Komunikaty PR

Powstał Crédit Agricole Auto Bank

2023-04-13  |  12:10
Biuro prasowe
  • Celem nowego Banku, wywodzącego się z FCA Banku, jest zostanie wiodącym, niezależnym i wielomarkowym liderem w finansowaniu pojazdów oraz sektora mobilności w Europie.
  • Przy wsparciu Crédit Agricole Consumer Finance, który jest jedynym udziałowcem Banku, nowy CA Auto Bank ma ambicje przewodzić zmianom transformacji energetycznej na rynku motoryzacyjnym, osiągając co najmniej 10 miliardów euro outstandingu do 2026 roku. Firma chce, aby w 2030 r. 80% portfela nowych pojazdów stanowiły „zielone” samochody ekologiczne.
  • CA Auto Bank  jest otwarty na nowe partnerstwa i będzie prowadził swój biznes we wszystkich sektorach mobilności: od samochodów przez jednoślady, kampery, łodzie, sprzęt rolniczy, po lekkie i ciężkie pojazdy użytkowe.

Wraz z narodzinami CA Auto Bank otwiera się nowy rozdział mobilności w Europie. CA Auto Bank to międzynarodowa grupa bankowa prowadząca działalność w 17 krajach europejskich i Maroku. Nowy Bank, kontrolowany przez Crédit Agricole Consumer Finance (będący częścią Crédit Agricole S.A.), jest owocem ogłoszonych w 2021 roku porozumień pomiędzy francuską Grupą a firmą Stellantis, w ramach reorganizacji partnerstwa finansowego obu firm.

Celem CA Auto Bank jest zdobycie pozycji wiodącego niezależnego, wielomarkowego gracza w zakresie finansowania pojazdów oraz w sektorze mobilności. Bank, który zachowa swoją europejską siedzibę w Turynie, jest silnie obecny na arenie międzynarodowej. Jego celem jest osiągnięcie co najmniej 10 miliardów euro outstandingu do 2026 r. oraz posiadanie do 2030 roku portfela nowych pojazdów, w którym 80% będą stanowiły „zielone” pojazdy ekologiczne.

Utworzony 4 kwietnia 2023 r. CA Auto Bank stanowi jeden z filarów strategii CA Consumer Finance: Grupa dąży do tego, aby stać się europejskim liderem w dziedzinie zielonej mobilności, dzięki pełnej gamie rozwiązań dostarczanych przez jej spółki zależne i zaprojektowanych tak, aby zaspokoić wszystkie potrzeby klientów. CA Auto Bank, który pozycjonuje się jako nowy "Bank Mobilności dla Lepszej Planety", zamierza przewodzić transformacji branży energetycznej, czyniąc dostęp do pojazdów o zerowej i niskiej emisji coraz bardziej powszechnym i przystępnym dla wszystkich odbiorców.

W nowej odsłonie Bank udostępnia kompleksową ofertę finansową, ubezpieczeniową oraz wynajmu dzięki współpracy z ponad 30 prestiżowymi markami, aktywnymi na różnych obszarach mobilności. W składzie marek współpracujących z Bankiem znajdują się te najbardziej kultowe, jak Ferrari, Tesla, Mazda, Aston Martin, McLaren, Lotus i Morgan jak  i najnowsze marki na rynku m. in. VinFast, DR Automobiles, Aiways, XEV, ElectricBrands oraz Invicta Electric, aktywne na rynku elektryków i nie tylko. Dołączy do nich  również wielu Dealerów i dostawców różnych marek w tym dealerów sieci Stellantis, których Bank będzie nadal wspierał jednak już nie jako tzw. Bank Captive.

CA Auto Bank jest również aktywny w świecie jednośladów, obok Harley-Davidson, Royal Enfield, Fantic Motor, Vmoto Soco i CAKE; w świecie kamperów i przyczep we współpracy z Erwin Hymer Group, Groupe Pilote, Groupe Rapido, Knaus Tabbert, Concorde i Carthago oraz w świecie lekkich i ciężkich pojazdów użytkowych, z Ford Trucks i BMC Trucks.

