Komunikaty PR

Praktyczne aspekty wdrożenia outsourcingu w firmie

2024-06-11  |  10:36
Biuro prasowe

Wdrożenie outsourcingu w firmie, czyli przekazanie części zadań zewnętrznym usługodawcom, to coraz powszechniejsza strategia zwiększania efektywności operacyjnej biznesu. Aby jednak outsourcing przyniósł oczekiwane korzyści, proces ten musi zostać najpierw starannie zaplanowany. Co należy wiedzieć przed zdecydowaniem się na ten krok?

Przede wszystkim, proces wdrożeniowy powinien zostać poprzedzony dokładną analizą potrzeb firmy. Najpierw należy zidentyfikować obszary działalności, których ma on dotyczyć. Mogą być nimi chociażby IT, księgowość, HR, czy logistyka, ale także prace fizyczne. Kluczowe jest również określenie celów, których realizację ma umożliwić skorzystanie z zewnętrznych usług. Outsourcing pozwala bowiem m.in. na redukcję kosztów, poprawę jakości świadczeń, czy też koncentrację na innych obszarach działalności firmy. Może on pomóc firmie zarówno w rozwoju, jak i wyjściu z kryzysu czy dostosowaniu się do zmiennych warunków rynku. Warto mieć również na uwadze, że outsourcing zazwyczaj przybiera formę długofalowej współpracy, a nie pojedynczego zlecenia.

- Outsourcing nie jest procesem statycznym – wymaga ciągłej adaptacji i doskonalenia. Firmy muszą być gotowe na zmiany i elastycznie reagować na nowe potrzeby biznesowe - komentuje Małgorzata Koska-Stępak, prezes firmy Easttrees

Po określeniu potrzeb oraz celów, kolejnym krokiem powinna być analiza dostępnych na rynku opcji. Znajduje się bowiem na nim wiele firm, których specjalizacje różnią się od siebie. Dany usługodawca może bowiem sprawdzić się w IT, ale nie być w stanie prowadzić prac magazynowych. Profil potencjalnego dostawcy musi odpowiadać określonym wcześniej potrzebom firmy.

Gdy mamy to już za sobą, konieczne jest zarysowanie klarownych warunków umowy. To jeden z najważniejszych etapów wdrażania outsourcingu, gdyż jakiekolwiek niedomówienia mogą prowadzić do przyszłych nieporozumień i różnic w oczekiwaniach. Nie trzeba chyba dodawać, że nie wpływa to korzystnie na efektywność współpracy.

Wdrożenie outsourcingu wiąże się również z koniecznością odpowiedniego przygotowania organizacji. Pracownicy powinni zostać poinformowani o planowanych zmianach, ich przyczynach oraz korzyściach, jakie mogą z nich wynikać. W zapewnieniu płynnego przejścia i minimalizacji zakłóceń działalności mogą pomóc szkolenia dla pracowników, którzy będą mieli kontakt z zewnętrzną firmą.

Choć to ostatni etap procesu wdrożeniowego, nie należy zapominać, że efektywne zarządzanie relacjami z zewnętrznym dostawcą jest kluczowe dla sukcesu całego przedsięwzięcia. Pozwalają na to chociażby regularne spotkania, bieżące monitorowanie stanu realizacji usług, czy zbieranie feedbacku od pracowników.

Ważne jest również, aby dostawca usług był proaktywny i proponował innowacyjne rozwiązania, które mogą przyczynić się do dalszej optymalizacji procesów – zauważa Małgorzata Koska Stępak - Regularna ocena wyników i wprowadzanie usprawnień pozwala na maksymalizowanie korzyści płynących z outsourcingu i zapewnienie firmie przewagi konkurencyjnej na rynku – puentuje.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.