Komunikaty PR

Zarabiaj po godzinach jako freelancer

2021-12-01  |  14:33
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Koszyczek
Agencja Face It!

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek|agencjafaceit.pl| |a.koszyczek|agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl

Pandemia oraz aktualna sytuacja ekonomiczna spowodowały, że coraz więcej osób obawia się o sytuację finansową swojej rodziny
i poszukuje sposobu na zarobienie dodatkowej gotówki. Dużą popularność zdobywa freelancing, czyli praca jako „wolny strzelec”, dzięki której można zarobić dodatkowe pieniądze.

Freelancing to nowoczesny model współpracy, który polega na samodzielnym pozyskiwaniu zleceń. W tym przypadku pracownik wykonuje powierzone mu zadanie, nie będąc związanym umową długoterminową. Do zalet takiego rozwiązania należy przede wszystkim duża elastyczność, możliwość łączenia pracy z innymi obowiązkami oraz często atrakcyjne wynagrodzenie.

 

Ile można zarobić jako freelancer?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. W zależności od poświęconego czasu, liczby zleceń czy doświadczenia danego freelancera, stawki mogą się bardzo różnić, ale warto wiedzieć, że nawet początkujący freelancerzy często uzyskują wyższe wynagrodzenie niż to otrzymane na etacie. Spowodowane jest to brakiem stałej umowy, która wymaga odprowadzania comiesięcznych składek i podatków.

 

Czy każdy może pracować jako freelancer?

Freelancing jest dla każdego, choć oczywiście własna kreatywność, czy pewne kompetencje mogą ułatwić pracę w wolnym zawodzie. Często na freelancing decydują się też pracownicy zawodów wykonywanych stacjonarnie. Jest to traktowane jako zajęcie dodatkowe, związane z wykorzystaniem dodatkowych umiejętności lub pasji, takich jak: lekkie pióro, znajomość języków obcych czy wiedza dotycząca programowania.  Warto pamiętać, że „potrzeba matką wynalazków”, więc można też nauczyć się nowych kompetencji i zacząć pracę w nowym zawodzie właśnie jako freelancer.

 

Gdzie szukać zleceń?

Ofert dla freelancerów nie brakuje, ale trzeba wiedzieć gdzie ich szukać. Oczywiście można wchodzić na różnego rodzaju strony firm, gdzie znajdują się ogłoszenia o aktualnych zleceniach, albo sprawdzać w wyszukiwarkach bieżące zapotrzebowanie. Jest to jednak działanie dość chaotyczne
i na dłuższą metę może zniechęcać zarówno kandydatów na freelancerów jak i pracodawców.
Z pomocą przychodzą platformy łączące zleceniodawców z freelancerami, takie jak np. https://odfreelancera.pl/. Wystarczy zarejestrować się na platformie i stworzyć swoją ofertę, która będzie widoczna dla pracodawcy. Duża  popularność przekłada się na większą konkurencję, dlatego warto się w jakiś sposób wyróżnić i np. podkreślić rzadko spotykane umiejętności i kwalifikacje.

 

 

 

Najpopularniejsze zawody freelancerów

Do najpopularniejszych zawodów świadczonych przez freelancerów należą:

  • copywriting, czyli umiejętność pisania tekstów na zamówienie
  • projektowanie grafik – zarówno prostych ulotek, jak i rozbudowanych brandbooków, prezentacji, broszur, itp.
  • redagowanie tekstów - dziennikarze świadczą swoje usługi jako freelancerzy, współpracując z różnymi wydawnictwami. Do znanych osób, które w ten sposób współpracują należy m.in.. Monika Richardson.
  • programowanie – jako freelancerzy na pewno znajdą zlecenia inżynierowie oprogramowania, developerzy czy specjaliści do spraw bezpieczeństwa IT
  • marketing
  • analiza danych
  • fotografia
  • tłumaczenia
  • specjalizacje  w zakresie DTP i składu tekstu
  • obsługa Social Mediów - rośnie popularność obsługiwania mediów społecznościowych, pozycjonowania stron internetowych, tworzenia opisów produktów w sklepach
  • kreacja i montaż filmów wideo
  • telemarketing
  • coaching
  • BHP
  • organizacja  eventów.

Freelancing oferuje mnóstwo korzyści. Pozwala na elastyczną pracę na własnych warunkach, dlatego jest doskonałą opcją na zarobienie dodatkowych pieniędzy i odciążeniem domowego budżetu. Wraz ze wzrostem doświadczenia, można całkowicie zrezygnować z etatu i pracować tylko na własnych zasadach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności? Biuro prasowe
2024-04-17 | 15:26

Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?

Budowanie odporności psychicznej to nie tylko klucz do przetrwania kryzysu, ale także droga do osobistego i zawodowego rozwoju. Przygotujmy się na trudne czasy, szukając wsparcia i stosując
Praca Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl
2024-04-17 | 08:30

Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl

Samozatrudnieni stanowią blisko 19% wszystkich pracujących Polaków. Węższa grupa wolnych strzelców realizujących projekty na zlecenie różnych firm obejmuje 330 tys.
Praca Co piąty Polak uważa, że 4-dniowy tydzień pracy zmniejszy naszą produktywność
2024-04-10 | 13:20

Co piąty Polak uważa, że 4-dniowy tydzień pracy zmniejszy naszą produktywność

Niemal co dziesiąty ankietowany twierdzi, że Polacy nie pracują zbyt wiele, a co trzeci uważa, że 4-dniowy tydzień pracy w żaden sposób nie wpłynie na naszą produktywność w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

Infrastruktura

Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.