Primavera Parfum wchodzi na Amazon
Primavera Parfum rozwija swoją ofertę handlową poprzez rozbudowę kanałów sprzedaży internetowej. Spółka, świadcząca usługi w obszarze dystrybucji e-commerce, właśnie poszerzyła zasięg swoich działań o kolejny globalny serwis – Amazon.
W tym roku zarząd spółki wdraża nową strategię rozwoju. Jednym z jej głównych filarów jest usługa wielokanałowości. Za jej sprawą klienci Grupy zyskują szeroki wachlarz możliwości sprzedaży internetowej kosmetyków i perfum, co przekłada się na wzrost skali oraz efektywność ich biznesu.
W realizowaną strategię doskonale wpisuje się rozpoczęta właśnie współpraca z globalnym graczem Amazon, posiadającym w swojej ofercie największy na świecie sklep internetowy. Dzięki podpisanej umowie przed klientami Primavera Parfum otwiera się możliwość lokowania swoich produktów w niemieckiej odsłonie tej niezwykle popularnej platformy sprzedażowej.
- Rozpoczniemy od sprzedaży towarów u naszego zachodniego sąsiada - Niemiec, co podyktowane jest między innymi największy udziałem Amazona na tamtejszym rynku e-commerce. W skali miesiąca odnotowuje się tam przeszło 500 milionów wizyt, a to z kolei przekłada się na ogromny potencjał sprzedażowy, z którego chcemy skorzystać - wyjaśnia Michał Żółkowski, Head of Project Management w Primavera Parfum.
Spółka przy działaniach na platformie będzie współpracowała z ekspertami z firmy Nethansa, specjalizującej w tworzeniu rozwiązań, które pomagają wejść na globalny rynek reprezentowany przez Amazon.
W pierwszym kwartale tego roku ma wystartować polska odsłona tego serwisu. – Platforma Amazon to nowoczesne rozwiązanie pod względem technologii, pozwalające docierać do jeszcze większej liczby klientów. Jej wejście na polski rynek będzie dodatkowym motorem napędowym dla krajowego sektora e-commerce, z pożytkiem dla nas oraz naszych kontrahentów – dodaje Żółkowski.
Primavera Parfum chce oferować swoim klientom możliwość sprzedaży produktów także za pośrednictwem polskiej wersji Amazona. W dalszej kolejności planowane jest rozwijanie oferty o inne rynki europejskie, na których dostępna jest ta platforma sprzedażowa. W opinii zarządu będzie to kolejny milowy krok, pozwalający umocnić pozycję lidera na krajowym rynku oraz zwiększyć rozpoznawalność poza jego granicami.
Amazon na początku tego roku ogłosił rozpoczęcie prac nad uruchomieniem w Polsce swojego sklepu. Przedsiębiorcy już mogą rejestrować swoje konta w serwisie. Według zapowiedzi przedstawicieli firmy, platforma umożliwi dotarcie z ofertą do ponad 300 mln klientów.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.