Ponad 36 000 mkw. wynajętych przez CA Immo Poland w 2021 roku
- W 2021 roku CA Immo z sukcesem sfinalizowało 29 transakcji najmu w projektach biurowych w Warszawie. Łącznie wynajęto 36 200 mkw. nowoczesnej powierzchni.
- W IV kwartale ubiegłego roku CA Immo sfinalizowało również transakcję sprzedaży budynku Wspólna 47-49 w Warszawie.
Warszawa / Wiedeń. W 2021 roku CA Immo Poland podpisało 29 umów na wynajem łącznie 36 200 mkw. powierzchni biurowej, zacieśniając przy tym współpracę z dotychczasowymi, wieloletnimi partnerami biznesowymi oraz pozyskując nowych najemców w swoich biurowcach w Warszawie. Firma sfinalizowała też transakcję sprzedaży biurowca Wspólna 47-49.
Największa transakcja najmu sfinalizowana przez CA Immo w ubiegłym roku to przedłużenie umowy na wynajem prawie 18 000 mkw. powierzchni w warszawskim biurowcu Postępu 14. AstraZeneca Pharma Poland zdecydowała się nie tylko pozostać w obiekcie przez kolejne 5 lat, ale i wynająć dodatkowe 3000 mkw. Dzięki temu, warszawska siedziba AstraZeneca liczy dzisiaj ok. 21 000 mkw., co stanowi ponad 60% powierzchni całego budynku.
W 2021 roku CA Immo przedłużyło również umowę m.in. z FIS Technology Services Poland, który wynajmuje prawie 3000 mkw. nowoczesnej przestrzeni do pracy w biurowcu Sienna Center. Na kontynuowanie swojej działalności w Warsaw Towers zdecydowała się z kolei spółka PGE Systemy, która powiększyła także swoje dotychczasowe biuro o kolejne 860 mkw., zajmując łącznie 2760 mkw. Ekoenergetyka dokonała natomiast ekspansji w Postępu 14, decydując się na wynajem dodatkowego 1000 mkw. Nowych najemców pozyskały Bitwy Warszawskiej Business Center (m.in. IMOL), Sienna Center (Westrock, Hrymak Kupryjanczyk), Warsaw Towers (Webshield) oraz Warsaw Spire C (enel-med).
„Miniony rok był kolejnym, w którym musieliśmy zmagać się z niepewnością na rynku biurowym. Pomimo tego ponownie osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki naszej działalności. Jakość budynkówmCA Immo została doceniona przez naszych dotychczasowych, jak i nowych najemców. Utwierdza nas to w przekonaniu, że kierunek naszych działań jest słuszny, dlatego nadal będziemy koncertowali się na realizacji przyjętej strategii rozbudowy i podnoszenia jakości naszego portfolio” - powiedział Andrzej Mikołajczyk, Managing Director w CA Immo Poland.
Warszawa jest jednym z głównych rynków dla CA Immo, na którym prowadzi działalność od 2001 roku. Na dzień 30 września 2021 r. portfel firmy w Polsce obejmował dziewięć budynków biurowych o łącznej powierzchni ok. 165 tys. m kw. i wartości ok. 532 mln euro. W listopadzie 2021 roku CA Immo sfinalizowało transakcję sprzedaży budynku Wspólna 47-49 w Warszawie, oferującego łącznie 7 696 mkw. powierzchni. Kwota sprzedaży przewyższyła wartość księgową nieruchomości z dnia 31 grudnia 2020 roku, a biurowiec nabyła firma Yareal Polska. Obecnie wśród inwestycji należących do polskiego portfela firmy znajdują się: Warsaw Spire B, Warsaw Spire C, Postępu 14, Warsaw Towers, Sienna Center, Saski Crescent, Saski Point oraz Bitwy Warszawskiej Business Center.
Podobnie jak w latach ubiegłych, CA Immo zamierza nadal realizować strategiczny plan rotacji kapitału, w ramach którego Grupa sprzedaje nieruchomości nieposiadające znaczenia strategicznego, a wpływy z ich sprzedaży przeznacza na działalność deweloperską, bądź na zakup biurowców o potencjale wzrostu wartości. Celem obranej przez CA Immo strategii jest optymalizacja oraz ciągłe zwiększanie atrakcyjności portfela inwestycyjnego, między innymi w aspekcie zrównoważonego rozwoju. W ramach tych działań CA Immo na bieżąco monitoruje kluczowe dla swojej działalności rynki w celu pozyskania atrakcyjnych i przynoszących wysoki dochód aktywów.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.