Ponad 32 000 m2 dla GTV w MLP Pruszków II
Międzynarodowy dystrybutor akcesoriów meblowych i oświetlenia LED podpisał umowę na wynajęcie 32 000 m2 powierzchni w centrum logistycznym MLP Pruszków II. Obecnie spółka GTV korzysta już z 20 300 tys. m2 powierzchni. Przekazanie najemcy nowego budynku planowane jest w kwietniu przyszłego roku. W transakcji pośredniczyła firma doradcza AXI IMMO.
Firma GTV wynajęła w parku logistycznym MLP Pruszków II powierzchnię wynoszącą ok. 32 tys. m2. Z tego na cele magazynowe będzie przeznaczone ponad 30,2 tys. m2, a duże nowoczesne przeszklone przestrzenie biurowe zajmą kolejne 1650 m2. Budowa nowego obiektu rozpocznie się w sierpniu br.,
a jego przekazanie do użytkowania planowane jest w kwietniu 2023 r. W zawartej transakcji doradzała firma AXI IMMO.
Firma GTV jest międzynarodowym producentem akcesoriów meblowych i oświetlenia LED. W portfolio produktowym oferowanym przez spółkę znajdują się także produkty komplementarne tj. narzędzia ręczne oraz odzież ochronna. Łącznie oferta spółki to blisko 12 000 produktów. Dziś GTV działa na 50 rynkach w Azji, Europie, Ameryce i Afryce, posiada swoje oddziały w Chorwacji, Czechach i Hiszpanii. Od 2018 r. należy również do grona najemców MLP Group i obecnie korzysta z 20,3 tys. m2 w centrum logistycznym MLP Pruszków II.
„Centrum logistyczne MLP Pruszków II ma bardzo duży potencjał do dalszej rozbudowy. Docelowo będzie to jeden z największych kompleksów w regionie, znajdujący się w pobliżu aglomeracji warszawskiej. Doskonała lokalizacja, świetny dojazd, zastosowanie nowoczesnych rozwiązań chroniących środowisko w tym m.in. montaż paneli fotowoltaicznych powoduje, że jest to jedno z najbardziej popularnych centrów w naszym portfolio. Bardzo cieszymy się z podpisania nowej umowy i rozszerzenia współpracy z dotychczasowym najemcą, a tym samym z możliwości elastycznego reagowania na jego zwiększające się potrzeby,” powiedział Tomasz Pietrzak, Leasing Director Poland w MLP Group S.A.
„Konieczność rozbudowy magazynu jest związana z rozwojem sprzedaży i zapewnieniem sprawnego serwisu dla Naszych partnerów biznesowych. Zależało nam przy tym na lokalizacji po zachodniej stronie Warszawy, gdyż tutaj znajduje się nasze biuro oraz pozostałe magazyny. W regionie działamy z sukcesami od 25 lat,” wyjaśnia Arkadiusz Marcyjanik, Dyrektor Logistyki GTV Poland S.A.
„Gratulujemy Klientowi konsekwencji i realizacji długofalowych planów związanych z rozwojem operacyjnym w ramach centrum dystrybucyjnego MLP Pruszków II. To strategiczna decyzja uwzględniająca spełnienie wszystkich najważniejszych potrzeb firmy GTV. Zaufany deweloper, dobrze znana lokalizacja, bliskość siedziby głównej oraz dostęp tej samej kadry specjalistów pozwoliły na pomyślne zakończenie negocjacji. Transakcja potwierdza także, jak istotna jest sumienna praca oraz utrzymywanie dobrych relacji z klientem i deweloperem przez wiele lat,” dodaje Karol Osiecki, Associate Director Industrial & Development w AXI IMMO.
MLP Pruszków II to nowoczesne centrum logistyczne położone w okolicach Warszawy, w gminie Brwinów, w odległości 5 km od Pruszkowa. Jest to największy kompleks w regionie, którego docelowa powierzchnia najmu to 393 tys. mkw. Wybrane budynki posiadają prestiżowy certyfikat BREEAM. Zgodnie ze strategią MLP Group w zakresie ESG na dachach montowane są instalacje fotowoltaiczne.
Dzięki elastycznemu podejściu do indywidualnych potrzeb najemców, centrum jest w stanie sprostać wymaganiom klientów z różnych branż. MLP Pruszków II posiada rozwinięte połączenia komunikacyjne zarówno z centrum Warszawy, jak i z głównymi arteriami łączącymi stolicę z innymi miastami. Park położony jest między drogą lokalną nr 760 a odcinkiem autostrady A2, 3 km od węzła komunikacyjnego zlokalizowanego w rejonie Pruszkowa-Żbikowa. W jego pobliżu przebiegają linie kolejowe o charakterze międzynarodowym, które umożliwiają doskonałe warunki logistyczne zarówno dla dystrybucji krajowej, jak i międzynarodowej. Na terenie parku znajduje się przystanek autobusowy oraz działa samoobsługowa stacja wynajmu rowerów Nextbike.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.