Zarabiaj po godzinach jako freelancer
Agencja Face It!
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek|agencjafaceit.pl| |a.koszyczek|agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl
Pandemia oraz aktualna sytuacja ekonomiczna spowodowały, że coraz więcej osób obawia się o sytuację finansową swojej rodziny
i poszukuje sposobu na zarobienie dodatkowej gotówki. Dużą popularność zdobywa freelancing, czyli praca jako „wolny strzelec”, dzięki której można zarobić dodatkowe pieniądze.
Freelancing to nowoczesny model współpracy, który polega na samodzielnym pozyskiwaniu zleceń. W tym przypadku pracownik wykonuje powierzone mu zadanie, nie będąc związanym umową długoterminową. Do zalet takiego rozwiązania należy przede wszystkim duża elastyczność, możliwość łączenia pracy z innymi obowiązkami oraz często atrakcyjne wynagrodzenie.
Ile można zarobić jako freelancer?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. W zależności od poświęconego czasu, liczby zleceń czy doświadczenia danego freelancera, stawki mogą się bardzo różnić, ale warto wiedzieć, że nawet początkujący freelancerzy często uzyskują wyższe wynagrodzenie niż to otrzymane na etacie. Spowodowane jest to brakiem stałej umowy, która wymaga odprowadzania comiesięcznych składek i podatków.
Czy każdy może pracować jako freelancer?
Freelancing jest dla każdego, choć oczywiście własna kreatywność, czy pewne kompetencje mogą ułatwić pracę w wolnym zawodzie. Często na freelancing decydują się też pracownicy zawodów wykonywanych stacjonarnie. Jest to traktowane jako zajęcie dodatkowe, związane z wykorzystaniem dodatkowych umiejętności lub pasji, takich jak: lekkie pióro, znajomość języków obcych czy wiedza dotycząca programowania. Warto pamiętać, że „potrzeba matką wynalazków”, więc można też nauczyć się nowych kompetencji i zacząć pracę w nowym zawodzie właśnie jako freelancer.
Gdzie szukać zleceń?
Ofert dla freelancerów nie brakuje, ale trzeba wiedzieć gdzie ich szukać. Oczywiście można wchodzić na różnego rodzaju strony firm, gdzie znajdują się ogłoszenia o aktualnych zleceniach, albo sprawdzać w wyszukiwarkach bieżące zapotrzebowanie. Jest to jednak działanie dość chaotyczne
i na dłuższą metę może zniechęcać zarówno kandydatów na freelancerów jak i pracodawców.
Z pomocą przychodzą platformy łączące zleceniodawców z freelancerami, takie jak np. https://odfreelancera.pl/. Wystarczy zarejestrować się na platformie i stworzyć swoją ofertę, która będzie widoczna dla pracodawcy. Duża popularność przekłada się na większą konkurencję, dlatego warto się w jakiś sposób wyróżnić i np. podkreślić rzadko spotykane umiejętności i kwalifikacje.
Najpopularniejsze zawody freelancerów
Do najpopularniejszych zawodów świadczonych przez freelancerów należą:
- copywriting, czyli umiejętność pisania tekstów na zamówienie
- projektowanie grafik – zarówno prostych ulotek, jak i rozbudowanych brandbooków, prezentacji, broszur, itp.
- redagowanie tekstów - dziennikarze świadczą swoje usługi jako freelancerzy, współpracując z różnymi wydawnictwami. Do znanych osób, które w ten sposób współpracują należy m.in.. Monika Richardson.
- programowanie – jako freelancerzy na pewno znajdą zlecenia inżynierowie oprogramowania, developerzy czy specjaliści do spraw bezpieczeństwa IT
- marketing
- analiza danych
- fotografia
- tłumaczenia
- specjalizacje w zakresie DTP i składu tekstu
- obsługa Social Mediów - rośnie popularność obsługiwania mediów społecznościowych, pozycjonowania stron internetowych, tworzenia opisów produktów w sklepach
- kreacja i montaż filmów wideo
- telemarketing
- coaching
- BHP
- organizacja eventów.
Freelancing oferuje mnóstwo korzyści. Pozwala na elastyczną pracę na własnych warunkach, dlatego jest doskonałą opcją na zarobienie dodatkowych pieniędzy i odciążeniem domowego budżetu. Wraz ze wzrostem doświadczenia, można całkowicie zrezygnować z etatu i pracować tylko na własnych zasadach.

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.