Akcja edukacyjna i konkurs „To My tworzymy Świat” marki Canon
Rusza 8. edycja programu edukacyjnego „To My tworzymy Świat” organizowanego przez firmę Canon. Akcja ma zachęcić młodych amatorów fotografii do rozwijania swojej pasji, a jednocześnie promować wśród młodzieży postawy obywatelskie w duchu 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. W jej ramach ogłoszono konkurs fotograficzny, którego uczestnicy mogą wygrać atrakcyjne nagrody od marki Canon.
Akcja „To my tworzymy świat” to część europejskiego programu „Young People Programme”. Jej głównym punktem jest ogólnopolski konkurs fotograficzny dla młodzieży, którego tematem przewodnim są „Pozytywne przykłady realizacji 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ”. Akcja adresowana jest do młodych i kreatywnych obserwatorów świata (w wieku 13-18 lat), którzy chcą inspirować innych do działania, prezentując swój punkt widzenia za pomocą obrazu. Konkurs ma zwrócić uwagę na istotę celów zrównoważonego rozwoju (Sustainable Development Goals), których świadoma realizacja przez społeczeństwo może wpłynąć na kształt naszego świata w przyszłości. Pracę można zgłosić w jednej z dwóch kategorii: praca multimedialna (np. film, fotocast, reportaż, klip) albo reportaż zdjęciowy.
Na zwycięzców wyłonionych w obydwu kategoriach czekać będą nagrody – wysokiej jakości sprzęty od marki Canon, czyli odpowiednio – za I miejsce: aparat EOS M50 Mark II z obiektywem EF-M 15-45 mm, a za II miejsce: drukarka PIXMA G640 z zapasem papieru do wydruku. W skład jury konkursu, oprócz przedstawicieli Canon Polska wchodzić będą m.in.: Ambasador Canon, fotograf i filmowiec Piotr Małecki oraz dziennikarz i podróżnik – Marcin Jamkowski.
Zgłoszenia do konkursu przyjmowane będą od 1 września do 20 listopada 2022 r. Szczegółowe informacje o tym, jak wziąć w nim udział oraz wszelkie wymagane dokumenty znajdują się na stronie programu https://www.canon.pl/tomytworzymyswiat.
W ramach projektu przedstawiciele Canon organizują również serię warsztatów multimedialnych dla uczniów szkół średnich i podstawowych (dawnych gimnazjów), na których młodzież uczy się, jak stworzyć dobry reportaż (zdjęciowy i filmowy). Odbyły się one już w ponad 30 placówkach, a udział w nich wzięło ok. 600 uczniów.
ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU
ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ
Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.