Selena stawia na rozwój zespołu – w zarządzie ekspert odpowiedzialny za HR
Grupa Selena stawia na mocny rozwój kadr. Po raz pierwszy w historii spółki decyzją rady nadzorczej do zarządu Grupy dołączył ekspert ds. HR. Andrzej Zygadło, dotychczasowy globalny dyrektor HR, objął funkcję członka zarządu ds. personalnych (CHRO).
Andrzej Zygadło związany jest z Grupą Selena od 2019 roku. Do tej pory pełnił funkcję globalnego dyrektora HR. Był odpowiedzialny m.in. za realizację strategicznych celów spółki w obszarze HR, czyli budowanie przewagi konkurencyjnej zespołu Seleny, pozyskiwanie talentów oraz kształtowanie zaangażowania i rozwoju pracowników. Na nowym stanowisku będzie pierwszą osobą w historii spółki odpowiedzialną za obszar HR na poziomie zarządu.
- Zarówno rada nadzorcza, jak i zarząd Seleny, doskonale rozumieją, że siłą napędową rozwoju spółki są nasi pracownicy. Obecność w zarządzie pozwoli mi jeszcze bardziej wzmocnić ten obszar, a tzw. informacje z pierwszej ręki ułatwią też prace całego zespołu HR. W ciągu ostatnich dwóch lat bardzo dobrze poznałem organizację od wewnątrz i ściśle współpracowałem z zarządem, wspierając transformację biznesową Grupy Selena oraz całą organizację w związku z pandemią koronawirusa i przejściem na zdalny tryb pracy – podkreśla Andrzej Zygadło.
Jako członek zarządu, Andrzej Zygadło odpowiedzialny jest za kontynuowanie programów rozwojowych obszaru HR, a także budowanie nowej strategii rozwoju pracowników działów sprzedaży. Ponadto zamierza skupić się m.in. na wzmocnieniu kultury zaufania zespołu, opartej na realizacji wzajemnych zobowiązań, a także stworzeniu jeszcze lepszych warunków pracy dla kobiet, które np. w centrum R&D w Dzierżoniowie stanowią aż 67 procent pracowników.
- Głównym priorytetem w obszarze HR bez wątpienia jest rozwój ludzi, ponieważ Selena wchodzi na kolejny etap – zwiększa się nasza skala działania, rozwijamy się na nowych rynkach. Dlatego chcemy pozyskać do spółki osoby z odpowiednim doświadczeniem, zwłaszcza tym międzynarodowym, oraz z umiejętnościami zarządzania zespołami wielonarodowościowymi. Jednocześnie będziemy dbać o rozwój obecnych pracowników, podnosząc ich umiejętności managerskie, techniczne czy sprzedażowe. Aby firma była atrakcyjna dla najlepszych specjalistów, musi stworzyć odpowiednia atmosferę i środowisko pracy, zapewniać możliwości kariery zawodowej i rozwoju oraz spełniać standardy rynkowe wynagrodzeń i systemów premiowych. I taka właśnie jest Selena – stale podnosimy świadomość i zaangażowanie naszych pracowników na wszystkich poziomach, zarówno najwyższych kadr zarządzających, jak i pracowników produkcyjnych. Właśnie zakończyliśmy duży program prowadzony we współpracy z IESE, jednym z najlepszych uniwersytetów na świecie w zakresie szkolenia kadry managerskiej, oraz kontynuujemy projekt o zasięgu światowym z ICAN Institute. Dodatkowo nasza ekspansja geograficzna kreuje różnorodność i wielonarodowość, które są atrakcyjne dla pracowników. Wiemy też, jak poruszać się na rynkach zagranicznych i to przyciąga dobrych kandydatów – dodaje Andrzej Zygadło.
Firmy na całym świecie wciąż mierzą się z nierozstrzygniętą kwestią pandemii. Zygadło także dostrzega w tym wyzwanie dla Grupy Selena w najbliższych miesiącach.
- HR na całym świecie stoi w obliczu licznych ograniczeń i pracy hybrydowej. Dla nas rok pandemiczny był dobrym rokiem; dzięki zaangażowaniu wszystkich z sukcesem przeszliśmy zmianę trybu pracy na zdalny. Nie zaprzestaliśmy żadnej produkcji, kontynuowaliśmy dostawy, a motywacja pracowników wzrosła, co wykazały badania Gallupa. Jestem członkiem powołanego z poziomu centrali Grupy zespołu „Response Team”, który opracowuje procedury i wsparcie, mające na celu zapewnienie jak największego bezpieczeństwa pracownikom, w szczególności tym, którzy pracują stacjonarnie w placówkach Seleny w 18 krajach na świecie – komentuje Andrzej Zygadło.
Swoją ekspercką wiedzę z obszaru HR Andrzej Zygadło zdobywał w wielu w międzynarodowych firmach i światowych korporacjach z branży przemysłowej. Jest absolwentem Wydziału Prawa na Uniwersytecie Wrocławskim, który ukończył w 1996 r. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Karierę zawodową zaczynał w takich firmach jak Wrozamet, Cussons, GE, Gillette, CeDo. Zajmował się zagadnieniami HR w jednostkach produkcyjnych, handlowych, rozwojowych oraz usługowych. W latach 2008-2011 pracował w Goodyear, gdzie objął stanowisko dyrektora personalnego w regionalnej centrali firmy w Pradze i odpowiadał za region Europy Południowo-Wschodniej, a następnie za region Polski i Ukrainy. W 2012 dołączył do firmy PPG, globalnego lidera w produkcji farb i lakierów, gdzie awansował na stanowisko regionalnego dyrektora personalnego na region Europy Centralnej oraz Bliskiego Wschodu i do 2018 roku odpowiadał za zasoby ludzkie w takich krajach jak: Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Rosja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska oraz Turcja. W 2019 roku dołączył do Grupy Selena.
Zarząd Grupy Selena, na czele którego stoi prezes Jacek Michalak, liczy obecnie pięć osób. Oprócz powołanego na stanowisko członka zarządu ds. personalnych, w jego skład wchodzą: wiceprezes zarządu ds. marketingu i strategii Christian Dölle, wiceprezes zarządu ds. handlowych Sławomir Majchrowski oraz członek zarządu ds. operacyjnych Roman Dziuba.
Selena to globalny producent i dystrybutor produktów chemii budowlanej oraz jeden z czterech największych producentów pian montażowych dla budownictwa na świecie. Spółka posiada w swojej ofercie piany, uszczelniacze, kleje, produkty do hydroizolacji, systemy ociepleń, zamocowania oraz produkty komplementarne. W jej skład wchodzi 35 spółek w 18 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji, Kazachstanie, Hiszpanii i we Włoszech.

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.