Komunikaty PR

Tętno cyfryzacji na rynku pracy przyspiesza – co na to rekruterzy?

2021-12-01  |  12:00
Biuro prasowe

Coraz dynamiczniej rosnący udział cyfryzacji na rynku pracy sprawia, że zupełnie naturalnym staje się zwiększający się udział rekrutacji zdalnych. Potwierdzają to dane, według których do 2028 roku  globalna wartość rynku rekrutacji online osiągnie 29,3 mld dolarów[1] – to 62 proc. więcej, niż obecnie. Czy działy HR są przygotowane na tę zdigitalizowaną rzeczywistość? 

Digitalizacja wszystkich procesów biznesowych, w tym rekrutacji, jest powiązana z zapotrzebowaniem rynku. Nieuchronnie zmienia się sposób, w jaki firmy działają lub komunikują się z pracownikami i klientami. Aby poprawić wydajność operacyjną w obrębie działów i zespołów rekrutacyjnych, niezbędna jest cyfrowa transformacja, a przejście w tryb rekrutacji online wiąże się z wieloma korzyściami.

Mimo że polscy pracownicy w dużej mierze są zwolennikami rekrutacji zdalnych, to w takim sposobie prowadzenia rozmowy o pracę widzą także wady. Aż 48 proc. wskazało w tym przypadku chociażby na ryzyko wystąpienia problemów technicznych[2]. Tymczasem z punktu widzenia rekruterów, taki typ rekrutacji ma liczne zalety, ważne jednak, aby była ona wspierana przez efektywne narzędzia.

- Rekrutacje online na różne sposoby pomagają przyspieszyć codzienne procedury rekrutacyjne. Firmy mogą zautomatyzować zadania administracyjne, takie jak śledzenie dokumentów aplikacyjnych lub organizowanie rozmów kwalifikacyjnych. Rekruterzy online wykorzystują rozwiązania systemu śledzenia kandydatów (ATS) do szybkiego sprawdzania kandydatów, ponieważ ATS przechowuje wszystkie wymagane dane kandydatów w jednym miejscu. Nie będą musieli czytać CV przed przejściem do listu motywacyjnego, portfolio lub oceny kandydata, ponieważ będzie on znajdował się na tej samej stronie – podkreśla Krzysztof Ogniewski, prezes zarządu elevato.

Pandemia uświadomiła organizacjom, że synergia działań i bieżące reagowanie na zmieniającą się rzeczywistość mają dużą wartość na rynku pracy. Tym, co usprawnia pracę rekruterów i pozwala zapewnić jeszcze lepsze doświadczenia rekrutacyjne jest integracja zdalnych rekrutacji narzędzi ATS chociażby z kalendarzem czy systemami do prowadzenia wideokonferencji.

- Takie połączenie funkcjonalności i wspólny ekosystem jest korzystne dla rynku pracy w dwójnasób – z jednej strony zapewnia rekruterom sprawniejszą pracę, z drugiej zaś – daje pracownikom większy komfort rozmowy online. Kompleksowe rozwiązania są skutecznym sposobem na optymalizację czasu, kosztów oraz oferowanie użytkownikom jeszcze lepszej jakości doświadczeń typu user experience – dodaje Krzysztof Ogniewski.

Tego typu rozwiązanie, oferowane m.in. przez elevato, świetnie wpisuje się w trend tworzenia przyjaznych cyfrowych ekosystemów. Oprócz samego faktu, że rozmowa rekrutacyjna odbywa się poprzez MS Teams, czyli narzędzie powszechnie używane obecnie w firmach, to dodatkowo, gdy spotkanie zostanie już umówione, automatycznie ono trafi do Outlooka menedżera rekrutującego, rekrutera i aplikującego, przez co nie trzeba poświęcać dodatkowego czasu na wysyłanie zaproszeń z linkiem, a przypomnienie o spotkaniu zostanie wysłane przed spotkaniem.

- Integracja z firmowymi rozwiązaniami opartymi na Google czy Microsoft może również obejmować synchronizację kont pracowników i logowanie do systemu elevato. Z jednej strony wpływa to na wygodę korzystania z systemu – zarówno dla rekruterów, którzy nie muszą tworzyć kont menedżerów, jak i dla samych menedżerów biorących udział w rekrutacjach, ponieważ nie muszą pamiętać  osobnych loginów i haseł do aplikacji. Z drugiej strony, taka integracja podnosi poziom bezpieczeństwa organizacji, ponieważ hasła użytkowników pozostają zgodne z polityką bezpieczeństwa organizacji, a poza tym firmowi administratorzy mają pełną kontrolę nad dostępem do systemu do rekrutacji i przetwarzanych w nim danych osobowych – mówi Krzysztof Ogniewski.

Nowoczesne technologie pozwalają na nieustanny rozwój obszaru HR, co przekłada się na zwiększenie pozytywnych doświadczeń zarówno rekruterów, jak i kandydatów do pracy na poszczególne stanowiska. Ważne, aby organizacje miały świadomość, że rosnąca elastyczność i optymalizacja działań przełożą się na rozwój firmy i budowę silnej strategii.

 


[1] The Insight Partners - Online Recruitment Market Forecast to 2028 - COVID-19 Impact and Global Analysis

[2] Badanie polskiej platformy Clickmeeting 2021

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie Biuro prasowe
2024-12-29 | 09:00

BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie

W 2024 r. dwukrotnie zmieniła się wysokość wynagrodzenia minimalnego oraz minimalnej stawki godzinowej i innych świadczeń ustalanych na ich podstawie. Duże emocje przyniosła też długo
Praca Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
2024-12-20 | 10:00

Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami

Najbardziej kobietom karierę w IT utrudnia to, że mają masę przekonań w swoich głowach. Dużo słyszymy jako dziewczynki, a potem jako kobiety i to buduje nam przekonania o sobie i o
Praca 5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
2024-12-19 | 10:30

5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku

Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service, ekspert rynku pracy Wolniejszy wzrost wynagrodzeń, przyspieszona automatyzacja i sztuczna inteligencja, jawne widełki płacowe oraz ciągły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.