Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"
Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło udział 396 propozycji z 45 krajów, w tym ponad 50 zgłoszeń z Polski.
9 grudnia 2024 r. pięciu finalistów zostało zaproszonych na Tajwan, gdzie zaprezentowali swoje projekty przed wybitnym jury, składającym się z ekspertów oraz przedstawicieli organizatorów. Po intensywnych obradach 11 grudnia ogłoszono trzech zwycięzców, którzy swoimi projektami udowodnili, że mają realny potencjał na poprawę środowiska naturalnego oraz codziennego życia ludzi na całym świecie.
Zwycięzcami konkursu „Go Green with Taiwan” zostali uczestnicy z trzech krajów, którzy zaprezentowali innowacyjne rozwiązania na rzecz zrównoważonej przyszłości. Z Wielkiej Brytanii pochodzi projekt „Digital Fashion: Transforming Fashion for a Sustainable Future”, który rewolucjonizuje przemysł mody dzięki cyfrowym rozwiązaniom wspierającym zrównoważoność. Z Węgier zgłoszono koncepcję „Investigation of the application of evaporative cooling using porous materials”, badającą zastosowanie chłodzenia ewaporacyjnego przy użyciu materiałów porowatych. Natomiast z Filipin nadesłano projekt „Sweet Solutions to the Plastic Crisis: Compostable Sugarcane-based Alternatives”, oferujący kompostowalne alternatywy z trzciny cukrowej jako odpowiedź na kryzys związany z plastikiem.
Cynthia Kiang, Dyrektor Generalna Międzynarodowej Administracji Handlu podległej Ministerstwu Gospodarki Tajwanu, podkreśliła, że konkurs był doskonałą okazją do zaprezentowania innowacyjności uczestników z całego świata oraz do promowania tajwańskich rozwiązań ekologicznych. "Naszym celem jest promowanie zrównoważonego przemysłu Tajwanu i wspieranie międzynarodowej współpracy na rzecz globalnego zrównoważonego rozwoju" – dodała.
Simon Wang, Prezes Taiwan External Trade Development Council (TAITRA), zaznaczył, że spośród 395 propozycji wyłonienie finalistów było niezwykle wymagającym procesem. "Każda z nadesłanych prac wykazała się innowacyjnością i pomysłowością, a finalistów łączy wspólny cel – ochrona naszej planety".
Jednym z kluczowych elementów konkursu było podkreślenie tajwańskich zaawansowanych technologii oraz współpraca międzynarodowa. Stan Shih, założyciel Acer Group, dodał, że inicjatywa "Go Green with Taiwan" przyczynia się do globalnej promocji rozwiązań ekologicznych oraz buduje platformę do wymiany pomysłów na rzecz zrównoważonej przyszłości.
Polska była jednym z krajów aktywnie uczestniczących w projekcie, z ponad 50 zgłoszeniami od firm, organizacji i indywidualnych uczestników. Wysoka liczba zgłoszeń potwierdza rosnące zaangażowanie polskiego sektora technologicznego w rozwijanie rozwiązań na rzecz zrównoważoneho rozwoju.
Szczegółowe informacje na temat kampanii można znaleźć na oficjalnej stronie wydarzenia: https://gogreen.taiwanexcellence.org/

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.