PR w branży FinTech - jak robić to dobrze?
KLANG! Media
Prosta 68
00-838 Warszawa
m.marciniak|klangmedia.pl| |m.marciniak|klangmedia.pl
(+48) 510 029 844
https://klangmedia.pl
Branża FinTech, czyli technologie finansowe z każdym rokiem rośnie w siłę. Światowy sektor fintech wart jest już ponad 187 miliardów dolarów, a wartość całego rynku finansowego na świecie w 2022 roku szacuje się na ponad 26,5 bilionów dolarów. Ważnym czynnikiem rozwoju branży jest jej integracja i wspólne inicjatywy na przykład banków i startupów na rzecz promocji technologii finansowych. Nie bez znaczenia pozostają działania PR i marketingowe.
Polska to jeden z krajów, w których proces wdrażania rozwiązań i technologii finansowych odbywa się naprawdę szybko. Zgodnie z danymi z raportu “Fintechowy GPS” z 2019 roku, w naszym kraju funkcjonuje już ponad 100 firm z sektora FinTech. Integracja dużych graczy ze startupami oraz współpraca z sektorem bankowym sprawia, że nasz kraj stanowi jedno z ważnych centrum FinTechów na mapie Europy Środkowo-Wschodniej. Powszechnie używane przez Polaków technologie finansowe zwiększają nasycenie rynku a tym samym - popyt na usługi z zakresu reklamy i marketingu. Potwierdzają to badania - 78 proc. spośród badanych firm FinTechowych posiada strategię komunikacyjną oraz stara się działać w oparciu o nią.
Doświadczenie i znajomość rynku FinTech to nie tylko domena osób bezpośrednio związanych z branżą. Przedstawiciele branży PR i marketingu, pracując na rzecz promocji i upowszechniania FinTechów, od lat obserwują ich rozwój i są świadomi zmienności trendów w branży finansowej.
Nasza agencja dostarcza rozwiązań z zakresu PR i marketingu dedykowanych w szczególności branży technologii finansowych. Realizując i koordynując wiele projektów FinTechowych, możemy obserwować ich rozwój. Z roku na rok zauważamy coraz większe zapotrzebowanie na promocję rozwiązań z zakresu FinTech. Myślę, że przedstawiciele branży zyskali już pełną świadomość, jak ważne dla dalszego rozwoju FinTechów są działania z zakresu PR i marketingu. - komentuje Michał Dąbrowski, Dyrektor Zarządzający w KLANG! Media i Fintek.pl.
Merytorycznie o FinTechu
Ważnym elementem działania branży PR dla klientów fintechowych, jest próba integracji środowiska. Nie brakuje specjalistycznych, cyklicznych spotkań poświęconych kierunkom rozwoju i szansom stojącym przed rynkiem technologii finansowych. Jedną z takich inicjatyw podjętych przez portal Fintek.pl jest Fintech Brunch - wydarzenie stawiające na merytoryczną i angażującą formę dyskusji.
W ciągu 2 lat udało nam się zrealizować 3 konferencje w ramach cyklu Fintech Brunch. Do tej pory w spotkaniach wzięło udział ponad 40 prelegentów i ponad 200 gości, związanych z polskim, jak i zagranicznym sektorem FinTech. Udało nam się pozyskać także wielu partnerów merytorycznych i honorowych, co wskazuje, że takie inicjatywy spotykają się z uznaniem branży - komentuje Michał Dąbrowski, Dyrektor Zarządzający w KLANG! Media i fintek.pl.
Fintek.pl prowadzi również działania mające na celu przybliżenie czytelnikom zarówno specyfiki branży FinTech, jak i sylwetek osób przyczyniających się do budowania branży. W ramach podcastu #Sfintechowani zrealizowano już ponad 15 wywiadów z przedstawicielami branży technologii finansowych, bankowości i ubezpieczeń. Portal opublikował również zestawienie ludzi polskiego FinTechu, przedstawiające sylwetki ponad 70 specjalistów, którzy znacząco wpłynęli na kształt i rozwój branży w naszym kraju.
Fintek.pl prowadzi także facebookową grupę #Sfintechowani, skupiającą ekspertów i sympatyków technologii finansowych. Na grupie publikowane są dodatkowe materiały, analizy oraz artykuły poświęcone branży.
Branża FinTech w walce z ekonomicznymi skutkami wirusa
Pandemia COVID-19 wpłynęła negatywnie na całą gospodarkę. Jej skutki są odczuwalne już teraz, szczególnie w kontekście rynku pracy. Jednym z działań mających przeciwdziałać bezrobociu w sektorze technologii finansowych jest akcja #PRACUJWFINTECHU, powstała przy współpracy serwisu Fintek.pl i agencji KLANG! Media.
Celem akcji jest integracja pracodawców i potencjalnych pracowników sektora FinTech w jednym miejscu. Takie działanie z założenia ma przyczynić się do skrócenia ścieżki rekrutacyjnej oraz procesu poszukiwania pracy w tym trudnym okresie.
Akcja #PRACUJWFINTECHU to pomysł, który realizujemy przy współpracy z serwisem fintek.pl. Obecna sytuacja związana z pandemią COVID-19 i obserwacja rynku pracy nasunęła nam wiele wniosków, które zaowocowały projektem - komentuje Michał Dąbrowski, Dyrektor Zarządzający KLANG! Media i fintek.pl - Mamy nadzieję, że dzięki tej inicjatywie uda nam się z sukcesem zintegrować branżę FinTech, a także ułatwić procesy rekrutacyjne w tym zakresie - zarówno po stronie pracodawców, jak i osób szukających zatrudnienia - dodaje.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.