Komunikaty PR

Zarabiaj po godzinach jako freelancer

2021-12-01  |  14:33
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Koszyczek
Agencja Face It!

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek|agencjafaceit.pl| |a.koszyczek|agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl

Pandemia oraz aktualna sytuacja ekonomiczna spowodowały, że coraz więcej osób obawia się o sytuację finansową swojej rodziny
i poszukuje sposobu na zarobienie dodatkowej gotówki. Dużą popularność zdobywa freelancing, czyli praca jako „wolny strzelec”, dzięki której można zarobić dodatkowe pieniądze.

Freelancing to nowoczesny model współpracy, który polega na samodzielnym pozyskiwaniu zleceń. W tym przypadku pracownik wykonuje powierzone mu zadanie, nie będąc związanym umową długoterminową. Do zalet takiego rozwiązania należy przede wszystkim duża elastyczność, możliwość łączenia pracy z innymi obowiązkami oraz często atrakcyjne wynagrodzenie.

 

Ile można zarobić jako freelancer?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. W zależności od poświęconego czasu, liczby zleceń czy doświadczenia danego freelancera, stawki mogą się bardzo różnić, ale warto wiedzieć, że nawet początkujący freelancerzy często uzyskują wyższe wynagrodzenie niż to otrzymane na etacie. Spowodowane jest to brakiem stałej umowy, która wymaga odprowadzania comiesięcznych składek i podatków.

 

Czy każdy może pracować jako freelancer?

Freelancing jest dla każdego, choć oczywiście własna kreatywność, czy pewne kompetencje mogą ułatwić pracę w wolnym zawodzie. Często na freelancing decydują się też pracownicy zawodów wykonywanych stacjonarnie. Jest to traktowane jako zajęcie dodatkowe, związane z wykorzystaniem dodatkowych umiejętności lub pasji, takich jak: lekkie pióro, znajomość języków obcych czy wiedza dotycząca programowania.  Warto pamiętać, że „potrzeba matką wynalazków”, więc można też nauczyć się nowych kompetencji i zacząć pracę w nowym zawodzie właśnie jako freelancer.

 

Gdzie szukać zleceń?

Ofert dla freelancerów nie brakuje, ale trzeba wiedzieć gdzie ich szukać. Oczywiście można wchodzić na różnego rodzaju strony firm, gdzie znajdują się ogłoszenia o aktualnych zleceniach, albo sprawdzać w wyszukiwarkach bieżące zapotrzebowanie. Jest to jednak działanie dość chaotyczne
i na dłuższą metę może zniechęcać zarówno kandydatów na freelancerów jak i pracodawców.
Z pomocą przychodzą platformy łączące zleceniodawców z freelancerami, takie jak np. https://odfreelancera.pl/. Wystarczy zarejestrować się na platformie i stworzyć swoją ofertę, która będzie widoczna dla pracodawcy. Duża  popularność przekłada się na większą konkurencję, dlatego warto się w jakiś sposób wyróżnić i np. podkreślić rzadko spotykane umiejętności i kwalifikacje.

 

 

 

Najpopularniejsze zawody freelancerów

Do najpopularniejszych zawodów świadczonych przez freelancerów należą:

  • copywriting, czyli umiejętność pisania tekstów na zamówienie
  • projektowanie grafik – zarówno prostych ulotek, jak i rozbudowanych brandbooków, prezentacji, broszur, itp.
  • redagowanie tekstów - dziennikarze świadczą swoje usługi jako freelancerzy, współpracując z różnymi wydawnictwami. Do znanych osób, które w ten sposób współpracują należy m.in.. Monika Richardson.
  • programowanie – jako freelancerzy na pewno znajdą zlecenia inżynierowie oprogramowania, developerzy czy specjaliści do spraw bezpieczeństwa IT
  • marketing
  • analiza danych
  • fotografia
  • tłumaczenia
  • specjalizacje  w zakresie DTP i składu tekstu
  • obsługa Social Mediów - rośnie popularność obsługiwania mediów społecznościowych, pozycjonowania stron internetowych, tworzenia opisów produktów w sklepach
  • kreacja i montaż filmów wideo
  • telemarketing
  • coaching
  • BHP
  • organizacja  eventów.

Freelancing oferuje mnóstwo korzyści. Pozwala na elastyczną pracę na własnych warunkach, dlatego jest doskonałą opcją na zarobienie dodatkowych pieniędzy i odciążeniem domowego budżetu. Wraz ze wzrostem doświadczenia, można całkowicie zrezygnować z etatu i pracować tylko na własnych zasadach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It!
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie Biuro prasowe
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.
Praca Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)
Praca Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
2025-03-27 | 09:00

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności

Pluxee Polska po raz drugi organizuje Dzień Przyjemności w Pracy, tym samym wpisując go na stałe do kalendarza HR. Dlaczego? Ponieważ zaangażowanie polskich pracowników jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.