Arval włącza się w aktywności Fundacji BNP Paribas

NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Fundacja BNP Paribas poszerza skalę swoich działań. W jej aktywność zostają włączone kolejne podmioty Grupy BNP Paribas w Polsce: BNP Paribas Group Service Center, BNP Paribas Leasing Solutions, BNP Paribas Securities Services, BNP Paribas Faktoring, BNP Paribas Real Estate Poland, Arval Service Lease Polska i BNP Paribas Cardif w Polsce. Od teraz Bank BNP Paribas oraz wymienione spółki będą działać razem na rzecz realizacji misji społecznej Fundacji BNP Paribas.
Fundacja BNP Paribas powstała w 2006 roku i realizuje zadania wynikające z odpowiedzialności społecznej Banku BNP Paribas, swojego fundatora. Wizja działań prospołecznych jest jednak wspólna dla wszystkich podmiotów z Grupy. Misja fundacji - odważne zmienianie świata na taki, w którym jest mniej nierówności i w którym możemy być spokojni o przyszłość naszej planety – będzie realizowana efektywniej dzięki wspólnemu zaangażowaniu.
– Łącząc zasoby znacząco zwiększamy nasz wpływ społeczny – w duchu współpracy, która jest jednym z filarów strategii biznesowej GObeyond – możemy działać w większej skali. Nie zmieniają się nasze główne cele, czyli dążenie do zmniejszania nierówności i troska o planetę, ale możemy np. sfinansować więcej stypendiów, a dzięki większej liczbie wolontariuszek i wolontariuszy działać szerzej i intensywniej. Dla spółek w Grupie BNP Paribas to szansa na rozwój strategicznej filantropii i zaangażowania społecznego – mówi Joanna Gajda-Wróblewska, prezeska Fundacji BNP Paribas.
– Kluczowym wymiarem odpowiedzialności społecznej spółki Arval jest wzmacniane wolontariatu pracowniczego i promowanie postawy pozytywnego promotora zmiany. Nawiązanie współpracy z Fundacją BNP Paribas umożliwia zaangażowanie wszystkim pracownikom w ustrukturyzowane działania społeczne w ramach sprawdzonej, dobrze funkcjonującej organizacji. To otwarcie na wspólne inicjatywy, a także na innych wolontariuszy w ramach całej Grupy BNP Paribas – dodaje Anna Lelonek odpowiedzialna w Arval Service Lease Polska za działania CSR.
Rozszerzenie zakresu działań fundacji następuje w szczególnym momencie historii Grupy BNP Paribas – równo 200 lat od jej powstania. Fundacja chce uczcić jubileusz w specjalny sposób – przygotowując w tym roku paczki dla aż 200 potrzebujących rodzin w ramach akcji Szlachetna Paczka. Od 2018 r. jako partner strategiczny inicjatywy, której inicjatorem jest Stowarzyszenie WIOSNA, bank przekazał na jej rzecz ponad 4,7 mln zł. Oprócz wsparcia finansowego i komunikacyjnego, Fundacja BNP Paribas koordynuje działania własnych wolontariuszy i wolontariuszek. W ubiegłym roku, dla rodzin w całej Polsce przygotowano 145 paczek, każda o średniej wartości 4 700 zł.
Obok wolontariatu i zaangażowania społecznego pracowników banku i spółek Grupy BNP Paribas, ważnym obszarem działań fundacji są programy solidarnościowe i edukacyjne. Jednym z najważniejszych jest program stypendialno-rozwojowy „Klasa” dla zdolnych absolwentów szkół podstawowych z mniejszych miejscowości. Program jest realizowany nieprzerwanie od 2003 roku. W tym roku po raz kolejny uzyskał patronat Ministerstwa Edukacji i Nauki.
CSR w Arval
Adekwatnie do celów biznesowych, Arval adaptuje filozofię zrównoważonego rozwoju biznesu we wszystkich trzech obszarach wpływu na otoczenie: ekonomicznym, społecznym i środowiskowym.
Firma stara się pozytywnie wykorzystywać swój wpływ i wiedzę specjalistyczną. Jako lider zarządzania flotą, prowadzi intensywną kampanię na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego. W ramach Arval Driving Academy firma uczy swoich klientów, jak zwiększyć bezpieczeństwo na drodze, poprawić efektywność jazdy oraz ograniczyć negatywny wpływ samochodów na środowisko. Promuje też postawę świadomego, odpowiedzialnego kierowcy poprzez flagowy konkurs Ambasadora Bezpiecznej Jazdy Arval.
Arval wspiera społeczność lokalną poprzez inicjatywy obywatelskie i działania dobroczynne. Pracownikom oferuje natomiast szerokie możliwości zaangażowania społecznego oraz wsparcie w realizacji autorskich pomysłów. Każdemu pracownikowi Arval Polska przysługują dwa dni wolontariatu w roku.

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.