Komunikaty PR

Arval włącza się w aktywności Fundacji BNP Paribas

2022-11-08  |  16:01
Biuro prasowe
Kontakt
Beata Krowicka
NBS Communications

Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl

Fundacja BNP Paribas poszerza skalę swoich działań. W jej aktywność zostają włączone kolejne podmioty Grupy BNP Paribas w Polsce: BNP Paribas Group Service Center, BNP Paribas Leasing Solutions, BNP Paribas Securities Services, BNP Paribas Faktoring, BNP Paribas Real Estate Poland, Arval Service Lease Polska i BNP Paribas Cardif w Polsce. Od teraz Bank BNP Paribas oraz wymienione spółki będą działać razem na rzecz realizacji misji społecznej Fundacji BNP Paribas.

Fundacja BNP Paribas powstała w 2006 roku i realizuje zadania wynikające z odpowiedzialności społecznej Banku BNP Paribas, swojego fundatora. Wizja działań prospołecznych jest jednak wspólna dla wszystkich podmiotów z Grupy. Misja fundacji - odważne zmienianie świata na taki, w którym jest mniej nierówności i w którym możemy być spokojni o przyszłość naszej planety – będzie realizowana efektywniej dzięki wspólnemu zaangażowaniu.

– Łącząc zasoby znacząco zwiększamy nasz wpływ społeczny – w duchu współpracy, która jest jednym z filarów strategii biznesowej GObeyond – możemy działać w większej skali. Nie zmieniają się nasze główne cele, czyli dążenie do zmniejszania nierówności i troska o planetę, ale możemy np. sfinansować więcej stypendiów, a dzięki większej liczbie wolontariuszek i wolontariuszy działać szerzej i intensywniej. Dla spółek w Grupie BNP Paribas to szansa na rozwój strategicznej filantropii i zaangażowania społecznego – mówi Joanna Gajda-Wróblewska, prezeska Fundacji BNP Paribas.

– Kluczowym wymiarem odpowiedzialności społecznej spółki Arval jest wzmacniane wolontariatu pracowniczego i promowanie postawy pozytywnego promotora zmiany. Nawiązanie współpracy z Fundacją BNP Paribas umożliwia zaangażowanie wszystkim pracownikom w ustrukturyzowane działania społeczne w ramach sprawdzonej, dobrze funkcjonującej organizacji. To otwarcie na wspólne inicjatywy, a także na innych wolontariuszy w ramach całej Grupy BNP Paribas – dodaje Anna Lelonek odpowiedzialna w Arval Service Lease Polska za działania CSR.

Rozszerzenie zakresu działań fundacji następuje w szczególnym momencie historii Grupy BNP Paribas – równo 200 lat od jej powstania. Fundacja chce uczcić jubileusz w specjalny sposób – przygotowując w tym roku paczki dla aż 200 potrzebujących rodzin w ramach akcji Szlachetna Paczka. Od 2018 r. jako partner strategiczny inicjatywy, której inicjatorem jest Stowarzyszenie WIOSNA, bank przekazał na jej rzecz ponad 4,7 mln zł. Oprócz wsparcia finansowego i komunikacyjnego, Fundacja BNP Paribas koordynuje działania własnych wolontariuszy i wolontariuszek. W ubiegłym roku, dla rodzin w całej Polsce przygotowano 145 paczek, każda o średniej wartości 4 700 zł. 

Obok wolontariatu i zaangażowania społecznego pracowników banku i spółek Grupy BNP Paribas, ważnym obszarem działań fundacji są programy solidarnościowe i edukacyjne. Jednym z najważniejszych jest program stypendialno-rozwojowy „Klasa” dla zdolnych absolwentów szkół podstawowych z mniejszych miejscowości. Program jest realizowany nieprzerwanie od 2003 roku. W tym roku po raz kolejny uzyskał patronat Ministerstwa Edukacji i Nauki. 

CSR w Arval

Adekwatnie do celów biznesowych, Arval adaptuje filozofię zrównoważonego rozwoju biznesu we wszystkich trzech obszarach wpływu na otoczenie: ekonomicznym, społecznym i środowiskowym. 

Firma stara się pozytywnie wykorzystywać swój wpływ i wiedzę specjalistyczną. Jako lider zarządzania flotą, prowadzi intensywną kampanię na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego. W ramach Arval Driving Academy firma uczy swoich klientów, jak zwiększyć bezpieczeństwo na drodze, poprawić efektywność jazdy oraz ograniczyć negatywny wpływ samochodów na środowisko. Promuje też postawę świadomego, odpowiedzialnego kierowcy poprzez flagowy konkurs Ambasadora Bezpiecznej Jazdy Arval.

Arval wspiera społeczność lokalną poprzez inicjatywy obywatelskie i działania dobroczynne. Pracownikom oferuje natomiast szerokie możliwości zaangażowania społecznego oraz wsparcie w realizacji autorskich pomysłów. Każdemu pracownikowi Arval Polska przysługują dwa dni wolontariatu w roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: NBS Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Biuro prasowe
2024-11-04 | 09:00

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Równowaga między dobrem społecznym a korzyściami dla biznesu jest możliwa i wzajemnie korzystna. Dowodem na to są liczne działania
Problemy społeczne Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
2024-10-31 | 15:40

Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych

Podsumowanie Olimpiady Dobrych Relacji FDI 2024 W dniach 18-27 października blisko 100 pracowników z różnych firm wzięło udział w Olimpiadzie Dobrych Relacji organizowanej
Problemy społeczne FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ
2024-10-11 | 11:00

FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ

Wsparcie dla najmłodszych w trudnych czasach Fundacja Ziko dla Zdrowia aktywnie wspiera dzieci z rodzin poszkodowanych przez powódź, zapewniając im potrzebną pomoc w tym trudnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.