Komunikaty PR

Praca Invadera po raz pierwszy w Polsce

2021-03-05  |  14:00
Biuro prasowe

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych artystów street artowych na świecie. Francuski twórca, znany m.in. z filmu Banksy’ego Wyjście przez sklep z pamiątkami”. Jego mozaiki inspirowane kultową grą komputerową Space Invader można znaleźć w na ulicach 79 światowych miast, m.in. Nowego  Jorku, Londynu i Paryża. W marcu w DESA Unicum po raz pierwszy  jego twórczość będzie wystawiana w Polsce. Pojawią się również prace innych, najwybitniejszych twórców działających w nurcie street artu, którzy już cieszą się ogromnym uznaniem za granicą. Marcowa Sztuka Ulicy” to prace wybitnych artystek. Wśród nich m.in. NeSpoon, Mona Tusz i polka mieszkająca w Portugalii, BerriBlue. Zobaczyć i wylicytować można będzie też twórczość Monstfura, czyli duetu który zawiesił swoją działalność w zeszłym roku, a także  Adama Jastrzębskiego, Roberta Procha / TONE i Sławka Czajkowskiego / Zbioka.

Charakterystyczne mozaiki Invadera można znaleźć w miastach na pięciu kontynentach. Swoje intrygujące prace umieścił na ulicach metropolii takich jak Los Angeles czy Hong Kong, jak i w mniej konwencjonalnych lokalizacjach m.in. w podwodnych rafach w Meksyku czy na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Artysta przenosi na ulicę motywy z gry. Swój pseudonim zaczerpnął od jednej z pierwszych, jakie powstały. Jego prace są inspirowane zarówno grą Space Invader i innymi wczesnymi grami arkadowymi. Twórca wykorzystuje drobne płytki mozaikowe ze względu na to, że najlepiej oddają one niską rozdzielczość dużych pikseli. Prezentowana w DESA Unicum praca „Invasion Kit #16” to charakterystyczna mozaika z barwnych kostek przedstawiająca bohatera legendarnej gry. Na stronie artysty zobaczyć można jego prace znajdujące się na całym świecie:  https://www.space-invaders.com/world/

Światową sławą cieszy się też  twórczość  jednej  z najbardziej charakterystycznych artystek w polskim środowisku street artowym. Subtelne murale NeSpoon inspirowane są tradycją koronczarską. Ukazują one na nowo czym może być sztuka tworzona w przestrzeni miejskiej. Działalność NeSpoon nie ogranicza się do murali czy malarstwa – w sercu jej twórczości leży ceramika. Artystka często tworzy misterne, koronkowe wzory z gliny. Używa ich do wypełniania dziur w murach czy ozdabiania budynków. NeSpoon jest słynna również ze swoich instalacji miejskich, które opierają się na tkanych i dzierganych koronkach. Jej prace można zobaczyć na ulicach miast takich jak Berlin, Korsyka, New Delhi czy Auckland. Są one również wystawiane w prestiżowych galeriach sztuki, m. in. w Muzeum w Louvre-Lens czy w Sharjah Art Museum. Na wystawie i aukcji w DESA Unicum pojawi się jej praca „Calacuccia”. Zobaczyć i wylicytować można będzie też twórczość innych streetartowych artystek takich jak Natalia Rak czy MissDorys.

Duet Monstfur również  pokazywał swoją twórczość na całym świecie. Pojawili się na targach sztuki w Monachium, Berlinie, Paryżu i Sztokholmie. To artystyczny kolektyw z Częstochowy, który po 14 latach, w maju 2020 oficjalnie zawiesił swoją działalność, a tworzący go artyści nigdy nie eksponowali swojej własnej tożsamości. Wiadomo, że poznali się w czasie studiów na akademii. Mówili, że Montsfur to „organizm żyjący na polu sztuki, który żywi się pozostałościami poprzedniej epoki oraz produktami popkultury". Grupa tworzyła przede wszystkim w technice szablonu. W twórczości Monstfura często przewija się motyw fabryk i kolei — zaczerpnięty z otoczenia, w którym wychowali się artyści. Mimo, że są z wykształcenia artystami akademickimi, a ich  prace były wystawiane były głównie w  galeriach, na pierwszym miejscu stawiali zawsze prawdę i bezkompromisowość. Monstfur tworzył sztukę, której założeniem było dojście do szerokiej publiki, przy jednoczesnym zachowaniu siły przekazu. Grupa ma na swoim koncie liczne nagrody, m.in. Grand Prix  z 2015 na Stencil Art Prize w Sydney. W DESA Unicum zaprezentowane zostaną ich 4 wyjątkowe, streetartowe dzieła. 

Marcowa „Sztuka Ulicy” w DESA Unicum to również twórczość m.in. Beaty Konarskiej, Bartosza Sucharskiego, Doroty Cieślik / Miss Dorys, Bartosza Świąteckiego / Penera, Daniela Kalińskiego / Chazme718 i Grupy Twożywo. Łącznie zobaczyć i wylicytować można będzie aż wyjątkowych 60 obiektów. 16 marca prace zostaną zlicytowane w największym polskim domu aukcyjnym przy ul. Pięknej 1A. Licytować można będzie online, przez aplikację oraz telefonicznie i przez zlecenie stałe. Aukcja transmitowana będzie na żywo w kanałach społecznościowych DESA Unicum.

 

Wystawa Sztuka Ulicy: 10-16 marca 2021, godz. 11-19 (poniedziałek-piątek) i godz. 11-16 (sobota), Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa, wstęp wolny

Aukcja Sztuka Ulicy: 16 marca 2020, godz. 19.00, Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa

 

https://desa.pl/pl/aukcje/sztuka-ulicy-l0hb/

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura BRAK ZDJĘCIA
2024-04-24 | 01:00

Jak dbać o prawa autorskie?

Od 1995 roku dzięki inicjatywie UNESCO obchodzimy 23 kwietnia Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Z tej okazji powinniśmy przyjrzeć się dobrym praktykom dbania o prawa autorskie, np. dorobkowi Tove Jansson, autorki Muminków.
Kultura Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego 2024
2024-04-16 | 20:00

Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego 2024

Ośrodek „Instytut Konfucjusza w Krakowie” serdecznie zaprasza wszystkich na obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego ONZ. Wydarzenie odbędzie się w sobotę 20 kwietnia
Kultura Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna
2024-03-28 | 15:00

Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna

Partnerstwo – z Fundacją Światowego Dziedzictwa Kinderdijk – będzie polegało na wykorzystaniu wiedzy technicznej AkzoNobel oraz innowacyjnych powłok firmy w celu konserwacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.