PR w branży FinTech - jak robić to dobrze?
KLANG! Media
Prosta 68
00-838 Warszawa
m.marciniak|klangmedia.pl| |m.marciniak|klangmedia.pl
(+48) 510 029 844
https://klangmedia.pl
Branża FinTech, czyli technologie finansowe z każdym rokiem rośnie w siłę. Światowy sektor fintech wart jest już ponad 187 miliardów dolarów, a wartość całego rynku finansowego na świecie w 2022 roku szacuje się na ponad 26,5 bilionów dolarów. Ważnym czynnikiem rozwoju branży jest jej integracja i wspólne inicjatywy na przykład banków i startupów na rzecz promocji technologii finansowych. Nie bez znaczenia pozostają działania PR i marketingowe.
Polska to jeden z krajów, w których proces wdrażania rozwiązań i technologii finansowych odbywa się naprawdę szybko. Zgodnie z danymi z raportu “Fintechowy GPS” z 2019 roku, w naszym kraju funkcjonuje już ponad 100 firm z sektora FinTech. Integracja dużych graczy ze startupami oraz współpraca z sektorem bankowym sprawia, że nasz kraj stanowi jedno z ważnych centrum FinTechów na mapie Europy Środkowo-Wschodniej. Powszechnie używane przez Polaków technologie finansowe zwiększają nasycenie rynku a tym samym - popyt na usługi z zakresu reklamy i marketingu. Potwierdzają to badania - 78 proc. spośród badanych firm FinTechowych posiada strategię komunikacyjną oraz stara się działać w oparciu o nią.
Doświadczenie i znajomość rynku FinTech to nie tylko domena osób bezpośrednio związanych z branżą. Przedstawiciele branży PR i marketingu, pracując na rzecz promocji i upowszechniania FinTechów, od lat obserwują ich rozwój i są świadomi zmienności trendów w branży finansowej.
Nasza agencja dostarcza rozwiązań z zakresu PR i marketingu dedykowanych w szczególności branży technologii finansowych. Realizując i koordynując wiele projektów FinTechowych, możemy obserwować ich rozwój. Z roku na rok zauważamy coraz większe zapotrzebowanie na promocję rozwiązań z zakresu FinTech. Myślę, że przedstawiciele branży zyskali już pełną świadomość, jak ważne dla dalszego rozwoju FinTechów są działania z zakresu PR i marketingu. - komentuje Michał Dąbrowski, Dyrektor Zarządzający w KLANG! Media i Fintek.pl.
Merytorycznie o FinTechu
Ważnym elementem działania branży PR dla klientów fintechowych, jest próba integracji środowiska. Nie brakuje specjalistycznych, cyklicznych spotkań poświęconych kierunkom rozwoju i szansom stojącym przed rynkiem technologii finansowych. Jedną z takich inicjatyw podjętych przez portal Fintek.pl jest Fintech Brunch - wydarzenie stawiające na merytoryczną i angażującą formę dyskusji.
W ciągu 2 lat udało nam się zrealizować 3 konferencje w ramach cyklu Fintech Brunch. Do tej pory w spotkaniach wzięło udział ponad 40 prelegentów i ponad 200 gości, związanych z polskim, jak i zagranicznym sektorem FinTech. Udało nam się pozyskać także wielu partnerów merytorycznych i honorowych, co wskazuje, że takie inicjatywy spotykają się z uznaniem branży - komentuje Michał Dąbrowski, Dyrektor Zarządzający w KLANG! Media i fintek.pl.
Fintek.pl prowadzi również działania mające na celu przybliżenie czytelnikom zarówno specyfiki branży FinTech, jak i sylwetek osób przyczyniających się do budowania branży. W ramach podcastu #Sfintechowani zrealizowano już ponad 15 wywiadów z przedstawicielami branży technologii finansowych, bankowości i ubezpieczeń. Portal opublikował również zestawienie ludzi polskiego FinTechu, przedstawiające sylwetki ponad 70 specjalistów, którzy znacząco wpłynęli na kształt i rozwój branży w naszym kraju.
Fintek.pl prowadzi także facebookową grupę #Sfintechowani, skupiającą ekspertów i sympatyków technologii finansowych. Na grupie publikowane są dodatkowe materiały, analizy oraz artykuły poświęcone branży.
Branża FinTech w walce z ekonomicznymi skutkami wirusa
Pandemia COVID-19 wpłynęła negatywnie na całą gospodarkę. Jej skutki są odczuwalne już teraz, szczególnie w kontekście rynku pracy. Jednym z działań mających przeciwdziałać bezrobociu w sektorze technologii finansowych jest akcja #PRACUJWFINTECHU, powstała przy współpracy serwisu Fintek.pl i agencji KLANG! Media.
Celem akcji jest integracja pracodawców i potencjalnych pracowników sektora FinTech w jednym miejscu. Takie działanie z założenia ma przyczynić się do skrócenia ścieżki rekrutacyjnej oraz procesu poszukiwania pracy w tym trudnym okresie.
Akcja #PRACUJWFINTECHU to pomysł, który realizujemy przy współpracy z serwisem fintek.pl. Obecna sytuacja związana z pandemią COVID-19 i obserwacja rynku pracy nasunęła nam wiele wniosków, które zaowocowały projektem - komentuje Michał Dąbrowski, Dyrektor Zarządzający KLANG! Media i fintek.pl - Mamy nadzieję, że dzięki tej inicjatywie uda nam się z sukcesem zintegrować branżę FinTech, a także ułatwić procesy rekrutacyjne w tym zakresie - zarówno po stronie pracodawców, jak i osób szukających zatrudnienia - dodaje.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.