Komunikaty PR

Potężna inwestycja GLS w Poznaniu

2020-08-13  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Już działa rozbudowana filia GLS w Poznaniu. Jej przepustowość zwiększyła się dwukrotnie. Docelowo obiekt będzie sortownią regionalną oraz eksportową dla kierunków zachodnich.

Dobudowana część hali jest dwufunkcyjna, ze strefą kurierską oraz załadunkową. Po rozbudowie poznańska filia GLS ma blisko dwa razy więcej bram kurierskich (teraz jest ich 158), z 8 do 13 zwiększyła się liczba bram załadunkowych (z możliwością dodania kolejnych 7), więcej jest również bram rozładunkowych dla samochodów liniowych. Powierzchnia obiektu jest teraz większa łącznie o ok. 50%. Filia, działająca w tej lokalizacji od 2008 roku wraz z polską centralą GLS, jest dziś w stanie obsłużyć dwa razy więcej paczek niż przed rozbudową.

Tak znaczna rozbudowa wynika z dwóch faktów. Oddział GLS w Poznaniu należy do jednego z najszybciej rozwijających się w kraju (pod względem wolumenu przesyłek), a poza tym firma kurierska sukcesywnie zwiększa operacyjną elastyczność swojej sieci.

Dzięki rozbudowie zwiększyliśmy potencjał sortowania paczek, które obecnie mogą być wysyłane z Poznania nawet do kilkunastu kierunków podczas procesu załadunkowego. Filia wspiera w ten sposób sortownie regionalne we Wrocławiu i w Bydgoszczy. Obiekt jest też w pełni przygotowany do tego, by przejąć funkcję samodzielnej sortowni regionalnej – mówi Małgorzata Markowska, marketing manager GLS Poland.

Jeszcze w tym roku w poznańskiej filii GLS ruszy sortownia dla paczek eksportowych. Będą stąd kierowane do krajów Europy Zachodniej.

– Pozwoli to odciążyć sortownię w Strykowie, która pełni funkcję głównego hubu GLS w Polsce. Jeszcze tej jesieni przekierujemy tu część transportu liniowego obsługującego kierunki zachodnie – zapowiada Małgorzata Markowska.

Dodajmy, że obiekt jest wyposażony w rozwiązania ekologiczne, w tym pompy ciepła, a w nowej części oświetlenie LED. Pozwala to znacząco zmniejszyć zużycie prądu, a także produkcję odpadów niebezpiecznych związanych np. z eksploatacją świetlówek. – Kwestie ekologiczne to istotny element naszych inwestycji. Działamy zgodnie ze strategią Think Green, realizowaną przez GLS już od 2008 r. w różnych obszarach działalności firmy – podkreśla Małgorzata Markowska.

GLS systematycznie rozbudowuje swoją infrastrukturę bazową w całej Polsce. – To ważny element strategii naszego rozwoju. Sprawne i szybkie usługi kurierskie opierają się na gęstej, czyli bliskiej odbiorcom i przepustowej sieci. Takie podejście pozwala nam płynnie obsługiwać stale rosnący strumień przesyłek – mówi Małgorzata Markowska, marketing manager GLS Poland.

Obecnie GLS planuje rozbudowę swoich filii m.in. w Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Zielonej Górze i Czeladzi. Natomiast całkowicie nowe filie powstaną w Starogardzie, Zamościu oraz Różanie (województwo mazowieckie).

Bliżej nadawców i odbiorców

GLS rozwija również sieć punktów Szybkiej Paczki – niedawno otworzył w centrum Krakowa swój najnowszy firmowy punkt. Można tu odebrać lub wysłać przesyłkę, w tym również za pobraniem, jest także punkt pakowania oraz przymierzalnia (rozwiązanie z myślą o klientach sklepów internetowych). – Stawiamy nie tylko na elastyczność sieci, lecz również usług. Ma to kluczowe znaczenie biorąc pod uwagę fakt, że wolumen przesyłek adresowanych do odbiorców indywidualnych rośnie w błyskawicznym tempie, wraz z szybkim rozwojem e-commerce. Nowoczesne usługi kurierskie powinny dobrze odpowiadać na oczekiwania i potrzeby nadawców oraz odbiorców z tego segmentu – dodaje Małgorzata Markowska.

Krakowski punkt służy również jako stacja przeładunkowa dla przesyłek adresowanych do odbiorców w okolicy, które dostarcza specjalnie skonstruowany rower kurierski. Takie rozwiązanie GLS zastosował jako pierwszy w Polsce.

Natomiast sieć punktów nadania i odbioru (prowadzonych przez partnerów GLS) rozwija się już od 10 lat. Ich liczba w całej Polsce przekroczyła 1000, a w całej Europie 25 000.

Grupa GLS to jeden z liderów jakości w europejskiej logistyce przesyłek. Cała sieć operatora, za pośrednictwem spółek-córek oraz partnerów transportowych, obejmuje 40 krajów, w tym USA i Kanadę.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Wyzwania i warunki przewozów towarów niebezpiecznych w transporcie ADR Biuro prasowe
2024-04-26 | 12:00

Wyzwania i warunki przewozów towarów niebezpiecznych w transporcie ADR

W dynamicznie rozwijającej się branży TSL (Transport, Spedycja, Logistyka), kluczowym wyzwaniem jest nieustająca gotowość do przewozu nawet najbardziej wymagających ładunków.
Transport Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion
2024-04-24 | 16:00

Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion

Branża fashion uznawana jest za jedną z tych najbardziej wymagających branż, z dynamiką wyznaczaną przez trendy, sezonowe i kompleksowe wymiany kolekcji, tak jak obecnie z zimowej na
Transport PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)
2024-04-24 | 13:12

PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)

Od tego tygodnia holenderskie przedsiębiorstwo pocztowe PostNL i Spring, jego międzynarodowa spółka zależna, wprowadzą do europejskiej sieci transportu drogowego około czterech

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.