Komunikaty PR

Zarabiaj po godzinach jako freelancer

2021-12-01  |  14:33
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Koszyczek
Agencja Face It!

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek|agencjafaceit.pl| |a.koszyczek|agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl

Pandemia oraz aktualna sytuacja ekonomiczna spowodowały, że coraz więcej osób obawia się o sytuację finansową swojej rodziny
i poszukuje sposobu na zarobienie dodatkowej gotówki. Dużą popularność zdobywa freelancing, czyli praca jako „wolny strzelec”, dzięki której można zarobić dodatkowe pieniądze.

Freelancing to nowoczesny model współpracy, który polega na samodzielnym pozyskiwaniu zleceń. W tym przypadku pracownik wykonuje powierzone mu zadanie, nie będąc związanym umową długoterminową. Do zalet takiego rozwiązania należy przede wszystkim duża elastyczność, możliwość łączenia pracy z innymi obowiązkami oraz często atrakcyjne wynagrodzenie.

 

Ile można zarobić jako freelancer?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. W zależności od poświęconego czasu, liczby zleceń czy doświadczenia danego freelancera, stawki mogą się bardzo różnić, ale warto wiedzieć, że nawet początkujący freelancerzy często uzyskują wyższe wynagrodzenie niż to otrzymane na etacie. Spowodowane jest to brakiem stałej umowy, która wymaga odprowadzania comiesięcznych składek i podatków.

 

Czy każdy może pracować jako freelancer?

Freelancing jest dla każdego, choć oczywiście własna kreatywność, czy pewne kompetencje mogą ułatwić pracę w wolnym zawodzie. Często na freelancing decydują się też pracownicy zawodów wykonywanych stacjonarnie. Jest to traktowane jako zajęcie dodatkowe, związane z wykorzystaniem dodatkowych umiejętności lub pasji, takich jak: lekkie pióro, znajomość języków obcych czy wiedza dotycząca programowania.  Warto pamiętać, że „potrzeba matką wynalazków”, więc można też nauczyć się nowych kompetencji i zacząć pracę w nowym zawodzie właśnie jako freelancer.

 

Gdzie szukać zleceń?

Ofert dla freelancerów nie brakuje, ale trzeba wiedzieć gdzie ich szukać. Oczywiście można wchodzić na różnego rodzaju strony firm, gdzie znajdują się ogłoszenia o aktualnych zleceniach, albo sprawdzać w wyszukiwarkach bieżące zapotrzebowanie. Jest to jednak działanie dość chaotyczne
i na dłuższą metę może zniechęcać zarówno kandydatów na freelancerów jak i pracodawców.
Z pomocą przychodzą platformy łączące zleceniodawców z freelancerami, takie jak np. https://odfreelancera.pl/. Wystarczy zarejestrować się na platformie i stworzyć swoją ofertę, która będzie widoczna dla pracodawcy. Duża  popularność przekłada się na większą konkurencję, dlatego warto się w jakiś sposób wyróżnić i np. podkreślić rzadko spotykane umiejętności i kwalifikacje.

 

 

 

Najpopularniejsze zawody freelancerów

Do najpopularniejszych zawodów świadczonych przez freelancerów należą:

  • copywriting, czyli umiejętność pisania tekstów na zamówienie
  • projektowanie grafik – zarówno prostych ulotek, jak i rozbudowanych brandbooków, prezentacji, broszur, itp.
  • redagowanie tekstów - dziennikarze świadczą swoje usługi jako freelancerzy, współpracując z różnymi wydawnictwami. Do znanych osób, które w ten sposób współpracują należy m.in.. Monika Richardson.
  • programowanie – jako freelancerzy na pewno znajdą zlecenia inżynierowie oprogramowania, developerzy czy specjaliści do spraw bezpieczeństwa IT
  • marketing
  • analiza danych
  • fotografia
  • tłumaczenia
  • specjalizacje  w zakresie DTP i składu tekstu
  • obsługa Social Mediów - rośnie popularność obsługiwania mediów społecznościowych, pozycjonowania stron internetowych, tworzenia opisów produktów w sklepach
  • kreacja i montaż filmów wideo
  • telemarketing
  • coaching
  • BHP
  • organizacja  eventów.

Freelancing oferuje mnóstwo korzyści. Pozwala na elastyczną pracę na własnych warunkach, dlatego jest doskonałą opcją na zarobienie dodatkowych pieniędzy i odciążeniem domowego budżetu. Wraz ze wzrostem doświadczenia, można całkowicie zrezygnować z etatu i pracować tylko na własnych zasadach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It!
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca 4-dniowy tydzień pracy sprawdza się za granicą Biuro prasowe
2024-07-17 | 15:20

4-dniowy tydzień pracy sprawdza się za granicą

Czekając na zapowiadane w Polsce skrócenie tygodniowego czasu pracy, warto przyjrzeć się doświadczeniu innych krajów. W dotychczasowych programach pilotażowych 4-dniowego
Praca Kondycja branży pracy tymczasowej – komentarz ekspercki
2024-07-08 | 01:00

Kondycja branży pracy tymczasowej – komentarz ekspercki

Grzegorz Boczoń, Prezes Zarządu w HR Quality Polska   Okres wakacyjny jest gorący nie tylko pod kątem temperatur, ale też pod względem ożywienia w branży pracy
Praca Jak firmy w Polsce podchodzą do kwestii zrównoważonego rozwoju? Ruszyły badania
2024-07-05 | 12:27

Jak firmy w Polsce podchodzą do kwestii zrównoważonego rozwoju? Ruszyły badania

6 lipca 2024 r. mija termin implementacji do polskiego porządku prawnego unijnej dyrektywy CSRD. Nakłada ona na największych przedsiębiorców obowiązek składania sprawozdań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.