PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Od tego tygodnia holenderskie przedsiębiorstwo pocztowe PostNL i Spring, jego międzynarodowa spółka zależna, wprowadzą do europejskiej sieci transportu drogowego około czterech milionów litrów oleju napędowego HVO100. Stanowi to znaczący krok na drodze do uzyskania czystszych i bardziej przyjaznych dla środowiska metod doręczania przesyłek, zapewniając redukcję emisji dwutlenku węgla aż o 12 kiloton rocznie. Odpowiada to około 5000 samochodów napędzanych benzyną przez okres dwunastu miesięcy.* Inicjatywa ta pomaga PostNL i Spring wnieść znaczący wkład w redukcję emisji dwutlenku węgla w branży transportowej.
PostNL i jej międzynarodowa spółka zależna już teraz traktują priorytetowo chodzenie pieszo, jazdę na rowerze i korzystanie z pojazdów elektrycznych w celu dostarczenia listów i przesyłek w Holandii. Ponadto firmy te wykorzystują odnawialne paliwo HVO100 w transporcie na dużą skalę, gdzie nie stosuje się jeszcze samochodów elektrycznych. HVO100 znacznie zmniejsza emisję szkodliwych substancji, takich jak dwutlenek węgla (CO2), tlenki azotu (NOx) i cząstki stałe, emitując do 90% mniej CO2 niż zwykły olej napędowy.
Unikalny i znaczący krok naprzód
W przypadku międzynarodowego długodystansowego transportu drogowego zrównoważony rozwój staje się jeszcze większym wyzwaniem. Zasięg i infrastruktura dla elektrycznych ciężarówek są wciąż słabo rozwinięte, a dostępność HVO100 poza Holandią jest bardzo ograniczona. Istnieje jednak rozwiązanie: HVO100 można zintegrować z istniejącą europejską siecią diesla. PostNL i Spring, we współpracy z partnerami, znalazły sposób na wykorzystanie HVO100 w międzynarodowym transporcie drogowym w Europie. Oznacza to wyjątkowy i znaczący postęp w sektorze logistycznym.
HVO100 w europejskim transporcie
Tijs Reumerman, dyrektor zarządzający ds. rozwiązań transgranicznych, PostNL: "Szukaliśmy innowacyjnego rozwiązania do wykorzystania HVO100 i znaleźliśmy je poprzez ustanowienie nowego standardu, mając nadzieję, że będzie to inicjatywa, która zainspiruje innych. W przyszłości będziemy kupować tyle biopaliw, ile potrzebujemy do pokrycia całego naszego międzynarodowego transportu drogowego w Europie, a od dziś będą one dodawane do europejskiej sieci diesla. Rozwiązanie to redukuje emisję spalin w takim samym stopniu, jak gdyby nasze ciężarówki mogły jeździć bezpośrednio na HVO100. To ważny krok, z którego jestem niezmiernie dumny. Ściśle współpracując z naszymi klientami, partnerami ostatniej mili i całym sektorem logistycznym, chcemy pomóc uczynić cały europejski transport drogowy bardziej zrównoważonym – a ta inicjatywa pozwala nam dawać właściwy przykład. Wszyscy nasi klienci bezpośrednio korzystają ze zmniejszonej emisji dwutlenku węgla, bez ponoszenia dodatkowych kosztów".
Zerowy wpływ na środowisko już dekadę wcześniej
Jako lider rynku z rozległą siecią w całej Europie, PostNL ma świadomość odpowiedzialności za przyczynianie się do zrównoważonego rozwoju społeczeństwa. Firma codziennie pracuje nad poprawą swojego wpływu w całym łańcuchu dostaw, między innymi poprzez przejście na bezemisyjną logistykę i współpracę z rynkiem w zakresie rozwiązań gospodarki o obiegu zamkniętym. PostNL udoskonaliła swoją strategię klimatyczną i przedstawiła bardziej ambitne cele w zakresie emisji dwutlenku węgla w ramach inicjatywy Science Based Targets (SBTi). Celem przedsiębiorstwa jest osiągnięcie praktycznie zerowego negatywnego wpływu na klimat i środowisko do 2040 r., czyli o dekadę wcześniej, niż zakładają porozumienia klimatyczne. Dzięki rozszerzeniu zrównoważonego wykorzystania paliwa, firma podjęła kolejny znaczący krok na drodze do realizacji tego planu.
* Źródło: holenderskie statystyki drogowe z 2022 r. z cbs.nl pomnożone przez wskaźniki emisji z CE Delft.
Więcej o inicjatywie: https://www.youtube.com/watch?v=IrcUb5yZjQw

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.