Poznaj różnice między drukarkami przemysłowymi i domowymi
Drukarka to jedno z najważniejszych urządzeń w każdej firmie – również produkcyjnej. Posiadanie dobrej drukarki uniezależnia nas od konieczności korzystania z usług firm zewnętrznych, a przez to zapewnia wygodę i oszczędności. Co jednak rozumieć pod pojęciem „dobrej drukarki” i dlaczego nie może być nią zwykła, domowa drukarka?
Różnice pomiędzy zwykłą drukarką domową, a przemysłową widać na każdym kroku. Podczas gdy pierwsza z nich przeznaczona jest do sporadycznych wydruków na własne potrzeby, druga doskonale przygotowana jest na intensywną pracę, nawet 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Nie musimy obawiać się o przegrzanie sprzętu i o konieczność częstej wymiany zużywalnych elementów.
Drukarki domowe vs drukarki przemysłowe
W logistyce firmy produkcyjnej liczy się każda sekunda. Dużo większa szybkość wydruków to kolejna cecha, która odróżnia drukarki przemysłowe od domowych. Urządzenia przeznaczone dla przemysłu posiadają też funkcje, których nie uświadczymy w zwykłych drukarkach. Mowa tutaj na przykład o zintegrowanym z drukarką weryfikatorze kodów kreskowych, który eliminuje ryzyko naklejenia etykiety z uszkodzonym lub nieczytelnym kodem. Używając profesjonalnego sprzętu gwarantujemy sobie także najwyższą jakość druku, która – jak podkreśla Marek Gaweł, produkt manager w zakresie urządzeń automatycznej identyfikacji w Dziale Rozwoju Produktu w firmie Etisoft – ma ogromne znaczenie: - Kod kreskowy wykorzystywany w procesach produkcyjnych i logistyczno-magazynowych musi być bardzo dobrze czytelny. W przeciwnym razie uczestnicy łańcucha dostaw będą narażeni na opóźnienia w realizacji procesów z udziałem danego produktu, a to przekłada się na jakość obsługi klienta końcowego. Owszem, na jakość druku duży wpływ ma właściwy dobór etykiet czy taśmy termotransferowej i wiedza osoby, która obsługuje wydruki, ale wciąż kluczową rolę odgrywa w tym wszystkim sprzęt, czyli profesjonalna drukarka przemysłowa. – wyjaśnia.
Czym się kierować przy wyborze drukarki?
Jak tłumaczy ekspert z Etisoft: - Nie ma jednego, uniwersalnego sprzętu, który moglibyśmy wskazać każdemu klientowi zgłaszającemu się do naszej firmy. Za każdym razem rozmowa zaczyna się od szczegółowego poznania specyfiki działalności klienta, jego potrzeb i preferencji. Dopiero na tej podstawie jesteśmy w stanie zaproponować model, który najlepiej zaspokoi te potrzeby.
Przeglądając katalog drukarek przemysłowych możemy natknąć się na szczegółowe dane techniczne poszczególnych modeli, takie jak technologia druku, rozdzielczość, maksymalna szybkość druku czy maksymalna szerokość druku. Każdy z nich trzeba szczegółowo przeanalizować. Przykładowo, firma potrzebująca etykiet użytkowanych przez krótki czas, np. na przesyłki kurierskie czy owoce, prawdopodobnie będzie skłaniać się ku drukarkom termicznym, a nie termotransferowym, gdyż nie zależy jej na dużej trwałości wydruku, a na rozwiązaniu ekonomicznym. Wpływ na wybór drukarki ma również rodzaj podłoża, na jakim zamierzamy robić wydruki czy też możliwości zastosowania komunikacji sieciowej w połączeniu drukarki z komputerem.
Co oferuje rynek?
Dokonując przeglądu aktualnie dostępnych na rynku drukarek, możemy wyróżnić modele, które plasują się w czołówce najlepszych rozwiązań dla różnego typu potrzeb. Przykładowo, Printronix T8000 ODV-2D oferuje zintegrowany weryfikator kodów kreskowych, zgodny ze standardem ISO. Firma, której zależy na szybkiej prędkości druku i integracji z systemem automatycznej aplikacji etykiet, może postawić na moduł drukujący TSC z serii PEX-1001. Użytkownicy stosujący etykiety RFID powinni zaś skierować swoją uwagę na model Printronix T6000e. Ci, którzy cenią możliwość zintegrowania drukarki z systemami produkcyjnymi - na model Zebra ZT610. Drukarka przemysłowa to zakup na lata, od którego wiele zależy. Aby zaopatrzyć się we właściwy sprzęt, warto skorzystać z fachowej porady ekspertów.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.