Komunikaty PR

Premiera raportu: Społeczność w miejscu pracy

2023-04-03  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Krzysztof Król
Ultra Relations

Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com

Zdjęcia: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84i5IR-emvm-ngsbWZ7g?e=OuoF74

 

Rewolucja na rynku pracy – wnioski z badań przeprowadzonych w największym w Polsce centrum mix-use

 

Olivia Centre przeprowadziła badania, których celem była weryfikacja opinii rezydentów na temat zrealizowanych udogodnień, oceny wydarzeń oraz potrzeb pracowników przebywających na co dzień w Olivii, jak również tych zatrudnionych w ramach home office i pracujących hybrydowo. Wyniki stanowią interesujący zasób wiedzy o tym, jak budowanie społeczności i tworzenie inicjatyw przekłada się na satysfakcję z pracy oraz ocenę biura i jego lokalizacji w konkretnym obiekcie.

 

Podstawą przeprowadzenia badań był wciąż ewoluujący rynek pracy, który po okresie lock-down’ów, pracy zdalnej i hybrydowej uległ przeobrażeniu w stopniu bezprecedensowym. Wyniki badań potwierdzają całkowitą zmianę sytuacji na rynku pracy. 64% badanych uzależnia termin przyjścia do biura od harmonogramu dodatkowych aktywności, jakie czekają na nich w Olivii Centre. Uczestniczenie w życiu społeczności i poczucie bycia jej częścią utrzymuje się na podobnym poziomie niezależnie od wybieranej formy pracy – hybrydowej czy stacjonarnej. 
32 % badanych potwierdziło, że pracę w biurze wybiera w dni, w których mają na terenie centrum możliwość uczestniczenia w zajęciach dodatkowych. Tego rodzaju reguły jeszcze trzy lata temu byłyby nie do pomyślenia. Dowodzi to olbrzymiej rewolucji, jaką przechodzi rynek biur w Polsce i na świecie. Wnioski nasuwają się same: właściciele centrów biznesowych muszą inicjować ciekawe projekty, żeby zapewniać swoim najemcom bodźce do pracy w biurze. Nie bez powodu na terenie Olivii działa aż 8 klubów rozwijania pasji, wśród których są: śpiew, fotografia, pielęgnacja roślin, siatkówka i żeglarstwo. 

 

Jako czynniki wpływające na wybór wydarzenia i przynależność do klubu ankietowani wymieniali dobrego prowadzącego, atmosferę w grupie i cykliczność spotkań. Co również warte podkreślenia ważny jest przykład team liderów i ich zaangażowanie. W Olivii uczestnictwo w eventach deklaruje ponad 70% z nich, a ankietowani podkreślili, że dla nich rola lidera jest jedną z podstaw wyboru klubu, do którego będą chcieli przynależeć.

 

Dodatkowym kontekstem rewolucji na rynku pracy jest wejście na rynek pracy przedstawicieli pokolenia Z, którego wartości zasadniczo różnią się od oczekiwań wcześniejszych pokoleń, a zarazem wpływają na kształtowanie się oczekiwań pracowników reprezentujących także wcześniejsze generacje. Wszystko to wpływa na zmianę podejścia pracowników do pracy, a zatem i potrzebę monitorowania zmian oczekiwań i satysfakcji z miejsca pracy. Można uznać, że uzyskane w ankiecie odpowiedzi respondentów największego w Polsce centrum mix-use, oferującego ponad 175 tys. m.kw. powierzchni użytkowej stanowią unikalną wiedzę na temat kierunku preferowanych przez pracowników zmian.

 

W badaniu przeprowadzonym pod koniec 2022 roku wzięło udział 517 osób. Najważniejszy wniosek płynący z wyników badań potwierdza zasadność rozwijania infrastruktury towarzyszącej i realizowania inicjatyw w obrębie centrum biznesowego. Wydarzenia i kluby stanowią istotną wartość dodaną do najmowanej powierzchni biurowej. Co warte podkreślenia, realizacja tych dodatkowych udogodnień ma sens w przypadku, gdy podstawowe warunki są spełnione: pracownik ma łatwy dojazd do pracy, a miejsce pracy spełnia najwyższe standardy biurowe. 

 

Olivia Centre od początku istnienia rozwija się w kierunku wielofunkcyjnego centrum, w którym życie nie zamiera po godzinie 17, jak to ma miejsce w standardowych centrach biznesowych. Po latach realizacji projektów animujących społeczność stała się jednym z najważniejszych trójmiejskich centrów wydarzeń, w których wachlarz możliwości znacznie przerasta oczekiwania, jakie można by stawiać centrum biznesowemu. W Olivii dostępnych jest 12 restauracji, ogólnodostępny egzotyczny ogród Olivia Garden, w którym dla gości przygotowano 3,5 tyś roślin sięgających nawet 11 metrów wysokości, reprezentujących ponad 400 gatunków i pochodzących z 5 kontynentów oraz centra eventowo-konferencyjne mogące w sumie pomieścić nawet 1000 osób. Miesięcznie odbywa się tu ponad 140 wydarzeń, a miniony rok Olivia zamknęła liczbą 1680 wydarzeń, wśród których były szkolenia, wydarzenia sportowe, a także przedstawienia teatralne i koncerty takich gwiazd jak Leszek Możdżer, Krzysztof Zalewski czy Krystyna Janda. 

 

Jak wiele centrów biznesowych, uważnie przyglądamy się nowym sposobom i częstotliwości korzystania z biur. – podkreśla Bogusław Wieczorek, pełnomocnik zarządu Olivia Centre.  Dla nas wyjątkowo satysfakcjonujący jest fakt, że odsetek osób przychodzących do biura w Olivii jest znacznie wyższy od innych biurowców w Polsce. Pracowaliśmy na to na długo przed pandemią, animując społeczność Olivii i stale wzbogacając ofertę sportową, kulturalną czy społeczną. Osiągnęliśmy w tym obszarze sukces i chętnie dzielimy się naszymi doświadczeniami z innymi. Nie oznacza to przy tym, że wciąż nie mamy obszarów wymagających poprawy. Niestety, co pokrywa się z badaniami ogólnospołecznymi, w aktywnościach stosunkowo rzadziej uczestniczą ludzie młodzi, do 25 roku życia. Tymczasem skorzystanie z oferty – poznanie innych osób, nawiązanie przyjaźni, samorealizacja – powodują, że jej ocena wzrasta nawet o 40%. Wnioski z naszych badań korespondują z wyzwaniami, przed jakimi stoją zespoły HR w ostatnich latach. Oferta centrum biznesowego, w którym posiadamy biuro, może być zatem znaczącym uzupełnieniem listy benefitów oferowanych przez samego pracodawcę. A nasze wyniki pokazują, że to po prostu działa.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ultra Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.