PPG wspiera rozwój młodych talentów z Politechniki Śląskiej
CIESZYN, 26 lipca 2023 – PPG (NYSE: PPG) poinformowała dzisiaj, że w ramach współpracy z Politechniką Śląską, wsparła rozwój młodych naukowców rozpoczynających swoją drogę zawodową. Podczas Sesji Posterowej firma wyróżniła 4 dyplomantów i zaprosiła ich na płatne staże do swojego zakładu w Cieszynie, gdzie pod okiem doświadczonych ekspertów PPG będą uczyć się, jak zdobytą podczas studiów wiedzę teoretyczną przełożyć na płaszczyznę praktyczną i wykorzystać w zakładzie przemysłowym.
Sesja Posterowa Dyplomantów to wydarzenie, które łączy działania świata naukowego z biznesem; jest organizowane corocznie przez Wydział Chemiczny Politechniki Śląskiej. Podczas sesji studenci mają możliwość zaprezentowania wyników swoich badań naukowych realizowanych w ramach prac magisterskich, przedstawienia siebie otoczeniu społeczno-gospodarczemu oraz nawiązania kontaktów.
„Wiemy, jak ważny jest praktyczny wymiar nauki oraz doświadczenie, dzięki któremu młoda osoba może mieć lepszy start zawodowy. Dlatego nasze działania łączymy z otoczeniem edukacyjno-naukowym, w tym przypadku z Politechniką Śląską, wspieramy talenty i pomagamy im wejść na rynek pracy. Cieszymy się, że oferta PPG spotkała się z dużym zainteresowaniem dyplomantów i wszystkie 4 osoby już niedługo rozpoczną swoje staże w naszym zakładzie”, powiedziała Katarzyna Bugla, PPG HR business partner IS Ops.
PPG współpracuje z Politechniką Śląską od wielu lat. Współpraca obejmuje zarówno obszar dydaktyczny, badawczy, jak i wsparcie finansowe. Firma oferuje studentom uczelni płatne staże oraz wakacyjne praktyki zawodowe. Dodatkowo, przedstawiciele PPG zasiadają w Społecznej Radzie Wydziału Chemicznego, gdzie są zaangażowani w tworzenie i rozwijanie programu studiów odpowiadającego na potrzeby rynku pracy. Dzięki dotacji PPG przyznanej w latach 2020-2022 przeprowadzono remont laboratorium chemicznego uczelni oraz doposażono je w nowoczesny sprzęt laboratoryjny.
Działania na rzecz edukacji to jeden z najważniejszych obszarów zaangażowania społecznego PPG. Firma angażuje się w różne projekty proedukacyjne na całym świecie, wspiera rozwój uczniów i studentów, pomaga placówkom oświatowym i wychowawczym oraz ośrodkom naukowym. Na rynku lokalnym, obok Politechniki Śląskiej, firma współpracuje m.in. z Uniwersytetem Jagiellońskim, na którym od 20 lat prowadzi wykłady oraz realizuje programy dla studentów, z Politechniką Wrocławską, gdzie w ramach Konferencji Projektów Naukowych wspiera innowacyjne projekty studentów odpowiadające na realne potrzeby biznesowe firm, czy z Uniwersytetem Wrocławskim, na którym rozpoczęła prowadzenie zajęć i pod patronatem którego organizuje Universiadę – program naukowy dla uczniów szkół podstawowych.
Więcej informacji o tym, jak PPG inwestuje w działania edukacyjne STEM, można znaleźć na stronie internetowej Education | PPG: https://communities.ppg.com/what-we-do/education.
PPG: WE PROTECT AND BEAUTIFY THE WORLD®
W PPG codziennie opracowujemy i oferujemy farby, powłoki i materiały specjalistyczne, którym klienci ufają już blisko 140 lat. Dzięki zaangażowaniu, kreatywności i bliskiej współpracy, jesteśmy w stanie sprostać największym wyzwaniom, jednocześnie wyznaczając właściwy kierunek dalszego rozwoju. Działamy w ponad 70 krajach na całym świecie, a główna siedziba PPG znajduje się w Pittsburghu. W 2022 roku firma zanotowała przychód netto w wysokości 17,7 mld USD. Wspieramy klientów z branży budowlanej, konsumenckiej, przemysłowej, transportowej oraz z rynków pochodnych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ppg.com.
Logo PPG i We protect and beautify the world są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do PPG Industries Ohio, Inc.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.