Komunikaty PR

Tętno cyfryzacji na rynku pracy przyspiesza – co na to rekruterzy?

2021-12-01  |  12:00
Biuro prasowe

Coraz dynamiczniej rosnący udział cyfryzacji na rynku pracy sprawia, że zupełnie naturalnym staje się zwiększający się udział rekrutacji zdalnych. Potwierdzają to dane, według których do 2028 roku  globalna wartość rynku rekrutacji online osiągnie 29,3 mld dolarów[1] – to 62 proc. więcej, niż obecnie. Czy działy HR są przygotowane na tę zdigitalizowaną rzeczywistość? 

Digitalizacja wszystkich procesów biznesowych, w tym rekrutacji, jest powiązana z zapotrzebowaniem rynku. Nieuchronnie zmienia się sposób, w jaki firmy działają lub komunikują się z pracownikami i klientami. Aby poprawić wydajność operacyjną w obrębie działów i zespołów rekrutacyjnych, niezbędna jest cyfrowa transformacja, a przejście w tryb rekrutacji online wiąże się z wieloma korzyściami.

Mimo że polscy pracownicy w dużej mierze są zwolennikami rekrutacji zdalnych, to w takim sposobie prowadzenia rozmowy o pracę widzą także wady. Aż 48 proc. wskazało w tym przypadku chociażby na ryzyko wystąpienia problemów technicznych[2]. Tymczasem z punktu widzenia rekruterów, taki typ rekrutacji ma liczne zalety, ważne jednak, aby była ona wspierana przez efektywne narzędzia.

- Rekrutacje online na różne sposoby pomagają przyspieszyć codzienne procedury rekrutacyjne. Firmy mogą zautomatyzować zadania administracyjne, takie jak śledzenie dokumentów aplikacyjnych lub organizowanie rozmów kwalifikacyjnych. Rekruterzy online wykorzystują rozwiązania systemu śledzenia kandydatów (ATS) do szybkiego sprawdzania kandydatów, ponieważ ATS przechowuje wszystkie wymagane dane kandydatów w jednym miejscu. Nie będą musieli czytać CV przed przejściem do listu motywacyjnego, portfolio lub oceny kandydata, ponieważ będzie on znajdował się na tej samej stronie – podkreśla Krzysztof Ogniewski, prezes zarządu elevato.

Pandemia uświadomiła organizacjom, że synergia działań i bieżące reagowanie na zmieniającą się rzeczywistość mają dużą wartość na rynku pracy. Tym, co usprawnia pracę rekruterów i pozwala zapewnić jeszcze lepsze doświadczenia rekrutacyjne jest integracja zdalnych rekrutacji narzędzi ATS chociażby z kalendarzem czy systemami do prowadzenia wideokonferencji.

- Takie połączenie funkcjonalności i wspólny ekosystem jest korzystne dla rynku pracy w dwójnasób – z jednej strony zapewnia rekruterom sprawniejszą pracę, z drugiej zaś – daje pracownikom większy komfort rozmowy online. Kompleksowe rozwiązania są skutecznym sposobem na optymalizację czasu, kosztów oraz oferowanie użytkownikom jeszcze lepszej jakości doświadczeń typu user experience – dodaje Krzysztof Ogniewski.

Tego typu rozwiązanie, oferowane m.in. przez elevato, świetnie wpisuje się w trend tworzenia przyjaznych cyfrowych ekosystemów. Oprócz samego faktu, że rozmowa rekrutacyjna odbywa się poprzez MS Teams, czyli narzędzie powszechnie używane obecnie w firmach, to dodatkowo, gdy spotkanie zostanie już umówione, automatycznie ono trafi do Outlooka menedżera rekrutującego, rekrutera i aplikującego, przez co nie trzeba poświęcać dodatkowego czasu na wysyłanie zaproszeń z linkiem, a przypomnienie o spotkaniu zostanie wysłane przed spotkaniem.

- Integracja z firmowymi rozwiązaniami opartymi na Google czy Microsoft może również obejmować synchronizację kont pracowników i logowanie do systemu elevato. Z jednej strony wpływa to na wygodę korzystania z systemu – zarówno dla rekruterów, którzy nie muszą tworzyć kont menedżerów, jak i dla samych menedżerów biorących udział w rekrutacjach, ponieważ nie muszą pamiętać  osobnych loginów i haseł do aplikacji. Z drugiej strony, taka integracja podnosi poziom bezpieczeństwa organizacji, ponieważ hasła użytkowników pozostają zgodne z polityką bezpieczeństwa organizacji, a poza tym firmowi administratorzy mają pełną kontrolę nad dostępem do systemu do rekrutacji i przetwarzanych w nim danych osobowych – mówi Krzysztof Ogniewski.

Nowoczesne technologie pozwalają na nieustanny rozwój obszaru HR, co przekłada się na zwiększenie pozytywnych doświadczeń zarówno rekruterów, jak i kandydatów do pracy na poszczególne stanowiska. Ważne, aby organizacje miały świadomość, że rosnąca elastyczność i optymalizacja działań przełożą się na rozwój firmy i budowę silnej strategii.

 


[1] The Insight Partners - Online Recruitment Market Forecast to 2028 - COVID-19 Impact and Global Analysis

[2] Badanie polskiej platformy Clickmeeting 2021

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje Biuro prasowe
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.
Praca Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa

Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.

Infrastruktura

Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.