Zarabiaj po godzinach jako freelancer
Agencja Face It!
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek|agencjafaceit.pl| |a.koszyczek|agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl
Pandemia oraz aktualna sytuacja ekonomiczna spowodowały, że coraz więcej osób obawia się o sytuację finansową swojej rodziny
i poszukuje sposobu na zarobienie dodatkowej gotówki. Dużą popularność zdobywa freelancing, czyli praca jako „wolny strzelec”, dzięki której można zarobić dodatkowe pieniądze.
Freelancing to nowoczesny model współpracy, który polega na samodzielnym pozyskiwaniu zleceń. W tym przypadku pracownik wykonuje powierzone mu zadanie, nie będąc związanym umową długoterminową. Do zalet takiego rozwiązania należy przede wszystkim duża elastyczność, możliwość łączenia pracy z innymi obowiązkami oraz często atrakcyjne wynagrodzenie.
Ile można zarobić jako freelancer?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. W zależności od poświęconego czasu, liczby zleceń czy doświadczenia danego freelancera, stawki mogą się bardzo różnić, ale warto wiedzieć, że nawet początkujący freelancerzy często uzyskują wyższe wynagrodzenie niż to otrzymane na etacie. Spowodowane jest to brakiem stałej umowy, która wymaga odprowadzania comiesięcznych składek i podatków.
Czy każdy może pracować jako freelancer?
Freelancing jest dla każdego, choć oczywiście własna kreatywność, czy pewne kompetencje mogą ułatwić pracę w wolnym zawodzie. Często na freelancing decydują się też pracownicy zawodów wykonywanych stacjonarnie. Jest to traktowane jako zajęcie dodatkowe, związane z wykorzystaniem dodatkowych umiejętności lub pasji, takich jak: lekkie pióro, znajomość języków obcych czy wiedza dotycząca programowania. Warto pamiętać, że „potrzeba matką wynalazków”, więc można też nauczyć się nowych kompetencji i zacząć pracę w nowym zawodzie właśnie jako freelancer.
Gdzie szukać zleceń?
Ofert dla freelancerów nie brakuje, ale trzeba wiedzieć gdzie ich szukać. Oczywiście można wchodzić na różnego rodzaju strony firm, gdzie znajdują się ogłoszenia o aktualnych zleceniach, albo sprawdzać w wyszukiwarkach bieżące zapotrzebowanie. Jest to jednak działanie dość chaotyczne
i na dłuższą metę może zniechęcać zarówno kandydatów na freelancerów jak i pracodawców.
Z pomocą przychodzą platformy łączące zleceniodawców z freelancerami, takie jak np. https://odfreelancera.pl/. Wystarczy zarejestrować się na platformie i stworzyć swoją ofertę, która będzie widoczna dla pracodawcy. Duża popularność przekłada się na większą konkurencję, dlatego warto się w jakiś sposób wyróżnić i np. podkreślić rzadko spotykane umiejętności i kwalifikacje.
Najpopularniejsze zawody freelancerów
Do najpopularniejszych zawodów świadczonych przez freelancerów należą:
- copywriting, czyli umiejętność pisania tekstów na zamówienie
- projektowanie grafik – zarówno prostych ulotek, jak i rozbudowanych brandbooków, prezentacji, broszur, itp.
- redagowanie tekstów - dziennikarze świadczą swoje usługi jako freelancerzy, współpracując z różnymi wydawnictwami. Do znanych osób, które w ten sposób współpracują należy m.in.. Monika Richardson.
- programowanie – jako freelancerzy na pewno znajdą zlecenia inżynierowie oprogramowania, developerzy czy specjaliści do spraw bezpieczeństwa IT
- marketing
- analiza danych
- fotografia
- tłumaczenia
- specjalizacje w zakresie DTP i składu tekstu
- obsługa Social Mediów - rośnie popularność obsługiwania mediów społecznościowych, pozycjonowania stron internetowych, tworzenia opisów produktów w sklepach
- kreacja i montaż filmów wideo
- telemarketing
- coaching
- BHP
- organizacja eventów.
Freelancing oferuje mnóstwo korzyści. Pozwala na elastyczną pracę na własnych warunkach, dlatego jest doskonałą opcją na zarobienie dodatkowych pieniędzy i odciążeniem domowego budżetu. Wraz ze wzrostem doświadczenia, można całkowicie zrezygnować z etatu i pracować tylko na własnych zasadach.

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.