Komunikaty PR

Ile na życie w Polsce wydają Ukraińcy?

2021-12-02  |  11:50
Biuro prasowe
Kontakt

Jolanta Jamioł-Juszczak
OTTO Work Force Polska

Szwedzka 5
55-040 Bielany Wrocławskie
jjamiol|ottoworkforce.eu| |jjamiol|ottoworkforce.eu
519 687 787
www.ottoworkforce.pl

Informacja prasowa

Wrocław, 02.12.2021 r.

 

Ile na życie w Polsce wydają Ukraińcy?

Wyniki siódmej edycji raportu OTTO Work Force

 

Pracownicy tymczasowi z Ukrainy żyją w Polsce raczej skromnie. Aż 71% spośród nich mieszka w Polsce za darmo, bo za ich zakwaterowania płaci pracodawca. Spośród badanych 39% odpowiedziało, że wydaje na koszty utrzymania w Polsce, tj. jedzenie, środki czystości i inne wydatki, od 400 do 600 zł miesięcznie. Większą część zarobionych pieniędzy Ukraińcy przesyłają rodzinie, która została w ojczyźnie.

 

Zarobki na Ukrainie, czy w innych państwach wschodnich, są wciąż niewspółmierne do kosztów życia, dlatego ich obywatele tak chętnie pracują w Polsce. Obecnie płaca minimalna na Ukrainie jest 3 razy niższa niż w Polsce, a ceny produktów spożywczych czy środków czystości są bardzo zbliżone w obu krajach. Dla 58% badanych głównym czynnikiem motywującym ich do pracy w Polsce są wyższe zarobki niż w kraju ojczystym.

“Ukraińcy decydują się na emigracje głównie z powodów ekonomicznych. Zarabiają w Polsce, by podnieść jakość nie tylko swojego życia, ale także swoich najbliższych, którzy zostali na Ukrainie. Z tego powodu w Polsce żyją raczej skromie i starają się jak najwięcej zaoszczędzić” – mówi Tomasz Dudek, Dyrektor Zarządzający OTTO Work Force Central Europe.

71% pracowników z Ukrainy mieszka w Polsce za darmo

Według najnowszego raportu OTTO Work Force Central Europe, przeprowadzonego na grupie 506 pracowników tymczasowych z Ukrainy, aż 71% badanych korzysta z darmowego zakwaterowania, które opłaca pracodawca. Kolejne 15% pracowników tymczasowych płaci za mieszkanie do 400 zł miesięcznie, a 8% od 400 do 600 zł miesięcznie.

“Pracownicy z Ukrainy wybierając oferty pracy zwracają bardzo dużą uwagę na dodatkowe benefity jak np. darmowe mieszkanie, darmowy dojazd do pracy czy dofinansowanie do posiłków. Takie dodatku pozwalają im bowiem mocno zniwelować wydatki ponoszone na utrzymanie w Polsce. Po pandemicznym wyhamowaniu na rynku pracy nie ma już śladu, a popyt na pracowników wciąż rośnie, dlatego obywatele Ukrainy mogą liczyć na atrakcyjne warunki zatrudnienia. Niedobory kadrowe zmuszają firmy do podnoszenia płac oraz konkurowania właśnie dodatkowymi benefitami“ - mówi Tomasz Dudek, Dyrektor Zarządzający OTTO Work Force Central Europe.

Ukraińcy żyją oszczędnie i wysyłają pieniądze rodzinie

Pracownicy tymczasowi z Ukrainy żyją w Polsce oszczędnie. Spośród respondentów 39% wydaje na koszty utrzymania w Polsce, jedzenie i inne wydatki, od 400 do 600 zł miesięcznie. 35% badanych przeznacza na ten cel od 600 do 800 zł miesięcznie. Tylko 7% Ukraińców udaje się utrzymać w Polsce za kwotę poniżej 400 zł.

Źródło: “Jak pracownicy z Ukrainy oceniają pracę w Polsce w 2021 roku”, OTTO Work Force Central Europe, 2021

(Zdjęcie numer 1)

 

W przypadku pytania o kwoty przekazywane rodzinie mieszkającej na Ukrainie najwięcej wskazań respondentów miała odpowiedź od 500 do 1000 zł miesięcznie. Taką kwotę przekazuje 35% badanych pracowników tymczasowych. W przypadku pozostałych przedziałów kwotowych odpowiedzi rozłożyły się dosyć równomiernie i oscylowały w granicy 20% wskazań ankietowanych. Najpopularniejszym sposobem przekazywania pieniędzy rodzinie na Ukrainie są przekazy pieniężne. Tę metodę wybiera aż 68% badanych pracowników tymczasowych.

Źródło: “Jak pracownicy z Ukrainy oceniają pracę w Polsce w 2021 roku”, OTTO Work Force Central Europe, 2021

(Zdjęcie numer 2)

 

Kontakt do mediów:

Jolanta Jamioł-Juszczak
Communication Manager

tel.: 519 687 787

e-mail: jjamiol@ottoworkforce.eu

 

***

Spółka OTTO Work Force powstała w roku 2000 i z biegiem lat stała się jedną z największych międzynarodowych agencji pośrednictwa pracy w Europie. Firma OTTO obecnie jest jednym z liderów zatrudnienia w Europie Środkowo Wschodniej, a także w Holandii i Niemczech. OTTO wierzy w europejski rynek pracy bez granic i stawia na internalizację, innowację i okazywanie szacunku imigrantom zarobkowym. Grupa OTTO posiada sieć biur w Holandii, Niemczech, Polsce, Bułgarii, Chorwacji, Słowacji, Czechach, Rumunii, Ukrainie Mołdawii oraz na Węgrzech. Każdego dnia ponad 20 000 pracowników tymczasowych pracuje w Europie za pośrednictwem OTTO. Od 2018 r. firma OTTO rozpoczęła strategiczną współpracę z globalną grupą HR „OUTSOURCING Inc.” z łącznym przychodem ponad 3,5 mld euro. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OTTO Work Force Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie Biuro prasowe
2024-12-29 | 09:00

BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie

W 2024 r. dwukrotnie zmieniła się wysokość wynagrodzenia minimalnego oraz minimalnej stawki godzinowej i innych świadczeń ustalanych na ich podstawie. Duże emocje przyniosła też długo
Praca Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
2024-12-20 | 10:00

Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami

Najbardziej kobietom karierę w IT utrudnia to, że mają masę przekonań w swoich głowach. Dużo słyszymy jako dziewczynki, a potem jako kobiety i to buduje nam przekonania o sobie i o
Praca 5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
2024-12-19 | 10:30

5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku

Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service, ekspert rynku pracy Wolniejszy wzrost wynagrodzeń, przyspieszona automatyzacja i sztuczna inteligencja, jawne widełki płacowe oraz ciągły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.