Komunikaty PR

Krok ku zdrowiu: rola onkologa w procesie leczenia raka gruczołu krokowego

2024-10-28  |  14:00
Biuro prasowe

Fundacja OnkoCafe-Razem Lepiej w ramach kampanii ProstaTaHistoria organizuje spotkania dla pacjentów chorujących na rozrost gruczołu krokowego oraz raka prostaty, mające na celu zwiększenie dostępu do specjalistycznej opieki onkologicznej.
Większość pacjentów z podejrzeniem raka prostaty lub rozrostem gruczołu krokowego trafia w pierwszej kolejności do urologa, który podejmuje decyzje o dalszej diagnostyce i leczeniu. Warto jednak podkreślić, że najlepsze efekty terapeutyczne osiąga się poprzez konsylia wielospecjalistyczne, w których udział biorą nie tylko urolodzy, ale również onkolodzy, radioterapeuci oraz inni specjaliści, w zależności od stanu klinicznego pacjenta. Kluczowe jest, aby onkolog współdecydował o ścieżce leczenia pacjenta, co pozwala na stworzenie kompleksowego planu terapeutycznego, dostosowanego do indywidualnych potrzeb.


Kampania „ProstaTaHistoria – waga roli onkologa


Niestety, nie wszyscy pacjenci mają łatwy dostęp do tak kompleksowej opieki, a dostęp do onkologa bywa ograniczony. Dostrzegając ten problem, Fundacja OnkoCafe od lat prowadzi kampanię edukacyjną „ProstaTaHistoria”, której celem jest zwiększenie świadomości na temat diagnostyki i leczenia raka prostaty oraz zapewnienie pacjentom możliwości konsultacji z onkologiem.


Zwłaszcza w zaawansowanym stadium raka gruczołu krokowego kluczowe jest, aby to onkolog decydował o dalszej terapii, szczególnie w momencie, gdy choroba staje się oporna na hormonoterapię, czyli na tzw. kastrację farmakologiczną. Jest to jeden z najtrudniejszych etapów dla pacjentów oraz ich bliskich, ponieważ pojawia się niepewność co do dalszego leczenia i szans na wyleczenie. Na tym etapie onkolog podejmuje decyzję o intensyfikacji leczenia, co może obejmować chemioterapię, leki ukierunkowane molekularnie lub radioizotopy, które pomagają lekowi dotrzeć do komórek nowotworowych. Więcej informacji o tym etapie choroby znajdzie się w kolejnej odsłonie kampanii „Kolejny Rozdział", która wystartuje w listopadzie.


Onkocafe organizuje spotkania z onkologami

W ramach kampanii Fundacja zorganizowała w tym roku już spotkania w wielu miastach, m.in. w Bydgoszczy, Katowicach, Wrocławiu, Gnieźnie i Warszawie. Podczas każdego wydarzenia pacjenci mieli możliwość skonsultowania wyników swoich badań z onkologiem oraz uzyskania drugiej opinii specjalisty. Podczas rozmów podkreślano, jak istotna jest współpraca między urologami a onkologami, aby pacjenci czuli się dobrze zaopiekowani i wiedzieli, że są w dobrych rękach.


- Na spotkaniu zorganizowanym przez Fundację OnkoCafe po raz pierwszy dowiedziałem się o powiązanych z nowotworem prostaty mutacjach genów BRCA i o badaniach genetycznych, które mogę wykonać, by dowiedzieć się czy jestem nosicielem tej mutacji – mówi pan Stanisław, jeden z pacjentów będących pod opieką Fundacji.


- Do tej pory nikt nie wspominał mi o tym aspekcie leczenia. To był bardzo trudny czas – mój nowotwór już przenosił się na inne części ciała i przestał reagować na dotychczasowe terapie. Zarówno ja, jak i moja rodzina, baliśmy się o przyszłość, nie wiedząc, jakie są szanse na wyleczenie. Dzięki rozmowie z onkologiem zyskałem nowe perspektywy leczenia, co dało nam nadzieję i większe poczucie kontroli nad sytuacją – podkreśla pacjent.


Warto podkreślić, że zdiagnozowanie mutacji w genach BRCA u pacjentów z rakiem prostaty opornym na kastrację z przerzutami (choć nie u wszystkich chorych one występują) daje możliwość zarówno skorzystania z leczenia inhibitorami PARP, jak też objęcia rodzin chorych opieką poradni genetycznej. Żeby określić, czy pacjent posiada mutację w genie BRCA1 lub BRCA2, a co za tym idzie, jaki schemat leczenia przyniesie największą korzyść terapeutyczną, należy wykonać diagnostykę molekularną. Często zdarza się jednak, że po wielu latach od pierwszej diagnozy, materiał jest już niediagnostyczny. Co wtedy? Warto porozmawiać z lekarzem o leczeniu skojarzonym, które może przynieść efekt bez względu na status mutacji.


