Komunikaty PR

PR w branży FinTech - jak robić to dobrze?

2020-05-26  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Marciniak
KLANG! Media

Prosta 68
00-838 Warszawa
m.marciniak|klangmedia.pl| |m.marciniak|klangmedia.pl
(+48) 510 029 844
https://klangmedia.pl
Do pobrania png ( 0.97 MB )

Branża FinTech, czyli technologie finansowe z każdym rokiem rośnie w siłę. Światowy sektor fintech wart jest już ponad 187 miliardów dolarów, a wartość całego rynku finansowego na świecie w 2022 roku szacuje się na ponad 26,5 bilionów dolarów. Ważnym czynnikiem rozwoju branży jest jej integracja i wspólne inicjatywy na przykład banków i startupów na rzecz promocji technologii finansowych. Nie bez znaczenia pozostają działania PR i marketingowe.

Polska to jeden z krajów, w których proces wdrażania rozwiązań i technologii finansowych odbywa się naprawdę szybko. Zgodnie z danymi z raportu “Fintechowy GPS” z 2019 roku, w naszym kraju funkcjonuje już ponad 100 firm z sektora FinTech. Integracja dużych graczy ze startupami oraz współpraca z sektorem bankowym sprawia, że nasz kraj stanowi jedno z ważnych centrum FinTechów na mapie Europy Środkowo-Wschodniej. Powszechnie używane przez Polaków technologie finansowe zwiększają nasycenie rynku a tym samym - popyt na usługi z zakresu reklamy i marketingu. Potwierdzają to badania - 78 proc. spośród badanych firm FinTechowych posiada strategię komunikacyjną oraz stara się działać w oparciu o nią.

 

Doświadczenie i znajomość rynku FinTech to nie tylko domena osób bezpośrednio związanych z branżą. Przedstawiciele branży PR i marketingu, pracując na rzecz promocji i upowszechniania FinTechów, od lat obserwują ich rozwój i są świadomi zmienności trendów w branży finansowej.

 

Nasza agencja dostarcza rozwiązań z zakresu PR i marketingu dedykowanych w szczególności branży technologii finansowych. Realizując i koordynując wiele projektów FinTechowych, możemy obserwować ich rozwój. Z roku na rok zauważamy coraz większe zapotrzebowanie na promocję rozwiązań z zakresu FinTech. Myślę, że przedstawiciele branży zyskali już pełną świadomość, jak ważne dla dalszego rozwoju FinTechów są działania z zakresu PR i marketingu. - komentuje Michał Dąbrowski, Dyrektor Zarządzający w KLANG! Media i Fintek.pl.

 

Merytorycznie o FinTechu

 

Ważnym elementem działania branży PR dla klientów fintechowych, jest próba integracji środowiska. Nie brakuje specjalistycznych, cyklicznych spotkań poświęconych kierunkom rozwoju i szansom stojącym przed rynkiem technologii finansowych. Jedną z takich inicjatyw podjętych przez portal Fintek.pl jest Fintech Brunch - wydarzenie stawiające na merytoryczną i angażującą formę dyskusji.

 

W ciągu 2 lat udało nam się zrealizować 3 konferencje w ramach cyklu Fintech Brunch. Do tej pory w spotkaniach wzięło udział ponad 40 prelegentów i ponad 200 gości, związanych z polskim, jak i zagranicznym sektorem FinTech. Udało nam się pozyskać także wielu partnerów merytorycznych i honorowych, co wskazuje, że takie inicjatywy spotykają się z uznaniem branży - komentuje Michał Dąbrowski, Dyrektor Zarządzający w KLANG! Media i fintek.pl.

 

Fintek.pl prowadzi również działania mające na celu przybliżenie czytelnikom zarówno specyfiki branży FinTech, jak i sylwetek osób przyczyniających się do budowania branży. W ramach podcastu #Sfintechowani zrealizowano już ponad 15 wywiadów z przedstawicielami branży technologii finansowych, bankowości i ubezpieczeń. Portal opublikował również zestawienie ludzi polskiego FinTechu, przedstawiające sylwetki ponad 70 specjalistów, którzy znacząco wpłynęli na kształt i rozwój branży w naszym kraju.

 

Fintek.pl prowadzi także facebookową grupę #Sfintechowani, skupiającą ekspertów i sympatyków technologii finansowych. Na grupie publikowane są dodatkowe materiały, analizy oraz artykuły poświęcone branży.

 

Branża FinTech w walce z ekonomicznymi skutkami wirusa

 

Pandemia COVID-19 wpłynęła negatywnie na całą gospodarkę. Jej skutki są odczuwalne już teraz, szczególnie w kontekście rynku pracy. Jednym z działań mających przeciwdziałać bezrobociu w sektorze technologii finansowych jest akcja #PRACUJWFINTECHU, powstała przy współpracy serwisu Fintek.pl i agencji KLANG! Media.

 

Celem akcji jest integracja pracodawców i potencjalnych pracowników sektora FinTech w jednym miejscu. Takie działanie z założenia ma przyczynić się do skrócenia ścieżki rekrutacyjnej oraz procesu poszukiwania pracy w tym trudnym okresie.

 

Akcja #PRACUJWFINTECHU to pomysł, który realizujemy przy współpracy z serwisem fintek.pl. Obecna sytuacja związana z pandemią COVID-19 i obserwacja rynku pracy nasunęła nam wiele wniosków, które zaowocowały projektem - komentuje Michał Dąbrowski, Dyrektor Zarządzający KLANG! Media i fintek.pl - Mamy nadzieję, że dzięki tej inicjatywie uda nam się z sukcesem zintegrować branżę FinTech, a także ułatwić procesy rekrutacyjne w tym zakresie - zarówno po stronie pracodawców, jak i osób szukających zatrudnienia - dodaje.


 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: KLANG! Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści Biuro prasowe
2025-03-06 | 11:10

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

Czy sztuczna inteligencja zastąpi marketerów? A może wręcz przeciwnie – stanie się ich największym sojusznikiem? W ostatnich latach zrewolucjonizowała podejście do tworzenia
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.