Praca zdalna jest wygodna, ale wolimy powrót do biura [RAPORT]
VOX
Bukowska 148
60-197 Poznań
aleksandra|elephate.com| |aleksandra|elephate.com
+48 618 151 700
https://www.vox.pl/
Spośród osób pracujących zdalnie podczas pandemii aż 6 na 10 musiało stworzyć swój roboczy kącik niemal od zera. Choć w domu pracuje nam się całkiem wygodnie, tylko niewielka część Polaków na stałe zamieniłaby biuro na swoje cztery kąty.
Odczucia względem pracy w domu zbadała polska marka wnętrzarska VOX, która w swoim nowym raporcie pt. “Gdy dom jest całym światem: życie Polaków podczas izolacji” sprawdziła, jak izolacja wpłynęła na domy, samopoczucie i codzienne przyzwyczajenia Polaków.
Jak pokazują wyniki badania, miejsce do pracy zdalnej z reguły urządzamy w salonie lub sypialni. Wśród osób, które z powodu pandemii rozpoczęły pracę z domu, tylko 39% już wcześniej miało w domu odpowiednio przygotowany kącik. Większość musiała zaaranżować go dopiero niedawno, gdy konieczna stała się domowa izolacja. Dla co szóstej osoby związało się to ze zmianą aranżacji pomieszczenia, a co dwunasta musiała dokupić dodatkowe meble lub akcesoria.
Blisko 1 na 3 osoby pracujące z domu przyznaje jednak, że w swoich czterech kątach nie ma stałego kącika z biurkiem i fotelem. Zamiast nich do pracy wykorzystujemy kuchenny stół, kanapę w salonie albo łóżko. Lubimy też zmieniać miejsce w zależności od potrzeb lub wygody. Niezależnie od tego, gdzie pracujemy, swoje stanowiska oceniamy zazwyczaj jako wygodne (47% odpowiedzi pracujących zdalnie) i funkcjonalne (49%).
– Skutki epidemii mogą mieć znaczący wpływ na nasze życie, bo część nowych nawyków, jak choćby praca zdalna, mogą zostać z nami na dłużej – komentuje wyniki raportu Katarzyna Bryze z firmy VOX. Mimo to co drugi badany przyznaje, że od home office zdecydowanie woli biuro. Tylko co piąta osoba twierdzi, że w domu pracuje jej się lepiej niż dotychczas.
„Praca zdalna jest diametralnie inna niż ta wykonywana normalnie. Wymaga innych narzędzi, nie daje poczucia kontroli i jest o wiele bardziej absorbująca” – pisze jeden z uczestników badania. Jak wynika z raportu, największą przeszkodę dla pracujących zdalnie podczas izolacji stanowi brak wyraźnej granicy pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Pracę utrudniają też inni domownicy oraz domowe obowiązki, takie jak opieka nad dziećmi.
Więcej o wpływie izolacji na przyzwyczajenia i samopoczucie Polaków w nowym raporcie VOX: https://www.vox.pl/artykul-raport-zycie-polakow-podczas-izolacji

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.