Najbliższe planowane konsultacje onkologiczne


Kolejne spotkania Onkocafe w ramach kampanii „ProstaTaHistoria” odbędą się 20 listopada w Tomaszowie Mazowieckim, w godzinach 14:00-19:00 oraz 23 listopada w Łodzi, w godzinach 9:00-15:00. Pacjenci będą mieli możliwość skonsultowania swoich przypadków z prof. Magdaleną Ciążyńską, uzyskania drugiej opinii oraz szczegółowych informacji na temat leczenia raka prostaty

Planowane są także spotkania w Lublinie i Gdańsku.


Informacje na temat spotkań:
• Tomaszów Mazowiecki: 20.11, 14:00-19:00, Specjalistyczny Szpital Onkologiczny, Ul. Jana Pawła II 35, 97-200 Tomaszów Mazowiecki.
• Łódź: 23.11, 9:30-15:00, Dermoklinika Centrum Medyczne s.c.al. Kościuszki 93, wejście od, aleja Adama Mickiewicza, 90-436 Łódź.


Spotkania mają formę krótkich, indywidualnych konsultacji, podczas których pacjenci mogą uzyskać niezbędne informacje o diagnostyce i leczeniu oraz zasięgnąć porady specjalistów.

Uwaga!


Na spotkania obowiązują zapisy, których można dokonać poprzez e-mail:sekretariat@onkocafe.pl oraz telefon 537-888-789.
Więcej informacji na temat kampanii oraz nadchodzących wydarzeń można znaleźć na stronie www.prostatahistoria.pl.


Serdecznie zapraszamy wszystkich pacjentów, którzy chcą skorzystać z konsultacji oraz uzyskać dodatkowe wsparcie w procesie leczenia raka prostaty.


Partnerami kampanii są: Rzecznik Praw Pacjenta, Fundacja Po Zdrowie, Ogólnopolska Federacja Onkologiczna, Polska Liga Walki Z Rakiem, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Głos Seniora, Johnson&Johnson, AstraZeneca, Bayer, Astellas, mzdrowie.pl


Fundacja OnkoCafe - Razem Lepiej to organizacja wspierająca pacjentów onkologicznych oraz ich bliskich. Zajmuje się edukacją na temat nowotworów, organizacją spotkań, warsztatów i kampanii społecznych, które podnoszą świadomość na temat profilaktyki, leczenia i wsparcia psychicznego w obliczu choroby nowotworowej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie Biuro prasowe
2024-10-28 | 16:10

Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie

Udar mózgu to zdarzenie, które zabiera zdrowie, sprawność, a czasem nawet życie. Może dotknąć każdego - jest trzecią najczęstszą przyczyną śmierci i głównym
Zdrowie Sytuacja opiekunów w Polsce w międzynarodowym badaniu
2024-10-28 | 13:00

Sytuacja opiekunów w Polsce w międzynarodowym badaniu

Opiekunowie osób chorych odgrywają nieocenioną i wszechstronną rolę w życiu tych, którymi się opiekują. Nierzadko, troska o najbliższych wpływa jednak na życie samych
Zdrowie Kampania społeczna Dzień Slipek – zabawne święto z okazji Movember
2024-10-28 | 11:21

Kampania społeczna Dzień Slipek – zabawne święto z okazji Movember

Każdego roku wielu mężczyzn zaniedbuje regularne badania. Szczególnie młodsze pokolenia wstydzą się wizyt u lekarza lub ignorują objawy. Wczesna diagnoza może uratować życie,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Ochrona środowiska

Polski przemysł nie jest gotowy na większy udział OZE. Potrzebne są inwestycje w magazyny energii

Mimo że magazyny energii potaniały w ciągu ostatniego roku aż czterokrotnie, to przedsiębiorcy wciąż są przekonani, że to bardzo kosztowna inwestycja. Eksperci podkreślają, że przy dobrej optymalizacji produkcji i zużycia energii zwrot z takiej inwestycji można osiągnąć już w ciągu dwóch lat od instalacji. Prognozowanie szczytowej produkcji i zużycia ułatwiane jest przez narzędzia sztucznej inteligencji. Inwestowanie w zieloną energię stanie się w najbliższych latach dla dużych przedsiębiorców koniecznością, ściśle związaną z wdrażaniem unijnej dyrektywy w sprawie efektywności energetycznej.

DlaWas.info

Firma

Sztuczna inteligencja coraz częściej wspomaga pracę firm. Nie zawsze jest to bezpieczne

Adaptacja rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji w firmach jest coraz większa, ale przedsiębiorstwa muszą przyłożyć większą wagę do jej wykorzystywania w sposób świadomy i bezpieczny. – Dość powszechnym zjawiskiem w korporacjach jest obecnie tzw. Shadow AI, czyli wykorzystanie rozwiązań sztucznej inteligencji i narzędzi zewnętrznych dostawców do wspomagania pracy. Natomiast często odbywa się to bez wiedzy i świadomości działu IT – mówi Przemysław Biel z Synology Poland. To powoduje, że pracownicy często nieświadomie wysyłają prywatne dane firmy do zewnętrznego podmiotu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.