrowia dzięki zabiegom w naszych komorach – dodaje.
Kiedyś urządzenia tego typu kosztowały setki tysięcy złotych, można było z nich skorzystać jedynie w wyspecjalizowanych ośrodkach medycznych, a na terapię czekało się kilka miesięcy. Dziś OMNIOXY od początku założenia firmy sprzedało już 80 komór. Są one dostępne na terenie całego kraju w gabinetach odnowy, prywatnych klinikach czy prywatnych domach. Każda z tych komór daje potrzebującym dostęp do terapii, a właścicielom klinik przynosi konkretny zysk. Rynkowa cena za godzinną terapię to ok 120 zł co dla placówki może przekładać się nawet na kilkanaście tysięcy zł obrotów miesięcznie.
Ambitne plany
Wyniki finansowe spółki świadczą o jej stabilności i odporności nawet na zjawiska tak nieprzewidywalne jak pandemia (są z resztą badania potwierdzające pozytywne efekty w użyciu komór do leczenia pacjentów z COVID-19 – komory hiperbaryczne lepiej niż respirator dostarczają do organizmu tlen nie mogącym złapać tchu pacjentom z koronawirusem).
Przychody spółki stale rosną, jednocześnie zarząd OMNIOXY przygotowuje się właśnie do emisji akcji. Zebrane fundusze przeznaczone zostaną na dalszy rozwój firmy, w tym ekspansję zagraniczną. OMNIOXY planuje także uruchomienie w Polsce produkcji nowych serii komór hiperbarycznych co wiąże się z inwestycjami w badania i rozwój, certyfikację, wyposażenie hali produkcyjnej i powiększenie zespołu.
W rok osiągnęliśmy gigantyczny progres, staliśmy się liderami w branży łagodnych komór hiperbarycznych w Polsce. Emisja akcji to dla nas kolejny naturalny krok w rozwoju. Chcemy być numerem jeden nie tylko w Polsce, ale i w całym regionie dlatego w 2021 roku planujemy wejść z naszymi produktami na nowe rynki, rozważamy tu kraje sąsiedzkie i nadbałtyckie – dodaje Cegielski.
————————————————————————————————————————————————
OMNIOXY dostarcza wysokiej jakości, bezpieczne i łatwe w obsłudze komory hiperbaryczne do świadczenia usług, rehabilitacji, dla sportowców, klinik urody, a także ośrodków odnowy biologicznej. Więcej na: www.omnioxy.com
Adam Cegielski – prezes OMNIOXY S.A. Przedsiębiorca od 1998 roku. Współtwórca TECHJET, jednego z liderów w branży maszyn do cięcia strumieniem wody w Polsce. Współzałożyciel oraz pierwszy prezes spółki IGNIBIT S.A. zajmującej się tworzeniem oprogramowania do wirtualnej rzeczywistości. Obecnie prezes i współzałożyciel OMNIOXY S.A., działającej aktywnie w branży łagodnych komór hiperbarycznych (mHBOT). Celem spółki jest pozycja lidera w produkcji i dostarczaniu łagodnych komór hiperbarycznych w Europie.
Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków
Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce
Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.