Łączy serca i działania: Fundacja DHL blisko ludzkich potrzeb
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_1487762779,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
W świecie, który nieustannie pędzi do przodu, łatwo przeoczyć momenty, w których warto się zatrzymać, aby podać komuś pomocną dłoń. Fundacja DHL „Dostarczamy Dobro” konsekwentnie dąży do tego, aby pomoc była zawsze na wyciągnięcie ręki – łącząc projekty inicjowane przez pracowników DHL z działaniami zewnętrznych organizacji, aby wsparcie docierało tam, gdzie jest najbardziej potrzebne. Dzięki synergii tych działań, udało się znacząco zwiększyć skalę pozytywnych zmian w życiu tysięcy osób potrzebujących.
Zaangażowanie w 2023 roku
Fundacja każdego roku angażuje się mono w różnego rodzaju działalność. Podobnie było w 2023 roku.
Jak podkreśla prezeska Fundacji DHL Malwina Głowacka, był to kolejny intensywny rok, w którym Fundacja DHL „Dostarczamy Dobro” niosła pomoc społeczną i charytatywną, skupiając się na potrzebach z obszaru zdrowia i wolontariatu. – Rozszerzyliśmy również nasze działania na polu bezpieczeństwa ruchu drogowego, edukacji ekologicznej i ochrony środowiska. Realizując projekty zarówno o zasięgu ogólnopolskim, jak i lokalnym, fundacja dała pracownikom DHL przestrzeń do wyrażenia ich aspiracji do pomagania innym i wprowadzenia w życie idei odpowiedzialności, równocześnie wspierając zewnętrzne inicjatywy zbieżne z wartościami fundacji. To połączenie wewnętrznej pasji i zewnętrznej współpracy pozwala nam rozszerzać wpływ naszych działań, przynosząc konkretne korzyści tym, którzy ich najbardziej potrzebują – powiedziała Malwina Głowacka, prezeska Fundacji DHL.
Kluczowe akcje
Wśród kluczowych inicjatyw zrealizowanych przez Fundację DHL, dzięki którym udało się pomóc setkom potrzebujących, można wyróżnić:
- „Kręcimy dla Ciebie’”, celem tej akcji było zebranie środków na leczenie i rehabilitację małego Ksawerego, który uległ poważnemu wypadkowi. Aby to osiągnąć 10-osobowy zespół pracowników DHL wsiadł na rowery i w ciągu 3 dni pokonał trasę 471 km z Łodzi do Sopotu. Odwaga, determinacja oraz gotowość pracowników DHL do przekraczania własnych granic dla dobra innych były inspiracją dla kolejnych wolontariuszy.
- „Daj piątaka na dzieciaka”, inicjatywa realizowana we współpracy z Fundacją Pomocy Dzieciom Kolorowy Świat, która co roku organizuje bieg, podczas którego zbierane są środki na rehabilitację dzieci z niepełnosprawnością. Fundacja DHL "Dostarczamy Dobro" już drugi rok z rzędu była partnerem strategicznym biegu, a biegowa ekipa DHL była „najliczniejszą drużyną do biegu” – w akcji uczestniczyło ponad 50 osób z różnych oddziałów firmy.
- „Kubek dla seniora” zespół marketingu DHL eCommerce Polska podczas spotkania integracyjnego przygotował wyjątkowe upominki dla podopiecznych domów dziennego pobytu na Bałutach. Każdy z 60. seniorów, otrzymał indywidualny, ręcznie malowany, przez pracowników DHL kubek, aby umilić im czas przy kawie i herbacie. Obdarowani byli bardzo wzruszeni tym gestem.
- Aukcje świąteczne są już tradycją w DHL. Każdego roku pracownicy przekazują na ten cel swoje rękodzieła, a nawet wystawiają na licytację konkretne usługi, np. upieczenie ciasta lub umycie okien. Dochód ze sprzedaży jest przeznaczony na pomoc podopiecznym Fundacji DHL.
Ponadto pracownicy DHL systematycznie angażują się w szereg inicjatyw zewnętrznych, jak np. Paczka dla Powstańca czy Ultrakrew.
Early Stage ponownie wspiera Fundację Dajemy Dzieciom Siłę
![Unia Europejska zaczyna widzieć potrzeby seniorów, Polska jeszcze nie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1852863236,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Unia Europejska zaczyna widzieć potrzeby seniorów, Polska jeszcze nie
![Jak firmy dbają o zdrowie pracowników? Firma WIŚNIOWSKI podpowiada](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1442688752,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Jak firmy dbają o zdrowie pracowników? Firma WIŚNIOWSKI podpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Konsument
![](https://www.newseria.pl/files/11111/recycling-1,w_274,_small.jpg)
Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”
Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Prawo
Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur
![](https://www.newseria.pl/files/11111/gremi-cudzoziemcy-foto,w_133,_small.jpg)
Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.
Transport
Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ztm-warszwa-bilety-foto2,w_133,r_png,_small.png)
W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie. – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.