Komunikaty PR

Tętno cyfryzacji na rynku pracy przyspiesza – co na to rekruterzy?

2021-12-01  |  12:00
Biuro prasowe

Coraz dynamiczniej rosnący udział cyfryzacji na rynku pracy sprawia, że zupełnie naturalnym staje się zwiększający się udział rekrutacji zdalnych. Potwierdzają to dane, według których do 2028 roku  globalna wartość rynku rekrutacji online osiągnie 29,3 mld dolarów[1] – to 62 proc. więcej, niż obecnie. Czy działy HR są przygotowane na tę zdigitalizowaną rzeczywistość? 

Digitalizacja wszystkich procesów biznesowych, w tym rekrutacji, jest powiązana z zapotrzebowaniem rynku. Nieuchronnie zmienia się sposób, w jaki firmy działają lub komunikują się z pracownikami i klientami. Aby poprawić wydajność operacyjną w obrębie działów i zespołów rekrutacyjnych, niezbędna jest cyfrowa transformacja, a przejście w tryb rekrutacji online wiąże się z wieloma korzyściami.

Mimo że polscy pracownicy w dużej mierze są zwolennikami rekrutacji zdalnych, to w takim sposobie prowadzenia rozmowy o pracę widzą także wady. Aż 48 proc. wskazało w tym przypadku chociażby na ryzyko wystąpienia problemów technicznych[2]. Tymczasem z punktu widzenia rekruterów, taki typ rekrutacji ma liczne zalety, ważne jednak, aby była ona wspierana przez efektywne narzędzia.

- Rekrutacje online na różne sposoby pomagają przyspieszyć codzienne procedury rekrutacyjne. Firmy mogą zautomatyzować zadania administracyjne, takie jak śledzenie dokumentów aplikacyjnych lub organizowanie rozmów kwalifikacyjnych. Rekruterzy online wykorzystują rozwiązania systemu śledzenia kandydatów (ATS) do szybkiego sprawdzania kandydatów, ponieważ ATS przechowuje wszystkie wymagane dane kandydatów w jednym miejscu. Nie będą musieli czytać CV przed przejściem do listu motywacyjnego, portfolio lub oceny kandydata, ponieważ będzie on znajdował się na tej samej stronie – podkreśla Krzysztof Ogniewski, prezes zarządu elevato.

Pandemia uświadomiła organizacjom, że synergia działań i bieżące reagowanie na zmieniającą się rzeczywistość mają dużą wartość na rynku pracy. Tym, co usprawnia pracę rekruterów i pozwala zapewnić jeszcze lepsze doświadczenia rekrutacyjne jest integracja zdalnych rekrutacji narzędzi ATS chociażby z kalendarzem czy systemami do prowadzenia wideokonferencji.

- Takie połączenie funkcjonalności i wspólny ekosystem jest korzystne dla rynku pracy w dwójnasób – z jednej strony zapewnia rekruterom sprawniejszą pracę, z drugiej zaś – daje pracownikom większy komfort rozmowy online. Kompleksowe rozwiązania są skutecznym sposobem na optymalizację czasu, kosztów oraz oferowanie użytkownikom jeszcze lepszej jakości doświadczeń typu user experience – dodaje Krzysztof Ogniewski.

Tego typu rozwiązanie, oferowane m.in. przez elevato, świetnie wpisuje się w trend tworzenia przyjaznych cyfrowych ekosystemów. Oprócz samego faktu, że rozmowa rekrutacyjna odbywa się poprzez MS Teams, czyli narzędzie powszechnie używane obecnie w firmach, to dodatkowo, gdy spotkanie zostanie już umówione, automatycznie ono trafi do Outlooka menedżera rekrutującego, rekrutera i aplikującego, przez co nie trzeba poświęcać dodatkowego czasu na wysyłanie zaproszeń z linkiem, a przypomnienie o spotkaniu zostanie wysłane przed spotkaniem.

- Integracja z firmowymi rozwiązaniami opartymi na Google czy Microsoft może również obejmować synchronizację kont pracowników i logowanie do systemu elevato. Z jednej strony wpływa to na wygodę korzystania z systemu – zarówno dla rekruterów, którzy nie muszą tworzyć kont menedżerów, jak i dla samych menedżerów biorących udział w rekrutacjach, ponieważ nie muszą pamiętać  osobnych loginów i haseł do aplikacji. Z drugiej strony, taka integracja podnosi poziom bezpieczeństwa organizacji, ponieważ hasła użytkowników pozostają zgodne z polityką bezpieczeństwa organizacji, a poza tym firmowi administratorzy mają pełną kontrolę nad dostępem do systemu do rekrutacji i przetwarzanych w nim danych osobowych – mówi Krzysztof Ogniewski.

Nowoczesne technologie pozwalają na nieustanny rozwój obszaru HR, co przekłada się na zwiększenie pozytywnych doświadczeń zarówno rekruterów, jak i kandydatów do pracy na poszczególne stanowiska. Ważne, aby organizacje miały świadomość, że rosnąca elastyczność i optymalizacja działań przełożą się na rozwój firmy i budowę silnej strategii.

 


[1] The Insight Partners - Online Recruitment Market Forecast to 2028 - COVID-19 Impact and Global Analysis

[2] Badanie polskiej platformy Clickmeeting 2021

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca 4-dniowy tydzień pracy sprawdza się za granicą Biuro prasowe
2024-07-17 | 15:20

4-dniowy tydzień pracy sprawdza się za granicą

Czekając na zapowiadane w Polsce skrócenie tygodniowego czasu pracy, warto przyjrzeć się doświadczeniu innych krajów. W dotychczasowych programach pilotażowych 4-dniowego
Praca Kondycja branży pracy tymczasowej – komentarz ekspercki
2024-07-08 | 01:00

Kondycja branży pracy tymczasowej – komentarz ekspercki

Grzegorz Boczoń, Prezes Zarządu w HR Quality Polska   Okres wakacyjny jest gorący nie tylko pod kątem temperatur, ale też pod względem ożywienia w branży pracy
Praca Jak firmy w Polsce podchodzą do kwestii zrównoważonego rozwoju? Ruszyły badania
2024-07-05 | 12:27

Jak firmy w Polsce podchodzą do kwestii zrównoważonego rozwoju? Ruszyły badania

6 lipca 2024 r. mija termin implementacji do polskiego porządku prawnego unijnej dyrektywy CSRD. Nakłada ona na największych przedsiębiorców obowiązek składania sprawozdań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.