Więcej partnerstw zostanie ogłoszonych w najbliższej przyszłości. Oprócz zacieśniania współpracy z obecnymi partnerami, Bank będzie inicjował nowe partnerstwa przy wsparciu Crédit Agricole. Bank będzie stopniowo rozszerzał swój zasięg na wszystkie sektory mobilności, w tym pojazdy wodne i rolnicze.

CA Auto Bank będzie kontynuował proces transformacji elektrycznej, który doprowadził firmę do przyjęcia strategii ESG (Environmental, Social and Governance) opartej na zasadzie „tworzenia każdego dnia rozwiązań mobilnych dla lepszej planety”. W tym celu Bank oferuje szeroką gamę elastycznych produktów finansowych, których celem jest zachęcenie do nabycia nowych pojazdów.

Równolegle do powyższych działań, spółka Drivalia zajmującą się mobilnością w ramach grupy CA Auto Bank, będzie kontynuowała rozwój mobilnych rozwiązań dsprzeyjających ekologicznemu użytkowaniu pojazdów. Drivalia zapewnia szeroką ofertę produktów leasingowych, wynajmu i planów mobilności: od współdzielenia samochodów elektrycznych po subskrypcje i wynajem samochodów na dowolny okres. Firma będzie nadal inwestować w swoją infrastrukturę elektryczną, która do 2026 roku będzie miała 3500 stacji ładowania w całej Europie oraz we flotę, która w ciągu trzech lat osiągnie 200 000 pojazdów, z czego 55 procent będą stanowić modele w pełni elektryczne i PHEV.

Ponadto, w nadchodzących miesiącach CA Auto Bank zaplanował przejęcie – pod warunkiem uzyskania zgody właściwych organów – działalności ALD w Irlandii i Norwegii oraz spółki LeasePlan w Czechach i Finlandii, co pozwoli Bankowi i Drivali dalej rozszerzać swój europejski zasięg, powiększając swoją flotę o łącznie ponad 70 000 pojazdów.

Nowe technologie i digitalizacja to kluczowe narzędzia w działalności CA Auto Banku. Bank, który jest w pełni cyfrowy, stworzył zintegrowaną sieć najnowocześniejszych platform, rozwijanych z perspektywy omnichannel i wykorzystywanych we wszystkich krajach europejskich, w których działa Grupa. CA Auto Bank będzie korzystał ze stałego rozwoju narzędzi finansowych i ubezpieczeniowych, a także z nowych systemów płatności - jak w przypadku CA Auto Pay, platformy zarządzającej planami typu "kup teraz - zapłać później", kredyt natychmiastowy czy split payment.

"Jesteśmy dumni z powstania CA Auto Banku oraz z włączenia 100% jego działalności, jak również działalności firmy Drivalia, w ramy Grupy Crédit Agricole Consumer Finance. Jest to dla nas wyjątkowa okazja, która znacząco przyczynia się do realizacji naszych ambicji bycia liderem zielonej mobilności w Europie" - powiedział Stéphane Priami, prezes CA Auto Banku i dyrektor generalny CA Consumer Finance. "Sektor mobilności przechodzi głębokie zmiany zarówno w zakresie transformacji energetycznej, jak i użytkowania. W tym kontekście umiejętności, doświadczenie i profesjonalizm zespołów CA Auto Bank i Drivalia będą dużym atutem, w połączeniu z kulturą przedsiębiorczości i siłą Crédit Agricole".

"Ten nowy początek jest naturalną ewolucją projektu, który dotychczas realizowaliśmy. Historia CA Auto Banku rozpoczęła się w ubiegłym stuleciu, kiedy w 1925 roku powstała spółka SAVA, jedna z pierwszych spółek finansowych w Europie, stworzonych w celu pomagania klientom w nabywaniu pojazdów. Przez te 100 lat do chwili obecnej nasza misja była realizowana zarówno w Fiat Auto Financial Services, w FGA Capital, aż po transformację i zostanie FCA Bank w 2015 roku. Dzisiaj dotyczy to również zielonej i zrównoważonej mobilności jutra " - powiedział Giacomo Carelli, CEO CA Auto Bank. "To jest początek historii rozwoju prowadzącego nas do bycia niezależnym graczem na rynku europejskim pracującym jak prawdziwy captive i wyspecjalizowanym w usługach finansowych, dla mobilności w każdym z jego aspektów".

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.